OlafG Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg går rundt og sikler litt på denne her http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22267959 men jeg er litt usikker. Det blir i så fall min første ordentlige bil som jeg eier selv. Hvordan er den i forhold til driftsikkheret og økonomi? Skal brukes til å pendle ca 60km pr. dag. Om noen vet noe mer så er jeg takknemlig for info:) Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Heeeelgrom bil, men er usikker på driftssikkerhet til Alfa - eventuelt verkstedkostnader om noe skulle gå galt! Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) NEI NEI NEI, KrølleOlaf! Det der er konebil! Er denne du skal ha Endret 3. juni 2010 av Hansy Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 nabo av meg på 22 år kjøpte seg en eller anna alfa romeo, hans første bil. han fortalte meg at det er utrolig billig å forsikre dem. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det viktigste med 2liter TS motoren er register reima, så att den er nylig byttet er veldig positivt. Husk å vink til oss andre alfister når du er ute på veien Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Var å prøvekjørte en i går, så fin ut til å være åtte år gammel. Litt overflaterust i sprutsona bak forhjulene, ellers lakkskader som man kan regne med på en bil som er åtte år gammel. Henger litt etter på servicene, 120kkm-servicen ble tatt på 138kkm hvor regreima ble bytta, har pr. i dag gått 147kkm og ikke tatt 140kkm-service. Har visstnok fungert fint uten problemer i den tiden nåværende eier har hatt den (6 mnd). Pris: 85k + omreg. Høres det greit ut? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Var å prøvekjørte en i går, så fin ut til å være åtte år gammel. Litt overflaterust i sprutsona bak forhjulene, ellers lakkskader som man kan regne med på en bil som er åtte år gammel. Henger litt etter på servicene, 120kkm-servicen ble tatt på 138kkm hvor regreima ble bytta, har pr. i dag gått 147kkm og ikke tatt 140kkm-service. Har visstnok fungert fint uten problemer i den tiden nåværende eier har hatt den (6 mnd). Pris: 85k + omreg. Høres det greit ut? Skeptisk. Du bør hvertfall kunne få slått av en del på prisen. Når man først går til innkjøp av en slik bil, er det vanlig å følge servicene på den, og når 120 000 servicen er overskridet med 18 000 km, tenker jeg slurvete vedlikehold. Rust på baksjermer var heller ikke impoenerende.. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Hvor mye er en del i dine øyne? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Var det en selespeed 150 hk du skulle få til 85? Har en kamerat som driver å samler på alfabiler og han har gått med på at disse bilene ikke akkurat befinner seg i kvalitetstoppen. Derfor hadde det vært mer betryggende med en ryddig bil med fullt servicehefte i mine øyene. At bilen ikke har hatt problemer mens forrige eier har eid den, vil jeg si er litt negativt. Bedre om alvorlige feil hadde kommet frem da enn at du i verste fall kjøper et tikkende reperasjonsopbjekt. Her snakker vi dyre deler, bare så det er sagt. Prøv å få slått av 10 lapper, og kjøp den for all del om du liker den. Sprekt bilvalg :)Får bare håpe du ikke får for store utlegg på den Her er nyttig lesestoff for deg: http://www.tv2underholdning.no/broom/alfa-romeo/147/2001/ Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Stemmer det ja, Selespeed 150hk. Hmm, nei, jeg vet ikke, den får gode skussmål på cuoresportivo.no, men de er kanskje litt inhabile, hehe. Vanskelig å velge, uten tvil. Om kjøp blir mer aktuelt kommer jeg uansett til å be kjøper om å tegne IF bedre bilbytte, samt at den skal sjekkes hos Autovia eller Ital Bilservice. Vil heller det enn NAF, som ikke nødvendigvis har god greie på Alfa. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Stemmer det ja, Selespeed 150hk. Hmm, nei, jeg vet ikke, den får gode skussmål på cuoresportivo.no, men de er kanskje litt inhabile, hehe. Vanskelig å velge, uten tvil. Om kjøp blir mer aktuelt kommer jeg uansett til å be kjøper om å tegne IF bedre bilbytte, samt at den skal sjekkes hos Autovia eller Ital Bilservice. Vil heller det enn NAF, som ikke nødvendigvis har god greie på Alfa. Veldig smart. Gjør du dette har du egentlig alle forutsetninger i orden for en god handel Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg har 147 å er stor fornøyd, utrolig morsom bil å kjøre. Hatt den ett år å syntes det fremdeles er en underholdende bil! Har ikke så mye teknisk å komme med da men Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Har fått råd fra både pappa, venner av pappa, og bilmekanikere om å aldri kjøpe Alfa Romeo. Digge biler, men det skjer mye dritt med de! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Hvilken modell har du? Hvilken modell har du? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Har du hatt noen nevneverdige problemer med den, eller? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Bare at folk har kræsjet i meg osv Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Har fått råd fra både pappa, venner av pappa, og bilmekanikere om å aldri kjøpe Alfa Romeo. Digge biler, men det skjer mye dritt med de! Det har jeg også, men jeg anser ikke evnen til å smelle noen på tjukka eller å knytte bekjentskaper med andre mennesker som kvalifiserende til å komme med ekspertuttalelser om Alfa Romeo. Endret 10. juni 2010 av Magnum p.i. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Har fått råd fra både pappa, venner av pappa, og bilmekanikere om å aldri kjøpe Alfa Romeo. Digge biler, men det skjer mye dritt med de! Det har jeg også, men jeg anser ikke evnen til å smelle noen på tjukka eller å knytte bekjentskaper med andre mennesker som kvalifiserende til å komme med ekspertuttalelser om Alfa Romeo. Vell hvis en mening fra en bilmekaniker som fikser disse bilene hver dag ikke er kvalifiserende nok, så vet ikke jeg.. Men for all del, bilen kan sikkert gå som ei kule den Endret 10. juni 2010 av MrLG Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Utifra hva jeg har hørt så henger mye av Alfas dårlig rykte igjen fra 70-80-tallet. Nyere biler er ikke noe mindre pålitelig enn en gjennomsnittlig tysker. Skal du ha noe som er pålitelig kjøper man noe japansk med liten motor (Toyota). Så lenge enn Alfa er godt holdt vil den nok ikke skape mer problemer enn hva man kan forvente av en slik bil. Det er iallefall det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå