Gå til innhold

Voss jordbruksskole - erfaringer ?

MaElan

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 15 år og skal nå begynne tredje og siste året på ungdoms.skole i Bergen.

Jeg tenker hele tiden på hvilken vgs. jeg skal velge, og på hva jeg tenker å bli i framtiden.

Sånn som det er nå tenker jeg og søke på Voss jordbruksskole, ettersom jeg liker gård og maskiner.

Da jeg mest sannsynlig velgere linjen "Driftsoperatør ski og heisanlegg".

Er det noen som har erfaringer med denne skolen og denne linjen ?

Ettersom jeg bor i Bergen må jeg også bo på internatet, er det et fint sted med god mat eller et slaskete sted med dårlig lukt i gangene ?

Kom gjerne med positive OG negative punkter! :thumbdown::thumbup:

Takk, Anders H.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei mister OT!

Eg kan bare svare for generellt Voss og vgs ettersom eg gjekk på Voss Gymnas, men hadde noen venner som begynte på jordbruken.

Voss er ein sick plass å bu, det er utruligt sosialt og det er masse å finna på, så lenge du holde deg innenfor sentrum eller Skulestadmoen som du kommer til å bu. Det er ca. 5 min ifra Voss med bil eller en 15 min spasertur.

Skulen og dens elevar er som det ligger i navnet, bønder eller friluftsfarerer og evt hestegalne jenter. Ingenting vondt å si på folket i det hele, men det krever at du deler de samme interessene og holdningene de har. Litt spesiellt ift. normalen, men nå er "normalen" noe som kan diskuterast. Er du type G med hiphop og rnb vil du på en måte falle litt ut om du er uheldig, ettersom bygdefester med Vassendgutane blir ein del av din kvardag med folket på den skulen. Husk at nå drar eg det veldig over ein kam, og bare fra mitt point of view ettersom eg har budd på Voss i 10 år :)

Lærarane og skulen i seg sjølv er relativt nice, du har 2 lokale butikkar i gangavstand ca 1 min fra sjølve skulen og liker du ski og snowboard så har du Bavallen bare opp ein liten bakke fra der du kommer til å bu.

//Ned.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...