joakimz Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 fordi jeg har en del press øvelser og man burde ha flere dra øvelser og ro-øvelser. tatt rett fra iform: Om det er EN øvelse det er mangel på i de aller fleste treningsprogram er det roing! For mye fokus på pressøvelser i tillegg til den stillesittende hverdagen nesten samtlige av oss har legger grunnlaget for en rekke problemer. Selv om løsningen er mer kompleks vil man komme langt med å legge inn flere roøvelser i programmet. Når det kommer til roing er det EN øvelse som overgår det meste, nemlig omvendt roing. Ja, navnet er egentlig litt teit, så kall den gjerne ”inverted row”. link Lenke til kommentar
HValder Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 I artikkelen er det berre snakk om ein øvelse, inverted rows, og den ser eg ikkje i programmet ditt Roing er viktig, men ein øvelse holder, kombiner med kroppsheving med bredt grep så er øvre del av ryggen dekt. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 jeg vet at jeg ikke har den øvelsen men jeg har med roing. og det står også at man kom komme langt lenger med flere ro-øvelser.. men anyway bytter unasett ut stang roing med t-bar rows. men er litt usikker på åssen man utfører det helt rikitg, vet sånn ca.. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 skal begynne med nytt program neste uke det er et styrke program satt opp av en fra iform Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) uke 9 økt 2 værste gangen jeg har trent hadde lite motivasjon og føltes som jeg ikke klarte noen ting. har dette hendt dere før? eneste jeg meg helt ferdig med var markløft og sidehev. mark 67.5 5x5 synes markløft er tongt uansett hvor lett eller tongt jeg har på jeg oO militærpress 42,5 3x5 sidehev 5 3x8 var litt tongt med 8 så gikk til 5kg. bulgarke utfall, jeg måtte bare gi meg kjentes ut som framsiden av leggen fikk en stor kul faen det gjorde vondt! mage, en som dytter ned beina kjenner det jævelig men også i beina.. skal bli godt og begynne på nytt program neste uke selv om jeg litt bekymret på om jeg klarer og utføre øvelsene helt rikitg! btw: er det uvanlig og kjenne det veldig i korsryggen av markløft? vet den trener der, men håper det ikke er fordi jeg gjør noe feil.. Endret 2. september 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Alle har slike dager, du får bare stå på! I markløft føles det tungt på relativt lette vekter, fordi det er en så belastende øvelse (90% av kroppen). Kjør hardt fremover så blir det bedre. Det er foresten vanlig å kjenne noe i korsryggen etter markløft, men med måte så klart, last opp teknikkfilm tviler på du har den helt inne. Endret 2. september 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 takk for de ordene der skal begynne på helt nytt program neste uke. og i mårra skal jeg hente knebøyskoene mine det vil nok hjelpe på mye i knebøy og markløft, skal filme neste gang jeg kjører i det nye programet er det mye variasjon av øvelser, så kommer borti ganske mange nye øvelser, som sumo markløft og benkpress med kloss og mye mer så kommer til og legge ut en del filmer snart. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Er det ikke litt dumt å begynne på nye øvelser når du ikke har de grunnleggende helt inne enda? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Er det ikke litt dumt å begynne på nye øvelser når du ikke har de grunnleggende helt inne enda? er omtrent det samme bare at øvelsene bare litt anderledes. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 uke 9 økt 3 knebøy 55 5x5 benkpress med hantler 22.5kg pr hantler 5x5 negative chins + 1 set med nedtrekk push ups biceps curl 3x8 12.5kg manualer kommentar: er litt svak i chins altså så planen min er å ta 2 set med 5-10 reps med negative reps + et set med nedtrekk skulle filme men kamra var tomt for batteri.. skal bli godt med nytt program starter på mandag med det Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 (endret) uke 1 økt 1 knebøy med stopp (2-3 sek stopp i bunn) 35x7 40x6 42,5x5 42,5x5 42,5 x5 42,5x5 42,5x5 benkpress med stopp (2-3 sek i bunn) 30x6 42,5x6 50x5 52,5x5 52,5x5 52,5x5 52,5x5 markløft på kloss ..... sittende hantelpress 4x8 (17,5kgs manualer) fant desverre ingen løssningen på markløft på kloss så vart ikke den i dag. har 2 set som oppvarming + dynamistiske øvelser, tar fler en 2 set om det er tongt Endret 6. september 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Markløft på kloss. Hvis det er lite folk på senteret så pleier jeg å bygge opp med 15kg skiver. Tre oppå hverandre løfter den ca 12-15cm fra bakken. Eventuelt en benk på hver side. