Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bra kjøp? (Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed)

Anbefalte innlegg

Har fått råd fra både pappa, venner av pappa, og bilmekanikere om å aldri kjøpe Alfa Romeo. Digge biler, men det skjer mye dritt med de!

Det har jeg også, men jeg anser ikke evnen til å smelle noen på tjukka eller å knytte bekjentskaper med andre mennesker som kvalifiserende til å komme med ekspertuttalelser om Alfa Romeo.

Vell hvis en mening fra en bilmekaniker som fikser disse bilene hver dag ikke er kvalifiserende nok, så vet ikke jeg..

Men for all del, bilen kan sikkert gå som ei kule den ;)

Er dette en person som faktisk skrur på Alfa Romeo jevnlig og kjenner disse bilene godt, eller snakker vi om en Snap Drive ansatt som stort sett mekker på gamle Mazdaer og 90-talls Audier?

Bilmekanikere kan være like farget i sine meninger som andre. Noe som gjelder alle merker. Kjenner til mekanikere som både kjører Alfa Romeo og sier de er knallfornøyd, og de som har sagt at de ikke engang gidder å ha en italiensk bil innenfor garasjeporten.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra innlegg! Men jeg er fortsatt veldig usikker, da. Har frøktelig lyst på bilen, men usikker på pris. osv.

Husk, man kjøper bil med både hjerte og hjerne. ;-)Det som sies litt over om Alfa, at det "skjer ting hele tiden" kan også sies om min kollegas Skoda, som han kjøpte ny for 2 år siden. Den må hele tiden inn på service for småfeil som oppstår. Jeg tror kvaltiteten blir jevnere og jevnere, på godt og ondt. (Se på Toyota, f.eks.)

Lenke til kommentar

For å si det slik. "90%" av alle alfaer som var solgt i bergen var det mye feil ved. De fleste nye solgte alfaer ble byttet inn i andre biler, i de fleste av disse tilfellene mitsubishi. Mye gikk på garanti, og bilhuset kråkenes (hvor jeg har fått tallene fra) endte opp med å slutte å selge Alfa R fordi det ble tapsprosjekt både for de og kunder. De byttet ut alfa og tok heller inn Renault som det er _MYE_ mindre feil med.

Men såklart. Du kan være heldig å få 1 av de 10 bilene som ikke er noe mye feil med ;)

Og jeg har kjørt noen alfaer og sittet på med mange og gud bedres for noen herlige biler å kjøre, såframt de virker ;)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant nå en 1.6 3-dørs med skinn og A/C som har gått 119 000 til 95 000 fra merkeforhandler. Fristende. Er det rom for å prute på slike biler? Ser utifra bilder at den har en liten parkeringsbulk som ikke er nevnt i annonsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...