Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg

Anbefalte innlegg

UKE 8 ØKT 2 BRUMUNDDAL

Styrkeløftknebøy:

47,5x6

65x6

85x4

107,5x3 pers

107,5x3

107,5x3

107,5x3

Smal benk med og uten kloss

50-65kg rundt der husker ikke helt reps og sett

Sumo-mark:

57,5x6

65x6

75x5

95x4

95x4

Hantel roing

KOMMENTAR: For en bra økt, trente med klubben og var mange trenere der som så på og teknikk og sånt var bra, kjørte dype bøy også + pers. Ellers fikk jeg noen bra tips i smalbenken eller benk også. Kjentes mye bedre i tricepsen ja!! Bra bra økt ;)

Sliten nå ja borte siden i morges -> Raufoss - Eina - Gøvik - Brummundal - Raufoss.. igjen, mye kjøring, kommer til og sove som en engel i natt!!!

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell om dene fantastiske teknikken da i smalbenk? :) kjenner allt for mye i skuldra selv.. uanset hvor tungt jeg har :$

At du kjenner det i skuldra kan også komme av at du ikke er flink til og isolere rotatorcuff før trening. Men uansett teknikk: spenn deg godt opp!! skuldrene godt ned og bak i benken (kortest mulig mellomrom mellom skuldre og rumpe) rumpe nedi benken hele tiden, og beina planet nedi gulvet, se rett opp i taket, og kjør stangen på det høyeste punktet (øvre del av magen/nedre del av bryst). Press også i mot med beina for og ligge mer stødig, kjør albuene nærme kroppen ved smal benk , og i det du går ned bøyer du håndleddene bakover.

Lenke til kommentar

Hei!

Hva er "styrkeløftknebøy" og "sumo-markløft"?

Hei :)

Styrkeløftknebøy: er egentlig som vanlig knebøy, men siden det heter det i programmet så skriver jeg det bare. (Valgfri stangplassering (Der du trives best). Albuene frem før du setter deg ned,

press knærne ut til siden mens du går ned og mens du går opp igjen.)

Sumo-mark:

Lenke til kommentar

Bred beinstilling med armene mellom bena? Hva er fordelen med denne øvelsen kontra vanlig markløft?

Tok selv knebøy for noen dager siden og har hatt helt for jævlig vondt i korsryggen. Sikkert bare litt for tungt i forhold til hva jeg er vandt med tenker jeg slik at noe har knytt seg.

Trener du for eksplosiv eller utholdene styrke?

Lenke til kommentar

Bred beinstilling med armene mellom bena? Hva er fordelen med denne øvelsen kontra vanlig markløft?

Tok selv knebøy for noen dager siden og har hatt helt for jævlig vondt i korsryggen. Sikkert bare litt for tungt i forhold til hva jeg er vandt med tenker jeg slik at noe har knytt seg.

Trener du for eksplosiv eller utholdene styrke?

Sumo-mark har sine fordeler og det har også markløft, de andre svarte egentlig greit på spørsmålet. Men man burde alltid starte og løfte vanlig markløft og deretter gå over til mer sumo-markløft senere siden man får kortere løftebane og man bruker mer bein, også noen fordeler om man trener med drakt. Men uansett burde man trene markløft + sumo-mark.

At du fikk vondt i korsryggen er nesten umulig og svare på uten og ha sett deg ta knebøy + vekter..

Ellers trener jeg for styrkeløfting :)

--------------------------------------------------

UKE 8 ØKT 3

Knebøy smalere beinstilling

Benkpress medium grep

Markløft:

80x6

95x4

115x3

122,5x3

122,5x3

122,5x3

Skråbenk hantler 4x8

Facepulls 2x10 1x8

KOMMENTAR: Bra økt

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

UKE 8 ØKT 4

Knebøy med stopp 3/4 opp:

55x6

60x6

70x5

75x4

75x4

75x4 Kjente jeg en mygg?

Strak-mark:

30x6

50x6

60x5

65x5

70x5

70x5 Kjente jeg en flue?

Litt fun til slutt: 5pull ups

5x10 Millitærpress supersett 5x10 Nedtrekk - slitsomt!

KOMMENTAR: Ganske så bra økt dette, her skal faen meg maksen svi i mars. :cool:

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Styrkeløft-stevne vel. Vektklasse håper jeg på 83kg veier rundt 80kg.

er ingen regel på hvor sterk man må være for og være med på stevne, alle må starte et sted. Eneste som det er krav på er teknikk og utstyr som er lov. Ligger uansett greit an med tanke på alder/vekt og hva løftene ligger an på uansett. Og dette blir mitt første stevne - så det viktigste er at jeg erfarer litt ;)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...