V_B Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Hei. Har fått følgende spørsmål. "Foreta en segmentering av markedet til bedriften og velg målgrupper". Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Forrige oppgave omhandlet innhenting av informasjon og konkurransesituasjon generelt. Det var dermed ikke noe spesifikt svar. Jeg står fritt til å velge forutsetninger. Så kommer spørsmålet mitt. Kan det være smart å lage forutsetninger fra en markedsundersøkelse og konkurransesituasjon (porters modell/kreft - SOFT analyse) når man segmenterer marked for å finne målgruppe, eller er det ikke nødvendig i det heletatt ? Andre spørsmål: Har noen en fin definisjon på forskjellen mellom kundegruppe og målgruppe ? Jeg har sagt at jeg selger HVAC anlegg, vil en kundegruppe da være bedrifter med f.eks kontor areal på mellom 100 og 300 kvadratmeter ? Håper på svar. Endret 2. juni 2010 av Vegpeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå