Gå til innhold

headset jack ødelagt

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette har blitt spurt om før, men da blir det bare nevnt hvordan man lodder headsettet slik at den får lyd, men jeg kan virkelig ikke dette her, er det mulig å få fikset det et sted? i oslo city eller noe? den tuppen på ledningen (den man putter i mp3n) er ødelagt den brakk

Endret av Lagymoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eh.. det er ingen guider på youtube om hvordan man kan lodde på helt nye jack plugger.. hva skal jeg gjøre?.. bare putte oppi ledningene og loddetinn for så å sette på loddebolten?.. loddebolten går ikke så dypt inni hullet engang.. så hva skal jeg gjøre -.-,?.... sorry bare hat en dårlig dag å orker ikke særlig mye å tenke på grammatikk heller.. kan noen vær så snill å hjelpe meg? den pluggen ser sånn ut:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=22474653

Lenke til kommentar

er det virkelig ingen stedet som kan fikse dette?... har kastet bort utrolig mye penger på dumme headsets..

600kr headset som ikke funker

dr.dre beats tour som ikke funker

AKG ørepropper som ikke funker

Creative EP630 som ikke funker

loddebolt og loddetinn for 300kr tilsammen som er ubrukelig fordi jeg ikke vet hvordan man gjør det..

virkelig ingen butikker som kan fikse disse dumme tingene?

dere skjønner jo at jeg blir litt lei av dette :cry:

Lenke til kommentar

takk :D!, bare et siste spørsmål... skal den røde eller hvite ledningen gjennom høyre på pluggen? og skal den ha på koberet... eller skal jeg bare dra av koberet rundt de røde og hvite ledningene? de er såpass små.. og de på guidene har enten 3 ledninger eller så er dem så store og har forskjellig farger på ledningene

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har fått det til nå.

Rød er vanligvis høyre kanal, det vil si at den skal kobles til den av koblingene som er forbundet med ringen, altså ikke tuppen eller den innerste delen, men den i midten. Dette sjekkes lett med et multimeter/ohm-meter. Har du ikke et instrument så kan du prøve å koble rød slik bilde 8, 10, 11 viser i guiden (tror det blir rett) og så laste ned den testfila som linkes til i guiden for å teste før du lodder.

Isolasjonen kan enten brennes bort med loddebolten eller draes av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...