Gå til innhold

Vektnedgang fordel kontra holde vekt og trene hardere

Anbefalte innlegg

Hei trener til et opptak der det å gå litt ned i vekt hadde vært en fordel (mye gåing/jogging) Lurer litt på om å ligge i chal underskudd med de følgene at jeg går ned i vekt og ikke øker like mye i kondis (antar da at jeg øker mer i kondisjon med mye mat til å restituere med).

Hvis man er lettere får man jo bedre effektiv kondis altså at man kan springe lenger.

Det jeg mener er bør jeg satse på å holde stabil vekt eller satse på å gå litt ned? Hva vil gi de beste rundetidene?

Håper jeg fikk formulert meg ok. Håper noen kan komme med noen ok svar hvis dere har noen tanker eller erfaringer ang temaet.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 195 og veier 95kg

For utseendet sin del så burde jeg jo seff gå ned litt, men her tenker jeg kun på hva som gjør meg best rustet for å løpe langt og gå lange turer med sekk om 2 måneder. Har jo og pushups og hangups som blir litt lettere med lettere kropp.

slenger ut et bilde

Warning:

Ikke klikk hvis du ikke vil se halvfeit gutt i bokser.

http://img535.imageshack.us/img535/6228/backfrxxxxxxxxe.jpg

Har forøvrig allerede gått ned 16kilo siden i fjor sommer.

Endret av Erikovitch
Lenke til kommentar

Regner med det er militæret det er snakk om.

Uavhengig av kva du vil gjere er det utvilsom best å rett og slett trene på å gå med sekk. Kan du gå uproblematisk 4-5 timar med 45kg oppakkning vil du vere veldig godt forberedt til tjensesten og inneha lagfører potensiale.

Lenke til kommentar

HValder har forsåvidt eit poeng i det han skriv, men dersom du er ein utrent, halvfeit mann vil eg ikkje anbefale deg å byrje å gå i skogen med 40 kg på ryggen, då faren for belastingsskader er veldig stor. Men å jogge og gå i skogen med sekk er nok absolutt å anbefale.

Når det gjeld å gå ned i vekt ville eg personleg ikkje ha fokusert så mykje på å gå ned i vekt, det kjem nok litt av seg sjølv, men pass på at du ikkje vert tyngre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...