Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uke 7 økt 2

markløft 62.5 5x5

millitærpress 37,5 5x5

benpress 130 3x5

sidehev sittende (mye bedre) 5 3x8

benpress 130 3x5

planken og en annen mage øvelse

kommentar:

millitærpressen gikk TRIPPEL SÅ MYE BEDRE av puste teknikken! så en man der løfta det og prøve det funka myye bedre :)

benpress var tong! hadde vondt i framside lår og leggene og da så, sliten etter skolen er så mye styr med buss og alt siden jeg har begynt på vgs (bygg).

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

uke 7 økt 3

knebøy (lett)

50kg 5x5

skråbenk

45kg 5x5

chins

5

4

3

dips

3.75kg 5

3.75kg 4

uten vekter 6

biceps curl

30kg 3x8

kommentar

chins var tongt skammer meg litt over få reps men nå går jeg HELT ned at og litt sakte ned, dips synes det var tongt i dag! fikk litt vondt i skuldra å, så har tenkt til og kjøre et set med uten vekter xF eller 5reps, ellers slenger jeg bare på vekter om jeg føler for det. rett og slett variere litt..

knebøyen går fint teknikken kommer seg bedre! håper jeg blir sterke i chins etterhvert :)

Lenke til kommentar

uke 8 økt 1

knebøy (tong)

57.5 5x5

benkpress

47.5 5x5 alt for lett

stangroing

67.5 3x5

smal benk

45 3x8

sittende roing

95 3x8

kommentar

tror korsryggen sier stopp! på stangroing men er fornødy med 67.5 x5 i det! kommer ned 15-20 kg neste gang. kjempe kul økt! mange folk der mange jeg kjente :)

sliten - ja :) tenkte jeg skulle filme men var så mange der.

et lite spørsmål er det vanlig at man kjenner det veldig i korsryggen under tonge stangroing? ble vartfall veldig sliten der..

blæææ sovna nesten under benkpressen alt for lett ^^

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

uke 8 økt 2

markløft:

65 5x5

militærpress:

40 5x5

sidehev:

6 1x5 2x8 sittende og stående

benpress bytta med bulgarske utfall

utfall:

7kg pr hånd 3x5 på hvert ben

random mage øvelser

kommentar

bytta ut benpress er noe jeg ikke liker med den får litt vondt i beina og knea av den. Så tok heller bulgarske utfall funka vedlig bra, men er det bare meg eller er det litt vanslig og holde balangsen i starten? men kjente det veldig i lår!

Lenke til kommentar

uke 8 - økt 3

knebøy (lett)

52.5 5x5

skråbenk

47.5 5x5

pull ups kjører ikke til failure

3x5

dips

6.5

3.75kg 5

push ups 2 set med vekt 8 reps

biceps curl 10kg manueler 3x8 pr hånd

kommentar

begynner og få litt vondt i skuldra av dips derfor bytta jeg til push ups men det er jo i tilleg mye bedre bedre en benkpress også les

skal legge ut film av knebøy,pull ups,push ups, skråbenk i dag. se på alt og kommenter :)

bytta også øvelse for biceps for variasjones skyld.

Lenke til kommentar

Nå begynner knebøyen å se veldig bra ut!

Men det er ingen behov for å gå lengre ned enn paraell, noen tar skade av den krumingen som kommer av du bryter 90 grader. Mens andre ikke, jeg for så vidt liker å være på den trygge siden å gå bare litt lengre ned enn 90.

Lenke til kommentar

knife - pijus? bytta navn? :p

hvis jeg begynner og få vondt og sånn går jeg ikke så langt ned, men synes det funker faktisk best, får vartfall ikke noe vondt der..

tror jeg skal ta en video av der jeg løfter tyngre å..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

går for dype da, mener man blir litt sterke av det å?

beina mine var foresten i 100% form i dag, kanskje forde jeg bytta ut beinpress med bulgarke utfall (skadeforebyende også) og at jeg gikk lenger ned på knebøyen synes jeg var mye bedre! har hat vondt i knærne også det er også borte! :D

blir litt "trening" på skolen også går bygg - og driver med muring for tiden tenkte jeg skal bli murer :)

Lenke til kommentar

Det er like vanleg å slite med balansen på bulgarske utfall som det er å slite med balansen ellers ;)

Når vektene blir tyngre vil dei til ein viss grad balansere deg.

Er kraftig uenig med utsagnet ditt om at vektene vil stabilisere deg jo tyngre de er.

For meg så går 18-20kg fint uten å vingle. Kjører jeg med 30kg så vingler jeg en del til tider. Kjører jeg med 34kg kan jeg bare glemme å holde balansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...