bjelleklang Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Etter å ha stumblet litt rundt på nettet kom jeg inn på denne siden. Det er et prosjekt hvor de har oversatt bibelen til Lolcat speak. Jeg vet at katter var sett på som hellige i gamle Egypt. Ligger det noe i dette? Mennesker er jo så fasinert av dem. Finnes det bevis for at gud ikke er ceiling cat? Det har til og med en side hvor de mener det er bevist at ceiling cat er gud. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Finnes det bevis for at gud ikke er ceiling cat? Obvious troll is obvious . Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hvorfor det? Ceiling cat er ikke noe teitere enn en usynlig kar med langt hvitt skjegg. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Det er faktisket seriøst prosjekt. tro det eller ei. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Det er faktisket seriøst prosjekt. tro det eller ei. Hadde det vært et seriøst prosjekt hadde de vært ferdig nå. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hvorfor det? Ceiling cat er ikke noe teitere enn en usynlig kar med langt hvitt skjegg. Fordi "bevis" ikkje er noko som nokon gong kan eksistere i ein religion. Trosretning. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Det er faktisket seriøst prosjekt. tro det eller ei. Hadde det vært et seriøst prosjekt hadde de vært ferdig nå. Det er ferdig nå. Du kan kjøpe boka på Amazon.com. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hvorfor det? Ceiling cat er ikke noe teitere enn en usynlig kar med langt hvitt skjegg. Enig. Heldigvis er det nok ingen som faktisk tror på noen av delene. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Eg vil ikkje seie at LOLcat er ein eigen religon. Alt er tross alt direkte basert på den kristne bibelen, LOLcat bibelen blir derfor berre ein av dei mange oversettelsane av bibelen på lik linje som bibelen i latinsk, tysk, russisk og kinesisk utgave. I motsettning til f.eks den Star Wars inspirerte trosretninga Jediism som faktisk er ein ekte og ny relgion. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Eg vil ikkje seie at LOLcat er ein eigen religon. Alt er tross alt direkte basert på den kristne bibelen, LOLcat bibelen blir derfor berre ein av dei mange oversettelsane av bibelen på lik linje som bibelen i latinsk, tysk, russisk og kinesisk utgave. I motsettning til f.eks den Star Wars inspirerte trosretninga Jediism som faktisk er ein ekte og ny relgion. Hva med alle de andre forskjellige kristne trosretningene? Alle disse har sine egne tolkninger av bibelen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hva med alle de andre forskjellige kristne trosretningene? Alle disse har sine egne tolkninger av bibelen. Ja tolkninger, men ikkje direkte oversettinger. LOLcatsbibelen er ei rein oversetting der dei einaste ikkje språklige forskjellane er at ein del av "personane" i bibelen har fått nye navn (noke som heller ikkje er heilt uvanleg når det gjeld oversettningar). Berre sjå på f.eks den norske "Adam og Eva" og den engelske "Adam and Eve". Dei andre kristne religionane har basert seg på det gamle testamentet, men har valgt å ignorere enkelte ting og har lagt til sine eigne element. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Hva med alle de andre forskjellige kristne trosretningene? Alle disse har sine egne tolkninger av bibelen. Ja tolkninger, men ikkje direkte oversettinger. LOLcatsbibelen er ei rein oversetting der dei einaste ikkje språklige forskjellane er at ein del av "personane" i bibelen har fått nye navn (noke som heller ikkje er heilt uvanleg når det gjeld oversettningar). Berre sjå på f.eks den norske "Adam og Eva" og den engelske "Adam and Eve". Dei andre kristne religionane har basert seg på det gamle testamentet, men har valgt å ignorere enkelte ting og har lagt til sine eigne element. Jeg tror likevel på ceiling cat. Hver gang jeg er i nærheten av katter eller ser søte bilder så får jeg bare en så god varm følelse inni meg, det må jo være ceiling cat. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hvorfor det? Ceiling cat er ikke noe teitere enn en usynlig kar med langt hvitt skjegg. Enig. Heldigvis er det nok ingen som faktisk tror på noen av delene. Ikke? Nuvel. Mennesker tror på de sprøeste ting, som for eksempel at det er et individ som eksisterer utenfor vårt plan som overvåker tankene deres hele tiden, og som er sterkt imot andre folks legning, eller sex utenfor ekteskap. Det er ganske sykt, jeg vet, og kalles vel kollektiv paranoia, eller religion, glemmer hvilken som er hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå