Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller føler jeg at du bytter ganske ofte mellom øvelser og slikt? Plutselig knebøy, også styrkeløft knebøy (som er en i en større grad anderledes). Markløft - Strakkmark - Sumo markløft, der alle er 3 samme øvelser, men krever større kunnskap og komepentanse. Benkpress og benkpress med kloss - som trenes for å gjøre øvre del av løftet sterkere, som sies å være en fordell om du konkurrerer med drakt.. Hvor ble det av, knebøy, markløft og benkpress - og that's it?

 

jeg varier med øvelsene, men styrkeløftknebøy er vanlig bøy ja men tyngre, knebøy 3/4 er at jeg går helt ned og går kvart opp igjen for og ikke få pause, knebøy nakke stopp i bunn er med stopp i bunn.

 

benkpress med kloss er for triceps styrke, men kjører også vanlig benkpress bare at jeg tar med stopp.

 

og tar også vanlig markløft men flere varianter av det for og få variasjon og til og bli sterk i den øvelsen.

Lenke til kommentar

Får vi se noen andre teknikkfilmer snart? :)

 

 

Har forresten funnet et treningsprogram jeg tror funker bra for deg, her.

 

kan godt filme knebøy og benkpress igjen snart, markløft har jeg på pc'en men orker ikke legge ut igjen nå, legger den ut i mårra.

 

ellers takk for program, men jeg kommer nok til og følge det jeg har nå, er styrkeløft program og perfekt til meg :)

Lenke til kommentar

uke 4 økt 4

 

strak-mark

 

20x6

25x6

27,5x5

35x5

35x5

35x5

 

millitærpress

 

22,5x6

27,5x6

35x4

42,5x3

42,5x3

42,5x3

42,5x3

 

knebøy stopp 3/4

 

35x6

37,5x6

42,5x5

45x4

45x4

45x4

 

pull ups og chin ups

 

2x5 pull ups

 

2 chin ups

 

sidehev

3x8

 

franskpress/triceps i kabel

 

30x8 fransk

 

2x8 i kabel

 

3x8 biceps

 

kommentar:

 

skal ikke ta franskpress igjen! fikk vondt i albuene av det, så holder meg til triceps i kabel. Ellers gikk det fint uten om at jeg er svak i chins! så tenkte jeg skulle kjøre 3x5 pull ups en stund og kanskje legge på vekt og så gå over til chins.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

kostholdet (så langt for i dag)

 

frokost: havregryn 120-140g + melk + en del jordbærsyltetøy + to tran kapsler

 

mellommåltid: en banan, druer, eple + melk

 

lunsj: eggerøre + tre karbonader + brødskiver + melk, 3egg,3karbonader,3 grove brød.

 

kan nevne at jeg drikker h-melk ca 1-3liter hver dag.

 

foreldra skal bort etterpå og jeg ble med, og da blir det bestilling av mat USUNN MAT noe jeg ble sur for.

 

prøver og holde meg unna drit mat men i dag er jeg nødt :( så hva jeg spiser senere i dag er jeg usikker på..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
foreldra skal bort etterpå og jeg ble med, og da blir det bestilling av mat USUNN MAT noe jeg ble sur for.

 

Ta det rolig... For å reffere poenget mitt, etter å ha spist 6 egg, 4 skiver og 100g bacon til frokost, for å derreter spise en svær pizza, 1 liter melk, halv liter cola og 100 mørk sjokolade med maliltol. Så.. http://stronglifts.com/why-losing-fat-is-easy/

 

En dag i uken, eller 2 dager i uken skal man få lov å spise så mye crap man vil overhode synes jeg. Ikke at man stikker ned og grunder rassen på mcen, men lørdag er kos synes jeg :love:

 

 

Men viktigs av alt er å spise nok.

Lenke til kommentar

nok mat får jeg vartfall i meg :) bare melka så er jeg oppe på over 1300 kcal.. det vart en grandisa pizza siden jeg ikke gad o være med, og nå spiser jeg mexikansk potetgul og drikker cola, det er godt men er som sakt lørdag :p

 

husker ikke hvilken dag det var men var denne uken slikk så den dagen ut: kopiert fra loggen på iform

 

 

kosthold i dag:

 

frokost: havregryn 110-140gram + h-melk + en del jordbærsyltetøy + 2 galss med melk ( h-melk) og 2 tran-kapsler

 

mellommåltid (skolen) 1 eple,druer,banan.

 

lunsj (skolen): 2 kyllingburgere ( 1stykk kyllingfillee,litt tomat,gresk dressing, salat, 2stykk polarbrød extreme.

 

middag/rett før trening: 2 kotletter 3 poteter + saus og melk, orka mer men var ikke igjen mer

 

etter trening proteinshake + h-melk 40g protein (myoprotein)

 

kveld/nå/kvelsdmat halvt grovdt pepipein eller hvordan det skrives men kjøtt og saus og litt slikk som man bruker på taco, skal ha med 1 diggert og en halv på skolen i mårra.

 

21:00-21:15 - pleier jeg og legge meg siden jeg må opp tildlig og pleier og være trøtt om morgenen og får at kroppen skal hente seg igjen bedre.

 

ellers drikker jeg melk og drikker mye vann, creatin tar jeg også. er vel rundt 1-2 liter med h-melk om dagen.

Lenke til kommentar

uke 5 økt 1

 

knebøy nakke stopp i bunn

 

35x6

37,5x6

40x5

40x5

40x5

40x5

40x5

 

benkpress med stopp

 

27,5x6

37,5x6

45x5

50x5

50x5

50x5

50x5

 

markløft på kloss

 

37,5x6

42,5x6

47,5x5

52,5x5

52,5x5

52,5x5

 

fronthev (isteden for sittende hantelpress)

 

4x8 7,5kgs manualer

 

mage til slutt:

 

ab roller

 

8

7

5

 

planken

 

45sek

 

på dips stativet, strake armer med kneløft kjente det veldig i magen 3x10

 

kommentar:

 

teknikken satt godt i dag, oppvarminga var bra, svetta mye i dag å. Men men :)

 

ser det er lett uke, men neste uke ser jeg det blir litt hardt :D

Lenke til kommentar

uke 5 økt 2

 

styrkeløft knebøy

 

30x6

42,5x6

50x5

52,5x5

52,5x5

52,5x5

52,5x5

 

benkpress/kloss smalt grep

 

37,5x6

42,5x6

45x5

45x5

45x5

45x5

 

markløft sumo

 

37,5x6

42,5x6

47,5x5

57,5x5

57,5x5

 

en-arms roing med hantel

 

25kg 4x8

 

biceps i hantler

 

12,5kg3x8 15kgx6

 

kommentar:

 

faila litt med bicpes på 15kg skulle prøve men klarte det vist ikke :/

 

men glemte og ta med glute bridge på treninga i dag, men squat to hand bytter jeg ut med glute bridge så i speilet og ryggen kromma seg, tydlighvis ikke en oppvarmings-øvelse for meg

Lenke til kommentar

Det vil alltid finnes feil med alt. Alltid noe vi kan forbedre, og alltid noe som kan bli perfekt. Men faktum er at, ja man kan forbedre. Men jeg synes Joakim syn teknikk er ganske bra, om ikke bedre om lag %80 av treningssenteret. Ikke kjør teknikken i grøften med å kjøre ego spill med vekter, hold den der, så skal du se at den kommer seg full og hel.

Lenke til kommentar

angående teknikken så sitter den, den blir nok bare bedre jo sterkere jeg blir nå, ellers er det bra nok. Men på videoen er det 72,5kg og det går lett, og jeg skal ikke så mye høyere en det enda. 85kg er det tyngste jeg vil komme på i programmet, uten om maksløftet på 95kg.

 

har satt lave mål som du ser, så skal gå fint.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

uke 5 økt 3

 

frontbøy

 

22,5x5

22,5x5

27,5x5

27,5x5

27,5x5

 

benkpress medium grep til kloss

 

27,5x6

37,5x6

45x5

50x5

50x5

50x5

50x5

 

markløft

 

52,5x6

55x5

62,5x5

62,5x5

62,5x5

62,5x5

 

roing i maskin

 

3x8

 

facepulls 3x8 ( 4x8 )

 

mage til slutt:

 

litt random mage øvelser

Lenke til kommentar

strak-mark

 

20x6

25x6

27,5x5

32,5x5

32,5x5

32,5x5

 

millitærpress

 

22,5x6

27,5x6

32,5x5

35x5

35x5

35x5

35x5

 

knebøy 3/4

 

35x6

37,5x6

40x5

40x5

40x5

40x5

 

pull ups/nedtrekk:

 

6 pull ups

5 pull ups

 

65kg x8 i nedtrekk

 

sidehev:

 

3x8 ( 5kg pr hånd)

 

triceps i kabel:

 

70x8

65x8

65x8

 

biceps i curl stang:

 

30kg 3x8

 

kommentar:

 

pull ups gikk lett i dag :D mye bedre en før.

Lenke til kommentar

kostholdet i går:

 

frokost 150g havregryn + melk + jordbær syltetøy + 2 tran kapsler + 2 glass med melk, regner med at det vart ca 1 liter melk til frokost, og kanskje 80-100g jordbærsyltetøy

 

lunsj 4 stekte egg + 70g bacon + litt ketchuup + melk :love:

 

middag taco, svine kjøtt,tomat,agurk,gresk dressing,og lefse desverre ikke groft. Ukjent hvor mye jeg spiste men var en del. + en is-kald boks med pepsi-max :blush:

 

til kvelds smoothie, vanilje youghurt, frosne jordbær, 1 banan, melk. Ukjent hvor mye det var av hver ting her også, men tipper det var litt mer en 2dl melk og ellers 100g +-

 

og litt kvikklunsj på kvelden.

 

tipper 2L +- med melk ellers drikker jeg vann også. har bare sittet og gamet i ferien omtrent så tror det er nok mat :p

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...