Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Segmentering av marked til en bedrift


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har fått følgende spørsmål. "Foreta en segmentering av markedet til bedriften og velg målgrupper".

 

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Forrige oppgave omhandlet innhenting av informasjon og konkurransesituasjon generelt. Det var dermed ikke noe spesifikt svar. Jeg står fritt til å velge forutsetninger.

 

Så kommer spørsmålet mitt.

 

Kan det være smart å lage forutsetninger fra en markedsundersøkelse og konkurransesituasjon (porters modell/kreft - SOFT analyse) når man segmenterer marked for å finne målgruppe, eller er det ikke nødvendig i det heletatt ?

 

Andre spørsmål: Har noen en fin definisjon på forskjellen mellom kundegruppe og målgruppe ? Jeg har sagt at jeg selger HVAC anlegg, vil en kundegruppe da være bedrifter med f.eks kontor areal på mellom 100 og 300 kvadratmeter ?

 

Håper på svar.

Endret av Vegpeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...