Susanneee Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hei (: Jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal poste dette innlegget, så det ble her... Jeg har en kjemi-innlevering. Oppaven er å skrive om noe som har med kjemi å gjøre i media. Deretter skal jeg vurdere/diskutere dette på en måte. Problemet mitt er at jeg ikke finner noe å skrive om, og at det er dårlig informasjon om det jeg trenger å vite...! I tillegg så leverte vi inn bøkene på skolen idag, så jeg har ikke noe å se i heller.. Trenger tips! Ingen forslag er for dumme, alt tas imot med STOR takk! Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hva med oljesølet i Mexicogulfen? Kan vel dra inn litt organisk kjemi der? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Du har også de store debattene om CO2 og andre gasser som slippes ut i atmosfæren og hvorvidt det påvirker drivhuseffekten. CO2 og oljesøl som nevnt over er i allefall to ting som er veldig mediaktuelle og får ganske mye oppmerksomhet. Det finnes ganske mye om dette både vitenskapelig og ikke, så du bør nok greie å skrape sammen noe til innleveringa di EDIT: omformulerte en setning. Endret 2. juni 2010 av E.C. Lenke til kommentar
Susanneee Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Tusen takk for svarene, de hjalp! Lenke til kommentar
GeO Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 For å spinne videre på det E.C. sier, så kan du jo dra inn hvordan det økte CO2-nivået i atmosfæren medfører mer løst CO2 i havet, som igjen gjør vannet surere. Dette igjen påvirker løseligheten av en del kalkforbindelser (skjell og koraller), og mange bekymrer seg for at hele korallrev kan forsvinne. Mange kjemiske reaksjonsligninger å ta tak i her! Hvis du vil gjøre det enda mer innviklet, kan du også se på hvordan samme problem påvirkes av en global temperaturøkning, dvs. at CO2-problematikken kan påvirke kalkforbindelser i sjøen på flere måter samtidig. Lenke til kommentar
Susanneee Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Det hadde jeg ikke tenkt på! TAKK for at du nevnte det! hihi, denne siste kjemi-innleveringa skal jeg få bra på ass! :') Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå