Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

litt random med de 3 store i går, gadd ikke vente til søndag, så tok en liten økt, ble jo veldig mye benking som kjennes godt i dag i brystet. Fokus på og løfte rett, løfter vist litt skeivt i følge de som så på, har sett det selv også, skeivt spenn fra starten av men fikk fikset på noe, og kommer til og fokusere på det framover. Men ser også ut til at høyre arm er smått lenger en venstre også da. Veldig plagsomt og det er nok også veldig psykisk også. Snart inn i Brumunddal atletklubb uansett, så da vil nok det lille problemet bli borte.

Veldig bra økt også. Men albuen er vist ikke helt bra igjen, så jeg bare forsetter og smøre på ibux gel, og skal prøve tinger balsam, orker ikke høre på albuen whine lenger. Pleier jo ikke og få vondt under økten uansett så det er ikke i veien for treninga sånn sett ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke, men tror det er betennelse eller noe, golfalbue kanskje.

Gjør iallefall vondt når armen strekkes ut helt, kjente det spesielt i chins (fingrene mot meg) da jeg henger der, har hat en uke deload, men kom tilbake og chins fucked det opp igjen. Så hvile hjelper ikke, så får bare vente og se..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Du virker som å være veldig sterk nå, bra jobba!

Når det kommer til albuen så burde du alltid være forsiktig. Jeg hadde vondt i knæra for lenge siden, kjente det ikke mens jeg trente, men gjerne når jeg gikk ned på kne ellers. Så jeg fortsatte bare å trene knær tyngre og tyngre, før jeg fikk dritvondt og måtte kutte ut treninga.

Er ikke sikkert dette gjelder deg, men bare tenk over det når kroppen gir signaler :)

Lenke til kommentar

Du virker som å være veldig sterk nå, bra jobba!

Når det kommer til albuen så burde du alltid være forsiktig. Jeg hadde vondt i knæra for lenge siden, kjente det ikke mens jeg trente, men gjerne når jeg gikk ned på kne ellers. Så jeg fortsatte bare å trene knær tyngre og tyngre, før jeg fikk dritvondt og måtte kutte ut treninga.

Er ikke sikkert dette gjelder deg, men bare tenk over det når kroppen gir signaler :)

Takk for det :)

Jeg lytter til kroppen, og har allerede prøvd en uke fri fra trening, noe som gikk fint, men kom smått tilbake når jeg kom tilbake på trening. Så mer hvile hjelper jo ikke, men fant jo ut hvilken bevegelse som gjorde vondt, så det blir jo og kutte ut iso-øvelser for armer for en stund + smalbenk. Etter og ha lest litt om det og spurt folk, så er det bare og holde seg unna de øvelsene som utfører smerte, bruker knevarmere på albuen under press/ro øvelser. Eller så hjelper ibux-gel veldig, tenkt til og prøve ut tiger-balsam også før trening for og holde den varm, da er det ikke noe smerter :)

Lenke til kommentar

UKE 7 ØKT 1:

Knebøy nakke med stopp i bunn:

55x6

60x6

62,5x5

62,5x5

62,5x5

62,5x5

62,5x5

Benkpress med stopp:

35x5

47,5x6

57,5x5

62,5x5

62,5x5

62,5x5

62,5x5

Markløft på kloss:

57,5x6

65x6

72,5x5

80x5

80x5

80x5

Planken og sideplanke.

KOMMENTAR:

Bra økt.

Lenke til kommentar

Mistenker at jeg begynner å få litt av samme problem med albuen som du har hatt. Smertene du kjenner, er de av den "verkende" typen, altså at du kjenner en vedvarende verking i albueleddet, selv når den ikke er i bruk?

Nei, gjør bare vondt når albuen strekkes helt ut. Vet ikke hvordan jeg skal forklare hvordan smertene er men.. "stikker"..

Lenke til kommentar

UKE 7 ØKT 2:

Styrkeløftknebøy:

47,5x6

65x6

77,5x5

85x5

85x5

85x5

85x5

Markløft sumo:

60x6

65x6

72,5x5

87,5x5

87,5x5

En-arms hantel roing:

5x12

KOMMENTAR: Bra økt, sumo-mark var pain! ikke trent det på over en uke og kjente det sykt i glutes og hamstrings også hantel roing kjentes også godt.

Ellers tror jeg albuen har blitt bedre, ingen smerte - bare håpe på og ikke kjenne noe i kveld eller når jeg våkner!!!

Lenke til kommentar

Legger alltid inn 2,5% høyere mål enn det jeg hadde i forrige periode eller hva min max er.

Det kan økes til 5% på meget store talenter med mye framgang.

Men velger ikke for høye mål, da blir treningsbelastningene for tunge

og framgangen ute blir.

Erfaring viser at man kan bli mye sterkere enn målene hvis man er forsiktig

med målsettingen.

Så på mål står det nå: KB: 120 BP:87,5 ML:145

Første gang jeg kjørte programmet hadde jeg langt under dette, da tror jeg målene var noe sånt: KB: under 100 BP: litt over 70 ML: 95

Lenke til kommentar

UKE 7 ØKT 3

Frontbøy,knebøy litt random endte opp med knebøy supersett knebøy!

Medium benkpress.

Markløft:

80x6

87,5x5

95x5

95x1 ANGRY + 4REPS ETTERPÅ

95x5

95x5

facepulls 3x12

KOMMENTAR: litt random økt, men kommer til og bytte ut frontbøy med litt supersetting av bøy -> bøy savner det og har god erfaring at det funker bra. Eller måtte jeg prøve meg på litt meidum benk igjen uten kloss, litt lett kjente det bra og ikke vondt i albuen. Ellers ble jeg skikkelig sint på ene settet ved markløft, en tulling satte stangen oppå benkstativet (hadde mark rett under) og der måtte stanga krasje inni stanga, men siste settene ble iallefall lette da

Lenke til kommentar

UKE 7 ØKT 4

Knebøy med stopp 3/4 opp:

55x6

60x6

65x5

65x5

65x5

65x5

Millitærpress:

30x6

35x6

50x5

50x5

50x5

30x10

Strak-mark:

30x6

40x6

60x5

65x5

70x5

70x5

Nedtrekk 5x10

Sittende sidehev med stopp på benk 4x10

Planken og sideplanken til slutt

KOMMENTAR: Braaa økt, herlig økt.

Lenke til kommentar

Ta heller 3-4 moderate markløft, og heller et tungt sett (1x5) på slutten.

Det er ingen behov for å overbelaste ryggen ved mange moderate løft. Progresjonsmessig så vil du øke bra selv om du bare har ett tungt sett på slutten.. Øk med 1.25kg for hver gang, så er du i mål.

Les litt rundt det, det er ikke helt uten grunn at flere programmer har satt ebgrensninger på markløft ;)

Ellers ser jo resten greit ut. Kuddos for treningslogg, det har jeg prøvd meg på flere ganger uten hell.. Tråden dør ut til slutt uansett hva! :innocent:

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Dietmar vet nok hva han driver med ;) Dette er mengde trening og det er meninga at man skal trene mye sett og reps (mengde!), med fokus på baseøvelser. Programmet er tenkt nøye ut med progresjon, slikk at man ikke skal gå på en smell.

Ellers takk for kommentar :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

UKE 8 ØKT 1

Knebøy nakke med stopp i bunn:

55x6

60x6

75x5 x5

Benkpress med stopp:

35x6

47,5x6

62,5x4

80x2 faila på 3

80x1

80x1

80x1

Markløft på kloss:

60x6

65x6

80x5

90x4

90x4

90x4

Sittende skulderpress

4x10

Planken 2x40sek + 30sek sideplanke

KOMMENTAR: Grei økt, ikke fornøyd med benken, men har jo vært skadet så.. faila på første settet er jeg skulle ta 80x3 men endte opp med 80x2 var med stopp og veldig sakte ned så tok bare 80x1 på de siste. Men men får bare kjøre benken lettere framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...