Gavekort Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hei! Jeg lurte på om det er mulig å kjøpe en bruktbil og ikke betale veiavgiften eller forsikringen inntil jeg får lappen. Er dette mulig? Kan den fortsatt være skiltet? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Hvis jeg ikke tar HELT feil så kan du ikke ha skilt på en bil uten forsikring, eller betalt veiavgift. De vil etterhvert komme å hente dem ! Forsikring er jo påbudt hvis en bil skal kunne kjøres med på veien, og den kan jo kjøres på veien når det er skilt på den. Vi har to biler på eiendommen som ikke er skiltet og de betaler vi jo selvfølgelig ikke forsikring på eller betaler veiavgift. Så hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg levert inn skiltene på biltilsynet. Er det under seks måneder til du får lappen, sparer de på skiltene dine. Går det over seks måneder, kaster de dem. Da må du kjøpe nye... Endret 2. juni 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
M-G Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Den kan ikke fortsatt være skiltet, da det er et krav om ansvarsforsikring for å ha skiltene på og gyldig veiavgift. Hvis du ikke betaler veiavgift og ikke har forsikring i orden kan man risikere at de kommer å avskilter den. Det letteste da er bare å levere inn skiltene inntil du skal ta den i bruk, koster vel litt å få de tilbake igjen men er nok verdt det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Flotters! Takk for svarene! Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Et par ting du må huske på: 1. Bil uten skilt må ikke kjøres ELLER PARKERES på offentlig vei/parkeringsplass. 2. Uten forsikring på bilen er du ansvarlig for skader bilen kan forårsake. Hvis noen stjeler bilen din, krasjer og stikker av så kan du måtte betale for skadene bilen din påfører andre. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Finnes noe som heter parkeringsforsikkring, da får du ha skiltene på bilen, uten at du betaler noen avgifter. Vet av flere som har dette i tilfelle brann eller tyveri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå