Gå til innhold

Speilrefleks til 5500kr

Anbefalte innlegg

Så har tenk å kjøpe Speilrefleks.

Skal brukes til naturbilder, soloppganger og til vanlig fotografering.

Pris maks er 5500.

Har sett på

http://www.fotovideo.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d102805%26ref%3dacdc1227%26__redir%3d1&plid=102805&ref=acdc1227&__redir=1

og

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=598176

Er nybegynner så trenger ikke være proff objektiv men et kamera som kan oppgraderes til bedre objektiv senere.

Svar med link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle digitale speilrefleks av nyere dato gjør jobben utmerket.

Du kan sjekke prisguiden har på forumet.

Hvis du går for Canon,bare husk og få med objektivet 18-55 IS,altså objektivet som har innebygget stabilisering "IS".

Du får et makent objektiv som ikke har IS,det er betrakteligere dårligere en det som har innebygget IS.

Lenke til kommentar

Den tråden var helt borte så starter på nytt med denne.

Om du ikke har behov for videofunksjon, så burde du kanskje gå for 450D. Har selv et liggende. Utrolig bra :)

Har oppgradert til 550D, mest pga videofunksjonen.

Er det ikke videofunksjon på 450D?

Endret av Kjosennnn
Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke filme med 450D, kunn "Live View", sånn at du kan se hva du tar bilde av bak på skjermen.

Filming på 500D er heller ikke noe man kan skryte over. Micen er ganske dårlig utendørs + man har ikke mulighet for å koble på en ekstern mikrofon (korrekt meg om jeg tar feil).

Skal du filme i Full HD (1920x1080) så får du kunn 20bps (bilde per sekund), noe som (etter min mening) ser svært dårlig ut. Det kan føles litt 'hakkete'. - Det ER hakkete.

Man bør ha minst 24/25 bps for at du skal få en fin flyt i filmen.

Men HD (720p) skal kunne filme i 25bps med 500D.

Om du skal ha mulighet for ekstern mikrofon + god bps når du filmer må du opp til Canon EOS 550D. Men da må du ut med rett rundt 6000,- for kunn huset uten objektiv.

Om du virkelig tror at du skal filme en del, så bør du spare opp til 550D. Det har utrolig gode filmegenskaper, som er mye bedre en mange andre videokameraer der ute.

Men om det er kunn bilde du skal ta så er 450D anbefalt over 500D (iallefall det jeg har fått høre av div. fotobutikker i byen her).

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke filme med 450D, kunn "Live View", sånn at du kan se hva du tar bilde av bak på skjermen.

Filming på 500D er heller ikke noe man kan skryte over. Micen er ganske dårlig utendørs + man har ikke mulighet for å koble på en ekstern mikrofon (korrekt meg om jeg tar feil).

Skal du filme i Full HD (1920x1080) så får du kunn 20bps (bilde per sekund), noe som (etter min mening) ser svært dårlig ut. Det kan føles litt 'hakkete'. - Det ER hakkete.

Man bør ha minst 24/25 bps for at du skal få en fin flyt i filmen.

Men HD (720p) skal kunne filme i 25bps med 500D.

Om du skal ha mulighet for ekstern mikrofon + god bps når du filmer må du opp til Canon EOS 550D. Men da må du ut med rett rundt 6000,- for kunn huset uten objektiv.

Om du virkelig tror at du skal filme en del, så bør du spare opp til 550D. Det har utrolig gode filmegenskaper, som er mye bedre en mange andre videokameraer der ute.

Men om det er kunn bilde du skal ta så er 450D anbefalt over 500D (iallefall det jeg har fått høre av div. fotobutikker i byen her).

Takk for et godt svar

Lenke til kommentar

http://www.fotovideo.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d102805%26ref%3dacdc1227%26__redir%3d1&plid=102805&ref=acdc1227&__redir=1

Har dette kameraet rett objektiv?

Fant nett dette kameraet

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=449869&view=detailed#ProductTabs

Kan det sammenlignes med 450D?

Og er objektivet ok.

Hvem er best av de 2 kameraene?

Endret av Kjosennnn
Lenke til kommentar

Har dette kameraet rett objektiv?

Fant nett dette kameraet

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=449869&view=detailed#ProductTabs

Kan det sammenlignes med 450D?

Og er objektivet ok.

Hvem er best av de 2 kameraene?

Begge kameraene er gode kameraer. Man vil få gode resultater med begge.

Men her har Nikon-kameraet flere fordeler: bl. a videoopptak og raskere seriefoto.

Uansett vil du nok bli fornøyd uansett hvilke av kameraene du velger.

450D har fått toppkarakterer på tester tidligere. Men det er noen år siden. Kameraet har ikke blitt dårligere med tiden. Men det har kommet andre nyere kameraer som har bedre egenskaper. Men ulempen med Canon er og at de faller fort i pris, siden Canon kommer oftere med nye modeller. Det er vel ikke så lenge til EOS 600D kommer heller vel.

Lenke til kommentar

Nei,du behøver i utgangspunktet ingen filter.Fordelen med Digitalt er at du kan lage kule effekter i etterkant.

Et sirkulært polariseringsfilter kan du bruke,de brukes for å unngå refleksjoner fra vann/glass de gir også bedre kontraster og varmere farger.Ulempen er at de gjør at du får litt lengere lukkertid.

Et gråfilter gir en effekt som man ikke kan gjøre i etterkant,de gir soft vann,grunnet at du får veldig lang lukkertid.

Største ulempen er at hvis du skal ha filter av akseptabel kvalitet koster de fort en tusenlapp i Norge,filter kjøpes fra det store utlandet til langt under halve prisen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Tenkte litt og har kanskje ombestemt meg.

Budsjettet vart større.

Burde jeg kjøpe Canon EOS 450D m/Sigma 18-200mm OS Med Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

eller Canon EOS 550D m/18-55mm IS m/Canon EF-S 18-55mm IS?

Eller andre kameraer til ca 6500kr med objektivet.

Endret av Kjosennnn
Lenke til kommentar

Tenkte litt og har kanskje ombestemt meg.

Budsjettet vart større.

Burde jeg kjøpe Canon EOS 450D m/Sigma 18-200mm OS Med Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

eller Canon EOS 550D m/18-55mm IS m/Canon EF-S 18-55mm IS?

Eller andre kameraer til ca 6500kr med objektivet.

Jeg hadde ikke kjøpt en Sigma 18-200mm OS - punktum finale. EOS 450D med en EF-S 18-135mm er et mye bedre valg da 16-135mm faktisk er rimelig anstendig. Og forskjellen mellom 135mm og 200mm er liten nok til å leve med. Men jeg vet ikke om det er mulig å få den pakken til en trivelig pris.

550D med 18-55mm IS er også et godt alternativ. Da har du et hus med de aller siste fancy tingene slik at du ikke trenger å bytte hus i morgen. Og så kan du kjøpe deg mer optikk ettersom behøvet melder seg.

Lenke til kommentar

D90 er gammel som alle hauger, sammenlignet med Canons hyppige oppdateringer. Den ble vel lansert noenlunde samtidig som 450D hvis jeg ikke husker helt feil. men den er såpass bra at Nikon har ikke hatt behov for å oppdatere modellen enda. Hvis ikke video er viktigere, så er egentlig D90 et bedre valg da den har en del nyttige features som mangler i de enklere modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...