Gå til innhold

Joakim's styrkeløft-logg


Anbefalte innlegg

Du blir snart youtube-kjendis, Joakim ;)

 

legg inn masse tags som Airplanes, bob, osv så får du milioner av visninger og alle kan se deg trene :cool:

Sørg også for at forhåndsbildet er et bilde av B.o.B eller no og les gjennom alle hat og drapstruslene du får da. DET er gøy det =P

 

ingen tør og sende drapstrusler til en mafia styrkeløfter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Airplanes er bra det, men bedre og vi kunne hat med cd'er selv. som vi gjorde før, helt til noen tok den vek :wallbash::dribble:

 

Der jeg trener er det åpent for alle i ALLE aldre, den ene dagen vagger muskelbuntene inn og neste kommer folk med stokk :p

 

Så musikken her i gården er til fordel for oss unge og andre ganger for de eldre.

 

Litt vanskelig å pumpe når du hører i bakgrunnen: Det Vackraste jaaaag veet! er at se dig, når du sovvveeer!

BLÆ!

Hvis sangen gav mersmak finner dere den her

;) Haha

serriøst TS, må gjennomføres :ohmy: ! det hadde vært awsum ;D så kan du starte egen tråd med oppdateringer om hva som blir skrevet og komentert ^^

 

Og så tar vi tia i minutter og sekunder om hvor lenge det tar for en moderator å stenge den =P

Endret av Kjetil_91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

uke 4 - økt 2

 

markløft

60 x5

70 x5

70 x5

72,5 x5

75 x5

 

millitærpess

30 x5

35 x5

37,5 x5

37,5 x5

40 x5

 

benpress

 

120 x5

120 x5

120 x5

 

planken

3x30sek

 

kommentar

film av markløft kommer etterpå, må bare si at det ikke er så bra filmet nå heller, men jeg føler jeg fikk det til bedre denne gangen.

 

og jeg begynner og bli veldig fornøyd med kroppen min! spesielt øvre del av kroppen, begynner og se veldig kraftig ut :)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

teknikk

 

noen sa:

 

1. Av med skoene

2. Når du senker stangen ned igjen, så løfter du den først ut fra kroppen. Slutt med det!

3. Du ser overdrevet mye opp, og får en voldsom ekstensjon av nakken. Fokuser blikket på et punkt på gulvet ca 3-4m foran deg, så får du en mer nøytral posisjon på nakken din. Sparer den for mye stress.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

teknikk

 

noen sa:

 

1. Av med skoene

2. Når du senker stangen ned igjen, så løfter du den først ut fra kroppen. Slutt med det!

3. Du ser overdrevet mye opp, og får en voldsom ekstensjon av nakken. Fokuser blikket på et punkt på gulvet ca 3-4m foran deg, så får du en mer nøytral posisjon på nakken din. Sparer den for mye stress.

 

1. Av med skoene.

2. Ikke la hoftene vandre oppover uten at ryggen blir med i begynnelsen av løftet.

Lenke til kommentar

har et spørmål da jeg stangerer (har ikke gjort det enda).

 

når det skjer hva gjør jeg? skal jeg finne et nytt program eller skal jeg starte 10kg lettere og fortsette med det jeg driver med nå? eller samma prog bare med 3x8 og øke sånn jeg gjør nå? leste det at man må bytte program inniblant eller variere, men jeg liker så godt dette programmet så vil egentlig ikke bytte :D:p

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Deloade ca 30% i øvelsen du stagnerte på og klatre opp igjen. Stagnere du i mye på engang kan du også ta en hvileuke.

 

okei men nå har jeg akkurat tat en hvile uke så det vil ikke skje nå :)

 

så da kan jeg bare forstette med dette programmet helt til jeg går lei? :p

 

men jeg vil vel forstette og få ressultater av og frostette med det samma programmet eller?

 

kan hende jeg har regna feil her nå men :p

 

30% blir ikke det for mye a? hvis løfte var på 75kg så skal jeg starte at på 52.5kg? blir vel litt for lett? kan jeg ikke heller starter 10kg lettere og klarte meg oppover at a?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Fortsett med programmet til du går lei. Er ingen vits i å drive og bytte program i hytt og pine.

 

Når du stagnerer så holder det å kutte 10 % +- (avhenig av øvelse) og starte på nytt igjen med progresjonen. Det er vel vanlig å deloade etter 6-8 uker.

 

Når du deloader, så kutter du ned treningsmengden. Altså du trener bare en eller to dager i uka, med veldig lette vekter. Eventuelt ikke trener i det hele tatt. Hvileuke mao.

 

Etter deloading er det meningen at du skal gå forbi der du stagnerte sist, og etterhvert stagnere på en høyere vekt. Det blir som å gå 1 skritt tilbake og 2 skritt frem. :)

Lenke til kommentar

men det funker vel også og starte med 10kg lettere en maks løftet på 5rm? hvis knebøyen havner på 80x5 starter jeg med 70x5 neste uke 72.5 osv.. MÅ man ha en uke pause etter man har stangert? men det skjer uasnett ikke denne gangen siden jeg akkurat har hat fri :p

Lenke til kommentar

uke 4 - økt 3

 

knebøy

60 x5

65 x5

65 x5

67,5 x5

70 x5

 

benkpress

 

50 x5

50 x5

52,5 x5

55 x5

55 x5

 

chin ups

8

6

5

 

dips

7

6

5

 

biceps curl

22,5 x8

22,5 x8

22,5 x8

 

 

kommentar

 

video av knebøy kommer i dag, gikk mye bedre i dag føler jeg.

benkpress vart så dårlig filma så legger ikke ut.

 

spørsmål! er det vanlig og få litt vondt i bakside lår/ved rompa når man løfter knebøy kjente det veldig der i dag!

 

og benkpress, jo mer svai jeg har, fikk veldig vondt i korsryggen av svai i rygg i dag! hva kan dette komme av og hvordan kan jeg fikse på dette`? bedre oppvarming?

 

chins og dips, er ikke fornødy i dag!

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

bruker 10 min på og fortelle men han kjønner vist ingen ting :p

 

har ikke noe og si om jeg har stanga der - dette kalles nakkebøy.

 

jeg har den der den holder seg mest stabilt.

 

jeg så faktisk rett fram men det ser kanskje ikke sånn ut, men okei skal begynne og se mer skrått nedover :)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...