Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bra kjøp? (Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var å prøvekjørte en i går, så fin ut til å være åtte år gammel. Litt overflaterust i sprutsona bak forhjulene, ellers lakkskader som man kan regne med på en bil som er åtte år gammel. Henger litt etter på servicene, 120kkm-servicen ble tatt på 138kkm hvor regreima ble bytta, har pr. i dag gått 147kkm og ikke tatt 140kkm-service. Har visstnok fungert fint uten problemer i den tiden nåværende eier har hatt den (6 mnd).

 

Pris: 85k + omreg.

 

Høres det greit ut?

Lenke til kommentar

Var å prøvekjørte en i går, så fin ut til å være åtte år gammel. Litt overflaterust i sprutsona bak forhjulene, ellers lakkskader som man kan regne med på en bil som er åtte år gammel. Henger litt etter på servicene, 120kkm-servicen ble tatt på 138kkm hvor regreima ble bytta, har pr. i dag gått 147kkm og ikke tatt 140kkm-service. Har visstnok fungert fint uten problemer i den tiden nåværende eier har hatt den (6 mnd).

 

Pris: 85k + omreg.

 

Høres det greit ut?

Skeptisk. Du bør hvertfall kunne få slått av en del på prisen. Når man først går til innkjøp av en slik bil, er det vanlig å følge servicene på den, og når 120 000 servicen er overskridet med 18 000 km, tenker jeg slurvete vedlikehold. Rust på baksjermer var heller ikke impoenerende..

Lenke til kommentar

Var det en selespeed 150 hk du skulle få til 85?

 

Har en kamerat som driver å samler på alfabiler og han har gått med på at disse bilene ikke akkurat befinner seg i kvalitetstoppen. Derfor hadde det vært mer betryggende med en ryddig bil med fullt servicehefte i mine øyene. At bilen ikke har hatt problemer mens forrige eier har eid den, vil jeg si er litt negativt. Bedre om alvorlige feil hadde kommet frem da enn at du i verste fall kjøper et tikkende reperasjonsopbjekt. Her snakker vi dyre deler, bare så det er sagt.

 

Prøv å få slått av 10 lapper, og kjøp den for all del om du liker den. Sprekt bilvalg :)Får bare håpe du ikke får for store utlegg på den

 

Her er nyttig lesestoff for deg: http://www.tv2underholdning.no/broom/alfa-romeo/147/2001/

Lenke til kommentar

Stemmer det ja, Selespeed 150hk.

 

Hmm, nei, jeg vet ikke, den får gode skussmål på cuoresportivo.no, men de er kanskje litt inhabile, hehe. Vanskelig å velge, uten tvil. Om kjøp blir mer aktuelt kommer jeg uansett til å be kjøper om å tegne IF bedre bilbytte, samt at den skal sjekkes hos Autovia eller Ital Bilservice. Vil heller det enn NAF, som ikke nødvendigvis har god greie på Alfa.

Lenke til kommentar

Stemmer det ja, Selespeed 150hk.

 

Hmm, nei, jeg vet ikke, den får gode skussmål på cuoresportivo.no, men de er kanskje litt inhabile, hehe. Vanskelig å velge, uten tvil. Om kjøp blir mer aktuelt kommer jeg uansett til å be kjøper om å tegne IF bedre bilbytte, samt at den skal sjekkes hos Autovia eller Ital Bilservice. Vil heller det enn NAF, som ikke nødvendigvis har god greie på Alfa.

 

Veldig smart. Gjør du dette har du egentlig alle forutsetninger i orden for en god handel :)

Lenke til kommentar

Har fått råd fra både pappa, venner av pappa, og bilmekanikere om å aldri kjøpe Alfa Romeo. Digge biler, men det skjer mye dritt med de!

 

Det har jeg også, men jeg anser ikke evnen til å smelle noen på tjukka eller å knytte bekjentskaper med andre mennesker som kvalifiserende til å komme med ekspertuttalelser om Alfa Romeo.

Endret av Magnum p.i.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått råd fra både pappa, venner av pappa, og bilmekanikere om å aldri kjøpe Alfa Romeo. Digge biler, men det skjer mye dritt med de!

 

Det har jeg også, men jeg anser ikke evnen til å smelle noen på tjukka eller å knytte bekjentskaper med andre mennesker som kvalifiserende til å komme med ekspertuttalelser om Alfa Romeo.

 

Vell hvis en mening fra en bilmekaniker som fikser disse bilene hver dag ikke er kvalifiserende nok, så vet ikke jeg..

 

Men for all del, bilen kan sikkert gå som ei kule den ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Utifra hva jeg har hørt så henger mye av Alfas dårlig rykte igjen fra 70-80-tallet. Nyere biler er ikke noe mindre pålitelig enn en gjennomsnittlig tysker. Skal du ha noe som er pålitelig kjøper man noe japansk med liten motor (Toyota). Så lenge enn Alfa er godt holdt vil den nok ikke skape mer problemer enn hva man kan forvente av en slik bil. Det er iallefall det jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...