Alkanide Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hei, folkens, jeg trenger litt råd og slikt ang det å ha ei mor med unger i bur.. Altså, det jeg lurer på, er følgende: Kan jeg gi mora mat i ei skål slik som vanlig? Og hvor mange ganger om dagen bør jeg fôre rotte-mora? Jeg vil jo ikke gi rotte-mora for mye mat, og ei heller for lite.. Derfor jeg spør Og siden jeg ikke klarer å finne noe om dette på nettet Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Det kan anbefales at være opmærksom på hunrottens kost i den diegivende periode (og i tiden efter ungerne er taget fra). Nogle rotter klarer at være drægtige, føde og give die uden at have behov for tilskud til den almindelige kost. Andre synes mere 'medtagede' og kan have behov for ekstra energitæt næring i en periode. Her kan anbefales killingemælk (dyrelægens), babygrød, pasteuriseret æggeblomme og lignende. Fra Dansk rotteside jeg fant da jeg googlet for å hjelpe deg... Der står det også om behandling av ungene etc.. Ganske utfyllende og interessant. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Rotten skal ha fri tilgang på mat. Lenke til kommentar
Alkanide Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Nå har rottemora i ei uke fått godt med mat og friskt vann hver dag. Hun spiser maten, drikker vannet, ungene dier, og hun virker ikke sløv, så dette går bra Ettersom de ble ei uke nå, og har begynt å bevege seg litt, så flytta jeg dem over i et større bur. Mora er rolig og grei, og tar seg som sagt fint av ungene Det er artig å se dyr vokse opp slik, se dem fra de er små til store. Det anbefales ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå