Gå til innhold

Mulig å laste ned vista, men bruke oem nøkkel?

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått tilbake min acer laptop fra service, de har satt inn ny harddisk. Dvs at vista er innstallert på nytt med all den bloatware Acer har klart å få plass til...

Det jeg lurte på var om det går an å laste ned en windows versjon fra en torrent side, for så å legge den inn med windows-nøkkelen jeg har? Da vil jeg vel kunne få en "ren" installasjon uten all denne bloatwaren, og slipper å sitte hele kvelden for å slette all dritten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok. Tror ikke jeg tør å gjøre noe uansett, for jeg ser at Acer har "glemt" å legge til en recovery-partisjon på harddisken. Dermed får jeg ikke brent ut en recovery cd. Da blir det vanskelig å gjenopprette hvis det ikke funker.

Lenke til kommentar

Man kan lage image av disken med acronis true image eller symantec ghost som jeg pleier bruke. Du får kanskje noen gratis løsninger for det og men de har jeg ikke testet http://www.winvistaclub.com/d75.html

Men ja du kan laste ned en vista og bruke nøkkelen du har så lenge du laster ned en oem versjon ikke retail men vær obs på at du da kan få infiserte versjoner med mindre du vet hva du gjør. Men det enkleste er jo bare å avinstallere bloaten på pc'en og rense opp selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...