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Markløft på kloss. Hvis det er lite folk på senteret så pleier jeg å bygge opp med 15kg skiver. Tre oppå hverandre løfter den ca 12-15cm fra bakken. Eventuelt en benk på hver side. prøvde på det men stanga skal være rett under knærne så fikk den ikke høyt nok opp, tenkte faktisk på benk, men var noen som bruke de. men skal prøve men benk neste gang eventulet stå på vektskiver om den blir for høyt oppe.. Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 hmm, stå på vektskiver var en sabla god ide! Har et knebøyrack der jeg trener hvor olympiastangen kan ligge og hvile seg ca 60-70cm over bakken, noe som blir litt for høyt! At jeg ikke har tenkt på det før! Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 (endret) hmm, stå på vektskiver var en sabla god ide! Har et knebøyrack der jeg trener hvor olympiastangen kan ligge og hvile seg ca 60-70cm over bakken, noe som blir litt for høyt! At jeg ikke har tenkt på det før! hehe ikke jeg heller, men fikk tipset fra safisme fra iform om du vet hvem han er, han som satt opp programmet så jeg skal nok prøve og stå på vektskiver og la stanga lande på benkene Endret 6. september 2010 av joakimz Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 uke 1 økt 2 styrkeløftknebøy 32.5 x6 45 x6 52,5 x5 55 x5 55 x5 55 x5 55 x5 benkpress/kloss smalt grep 30 x6 42,5 6 45 x5 50 x5 50 x5 50 x5 50 x5 markløft sumo stil 40 x6 45 x6 50 x5 60 x5 60 x5 en arms roing med hantler 22,5kg x8 25kg x8 25kg x8 hantler biceps 15 x8 10 x8 10 x8 kommentar: SLITEN, mange 1 set på roing og biceps men det får gå sliten! Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) orker ikke skrive hele loggen fra i går men trente: frontbøy,benkpress medium grep til kloss,markløft (vanlig),kabel roing, flyes ( skulle egentlig ta face pulls men den greia var for høy, så neste gang blir det lett nedtrekk med mye bøy og ned til hode som erstatning.. skal trene etterpå men først blir det fisk! <3 Endret 10. september 2010 av joakimz Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) uke økt 4 strak mark 20x6 25x6 27,5x5 32,5x5 32.5x5 32.5x5 millitærpress 22,5x6 27,5x6 32,5x5 35x5 35x5 35x5 35x5 knebøy stopp 3/4 ( med stopp i bunn + itno pause når man kommer oppat.) 35x6 37,5x6 40x5 40x5 40x5 40x5 chins og nedtrekk først valige chins 3-4 reps så et set med negative reps så nedtrekk 1 set. sidehev 3x8 triceps i kabel 3x8 biceps 3x8 kommentar: skammer meg over chin upsen tror jeg skal ta pull ups neste gang siden det er lettere + et set med negative reps på chins kanskje det vil hjelpe? men digg økt pump fikk jeg også, og rett etter treningen kjente jeg at musklene var stein harde og ryggen bare "dunka" har vel ingen ting og si men en digg følese. hamburger på skolen og fisk før trening, ikke rart jeg var i topp form Endret 10. september 2010 av joakimz Lenke til kommentar
HValder Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Du som har slitt med teknikken ei stund har gått over på strakmark og meir avansert utførelse på knebøy, lurt... Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Du som har slitt med teknikken ei stund har gått over på strakmark og meir avansert utførelse på knebøy, lurt... strak mark er da ikke vanskelig, og knebøyen min er riktig nå sendte inn en video hos IFORM for litt siden, har kjøpt meg knebøy sko eneste jeg trnegte og gjøre er og spre beina mer ut slikk at ryggen blir litt rettere i nederst av løftet. http://www.youtube.com/watch?v=muYB8WzdABo Endret 10. september 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå