TheSnidr Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Kjøpte meg stasjonær for noen måneder siden, og har alltid hatt dårlig trådløst signal på rommet mitt, to vegger fra ruteren. Den bærbare datamaskinen har fullt signal, men den stasjonære surkler rundt på en eller to streker. Jeg antok det var nettverkskortet jeg kjøpte til 150kr, så jeg kjøpte et nytt og bedre til 500kr, med samme resultat. Hadde det samme problemet med den gamle stasjonære også.. Hva skjer? Er trådløse signal på desktop generelt dårligere enn på bærbar? Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Kjøpte meg stasjonær for noen måneder siden, og har alltid hatt dårlig trådløst signal på rommet mitt, to vegger fra ruteren. Den bærbare datamaskinen har fullt signal, men den stasjonære surkler rundt på en eller to streker. Jeg antok det var nettverkskortet jeg kjøpte til 150kr, så jeg kjøpte et nytt og bedre til 500kr, med samme resultat. Hadde det samme problemet med den gamle stasjonære også.. Hva skjer? Er trådløse signal på desktop generelt dårligere enn på bærbar? Sliter med akkurat det samme problemet, kjøpte et D-Link extreme ettellerannet kort (hadde et billigere D-Link) men endte opp med samme resultat, begge laptoppene mine har så å si 100% signal. Routeren står en etasje over. Men er treskille, ikke betong så synes dette er merkelig. Vurderer nå å kjøpe et aksesspunkt. Noen som har noe å anbefale? Routeren er en gammel speedtouch (huseieren sin) og jeg vurderte et D-Link aksesspunkt. D-Link DWL-G700AP AirPlus, er dette kompatibelt med alt av routere? Så mitt tips til trådstarter er å enten kjøpe en ekstern antenne til pcen, eller en booster til modemet eller et aksesspunkt. Merkelig at nettverkskort til 700kr er dårligere enn de som står i bærbare pcer :S Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Det er D-link jeg og bruker. Nå vil jeg helst ikke kjøpe nye ting for bedre signal, jeg vil bare vite hvorfor innebygget kort fungerer så dårlig. Bump Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 ingen som aner hva som er galt? Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Hva mer må jeg skrive for et svar? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Hei :-) Hvordan nettverket fungerer er avhengig av hvor antennene er plassert, hvilke antenner det er og hvor bra nettverkskort det er. På en bærbar har man ofte ganske brukbare innebygde antenner og den blir plassert bedre enn skjermet bak en stasjonær PC. Hvis du kobler på en retningsantenne og retter den mot routeren, så skal du se det blir andre boller. Alternativt kan du kjøpe et USB nettverkskort med antenne og bruke USB-kabel for å plassere den gunstig. Endret 10. juni 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå