inaktivbruker_110409 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Hei, første post her på diskusjon.no Jeg sliter med tilkobling gjennom routeren min Linksys WRT54GS. Det trådløse nettverket fungerer og jeg får tilkoblet med min bærbare maskin. Det er den stasjonære pcen jeg sliter med. Jeg har ikke hatt lignende problemer før. Jeg kjører W7 64-bit, får internett gjennom LAN-kabel. Mer info: -Sjekket kabelen, restartet routeren -Gått til tidligere restore point -Windows Nettverksdiagnose sier: Lokal tilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon. -Får ikke kontakt med router (192.168.1.1) -Ipconfig gir ingen IP-adresse -Jeg har integrert nettverkskort som har fungert tidligere -Nettverks- og delingssenter sier at jeg koblet til Uidentifisert nettverk. Tilgangsype: Ingen Internettt-tilgang - Installerte W7 på begge PCene for 2 uker siden. Drivere er alle installert (riktig og oppdatert versjon). Mangler opplysninger? Takker for svar! Endret 2. juni 2010 av Sybolt Lenke til kommentar
LinneaKu Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Den er så rart fordi det trådløse fungerer. Kanskje problemet er MAC-adressen. Endre PC-MAC-adresse den samme som bærbare MAC-adresse Lenke til kommentar
inaktivbruker_110409 Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Den er så rart fordi det trådløse fungerer. Kanskje problemet er MAC-adressen. Endre PC-MAC-adresse den samme som bærbare MAC-adresse Nettet fungerte i går. Har til og med tatt til restore point for 3 dager siden. Hvordan skifter og finner jeg MAC-adressen? Jeg har forresten tidligere hatt problem med nettet før. Da var det en IP-adresse konflikt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Prøv med kabel på den bærbare for å finne ut om det er router/kabel eller PC som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå