Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermdriverfeil - mange ting som ikke fungerer

Anbefalte innlegg

Har problemer med at jeg ofte må slå på datamaskinen 2-3 ganger før den virker. VG-TV og You tube virker på lite område, men web-TV og you tube virker ikke på fullt skjermbilde. Det gjør nesten ingenting. Java-sider garanterer skjermkollaps, også media player i tillegg til nevnte web-TV. Jeg får heller ikke klikke på kontrollpanel-skjerm-skjermkort eller nvidia i kontrollpanelet uten at skjermen kollapser. Skjermbeskytteren får jeg altså ikke stilt, og skjermen kollapser når det er gått 5 minutter, som den er stilt inn på. Får altså ikke gjort noe med dette.

I dag kom det opp en overraskende dialogboks, der det står følgende: "nv4_disp-skjermdriveren virker ikke som den skal. Lagre arbeidet ditt, og start systemet på nytt for å gjenopprette full skjermfunksjonalitet. Neste gang du starter systemet på nytt, vil en dialogboks hvor du kan laste opp data om denne feilen til Microsoft, vises".

Hva er det egentlig jeg skal gjøre for å oppnå full skjermfunksjonalitet? Hva menes her med "systemet"? Føler meg litt dum, når jeg ikke forstår dette, men jeg er jo ingen dataekspert, bortsett fra at jeg kan bruke software-programmene og forstår en del tekniske ting.

Blir veldig takknemlig for svar jeg kan få noe ut av. På forhånd tusen takk :thumbup::)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neida, du kan bruke diverse programmer til å sjekke din hardware. usikker på navnene på programmene da jeg aldri bruker de selv. men derretter med programmet får du sjekket hvilken produsent og alt kortene stammer ifra og kan dermed finne hjemmesida til produsenten. (for eksempel: asus.com msi.com etc)

Lenke til kommentar

Fikk direkte link dit fra Multicom, så nå fungerer java og full skjerm igjen. Fikk også endret skjermbeskytteren til 20 min og slikt som ikke var mulig før. Var så lei av at skjermen kollapset etter 5 min.

Takker for tips.

Lenke til kommentar

Etter 5 måneders mareritt der mange mente mine problemer var knyttet til skjermkort, fikset jeg alt i dag ved netthjelp :thumbup: Grunnen til at skjerm måtte slås på flere ganger ofte, at java-sider fikk skjerm til å kollapse, at kontrollpanel-skjerm-skjermbeskytter fikk skjerm til å kollapse, at nett-TV fikk skjerm til å kollapse og at det ikke kom lyd på radio ble fikset med to ting: ny skjermdriver lastet ned og ny windows media player-versjon lastet ned... så HURRA og Tusen takk for et fantastisk forum, som har bidratt sammen med Multicom, til å løse mine problemer. Nå er jeg bare overveldet av lykke :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...