Bjarnemann Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Vel, da var russetiden over, og den har satt sine spor. Jeg har blitt en pop og teknohead. Har alltid hørt mye på 'Tallica, Slipknot, Disturbed og SOAD. Nå etter russetiden har behoves for skikkelig musikk vokst seg sterkere takket være det svarte frøet av pop og tekno som lever inni meg. Har virkelig fått sansen for en del av Satyricon, og digger bla Fuel for Hatred, Now, Diabolical, King, The pentagram burns og Black crow on a tombstone. Altså de sangene med litt liv i. Clayman av In Flames er også rå, samme går for Take this life, og også litt av Soilwork. Noen her som sitter på mer musikk i samme stil? Har sjekka Dimmu, men har ikke helt sansen for dem. Blir litt for mye synth (om det er det det heter), og litt for lite tungt. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Du kan jo prøve å spøre i Metal: A Headbangers Guide. Der de fleste metallhodene her på forumet henger. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Ser utifra de låtene du nevner at du liker metal med litt "fin" produksjon. Kan komme med et par forslag til album som kanskje faller i smak. Marduk-Rom 5:12 Watain-Casus Luciferi Slagmaur - Von Rov Shelter Et par alternativer om du er interessert i noe litt mer necro Nocturnal Blood Von Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Jævlig kul musikk! Spess de to øverste Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg trosser førstepost og kommer med det beste innen Black Metal -- altså Dimmu uten synth - og ti ganger bedre. http://www.youtube.com/watch?v=WeG72pp1KcI Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 De var faktisk ikke så ille Lenke til kommentar
valbis Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 siden Mayhem først er nevnt følger jeg opp med denne.. fra en forjævlig skive (i positiv forstand), antimusikk som de kaller det selv. Ordo Ad Chao hører jeg bare på en sjelden gang, selv om jeg liker den svært godt, men den stikker i hjerte hver gang http://open.spotify.com/track/0QVLsaqGBpVjdROnRGEkXh Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Sjekk ut Negative Plain!!! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Hva med noe Nortt? Kansje ikke helt hva du er på jakt etter men. Herlig dystert og stemmningsfull atmosfære er det vertfall. Endret 5. juni 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Mye fett her Noen som sitter på noen sanger/band som de mener glir inn i samme stil som her? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Koldbrann bør du sjekke ut, grimmt mørkt og skittent. Den Endelige Endret 6. juni 2010 av Mala Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Mye fett her Noen som sitter på noen sanger/band som de mener glir inn i samme stil som her? Regner med du ville likt de nyere platene til Immortal. Sons of Northern Darkness og Damned in Black. Anbefaler å sette seg litt mer inn i musikken og sjekke ut de første platene (Diabolical Fullmoon Mysticism og Pure Holocaust) da jeg synes disse er ufattelig mye bedre enn førstnevnte. De tar litt lenger tid å komme skikkelig inn i, men når du først har gitt dem endel lyttetid skjønner du fort hvorfor det er verdt det. Vil si det samme om Satyricon. Gi de fire første platene en real sjanse, spesielt Rebel og Nemesis. Ligner ikke så altfor mye på musikken i playlisten din, men vil uansett anbefale å ta en titt på Ondskapt og Funeral Mist. Knallgode band begge deler. e:leif Endret 6. juni 2010 av Vowels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå