Marbash Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Vanskelig å forklare. Men døren på førersiden har begynt å bråke skikkelig. Altså dersom jeg åpner døren helt opp, kommer det 3 "smell" med jevne mellomrom, og samme når jeg lukker den igjen. For en liten stund siden begynte døren å pipe, men dette smørte jeg opp med en gang, og har ikke hørt noe til det siden. Disse smellene som jeg snakker om er på de punktene hvor døren selv holder seg oppe uten å lukke seg. Noen som vet om det re noe jeg kan smøre eller noe slik for å få bort denne lyden? Føler at jeg vekker hele nabolaget når jeg åpner bildøren da jeg skal på jobb. Dersom det er til hjelp, info om bilen: 1999 Opel Vectra, 16V, 1,8, stasjonsvogn. Endret 2. juni 2010 av Marbash Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har det akkurat slik selv på min omega 98, det er vel dørstopperen som er utslitt og da lager den slike smellelyder. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Smurte du med noe slags universalspray ala WD-40 eller CRC 5-56? I så fall er nok dette grunnen til at du har fått disse lydene. Det er en viss fare for at hengsler eller glider er ødelagt allerede, men jeg ville forsøkt å smøre grundig først med en smøring som er beregnet på slike oppgaver (f.eks CRC Multilube,) har "berget" mange hengsler med denne etter at verksteder har sagt de var defekte Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Problemet på Vectra og Omega er dørstopperen, det som ryker en liten plasthysle der mutteren går igjennom. Når dette beveger uten plasthylse så oppstår kneppelyden, jeg tror de selger delle lille hylsen for rundt 50kr på Opel. Hvis den er veldig slitt så må muligens dørstopperen skiftes. Endret 7. juni 2010 av BBernes Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Sjekk skruen/ bolten som holder dørstopperen inne på selve karosseriet. På min vectra var denne løs og det knakte og kneppa noe verre.. Jeg stramma den og alt var ok. Samme var det på en vectra jeg så på når jeg skulle ha ny bil.. Løs bolt på samme plass. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Takker for mange gode råd her, skal sjekke den skruen, også har jeg gått til anskaffelse av universal fett, så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar
Revox Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Var borte hos min Opel forhandler og forhørte meg om disse plastdingsene. Men de var visst ikke mulig å få kjøpt ifølge mannen bak disken. De fulgte kun med selve dørstopperen. Skulle også ha foringer til demperne men dette fantes heller ikke da de var ferdig montert på de dempersettet som opel leverte..... Synes alt dette hørtes veldig rart ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå