panzermann Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg fikk tak i en spotify-invitt og kjører den gjennom Wine 1.02 på Ubuntu 9.04. Det var litt tull i begynnelsen med at musikken stoppet etter en stund. Etter å ha trålet nettet litt, gikk jeg over til kun å bruke OSS-driveren i lyd samt emulering. Nå funker Spotify uten tull, men så dukker et annet problem opp: nå vil ikke Rhythmbox eller Exaile starte, og jeg får heller ikke lyd i youtube. Ser på lyd, og der står det alsa-drivere som alltid. Jeg må restarte maskinen for å få satt i gang Exaile og Rythmbox igjen. Har prøvd å tråle litt rundt på nettet, men denne skjønte jeg ikke. Lenke til kommentar
JKJ Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 opplever samme feil selv, henger meg på her Lenke til kommentar
panzermann Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Heng med! Digger Spotify, men det er såpass mye som ikke er der, så er fortsatt avhengig av mine mange giga med sær progrock ;-) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Får du satt Wine til å bruke PulseAudio? Det funker her (Fedora 13), men jeg har nok en ganske så fersk Wine i forhold til deg. De gamle "lyddriverne" til Wine låser dessverre lydhardwaren ved bruk. ALSA-driveren ble vel "intercepted" av PulseAudio, med de utfordringene det kunne medføre, mens OSS-driveren går mer "rett på jernet". Skal uansett ikke være nødvendig å restarte maskinen for å få lyd igjen - det holder å kun restarte programmene som bruker lydkortet (sørg for at de er skikkelig stoppet og ikke bare minimert til tray eller noe sånt). Sær progrock liker vi, så om du har mulighet til det er det kanskje best å oppgradere over hele linja. Får vel Wine 1.2 i Ubuntu 10.04 mener jeg, så det kan jo være en løsning. Lenke til kommentar
Croome Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg bruker ALSA driveren, bare at jeg har på Emulering og ikke Full helt nederst i Lydfanen i winecfg og det fungerer strålende Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Mulig det er bare meg, men PulseAudio er ikke så dårlig som folk vil ha det til, det er hvertfall bedre enn før. Men hvis du avinstallerer wine1.02 og installerer wine1.2 så kanskje problemet blir borte? Det hjalp hvertfall for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå