DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 hør på han som har forandra seg nå ja. hva har skjedd? du er en skrue du.. ja så kan du kanskje bla tilbake å begynne å lese på alle rådene vi har gitt deg og kanskje oppføre deg som en normal person og si takk og gjerne noen egne kommentarer til det. ikke bare ignorere fordi du plutselig har skifta over og ikke tør å innrømme det jeg skal ikke ødelegge denne tråden nå altså men det plager livet av meg med sånne folk som du. jeg hadde ikke sakt eller gjort deg en dønn skitt og plutselig begynner du å hyle og skrike for bullshit ting også nå skal du visst trene vekter alikavel etter du har skreket mange ganger om at du ikke skulle det etc etc Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Og hvis du er så opptatt med at du ikke skal bli skada av treninga, så burde du bytte ut situps ja Jeg vil bare ikke skade skulderen min. Vekter skal jeg begynne smått med snart, men ikke så mye av gangen. Åja, du vil ikkje skade skuldra, men ryggen gir du faen i? Eg regner med at det ikkje er det du meiner, men får litt inntrykk av det . DrHawkins: Ein blir ikkje øyeblikkelig 'svær' av å trene maks-styrke, det tar årevis. Six-pack er forøvrig berre eit teikn på lav feittprosent, eg skulle meine at det er positivt i samanhengen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 trodde ikke du skulle trene vekter? trodde ikke du skulle bli svær? trodde ikke du brydde deg om six packs og slikt men ville holde deg i god form og være i den bedre form? trodde du skulle ha utholdenhet styrke? ting vi sa men fikk skriking og kjeft om! Jeg bryr meg ikke om six pack, men jeg kan bytte min tid forran f.eks ps3 med trening. Greit å ha noe for å motivere meg til å trene, men jeg er ikke nødt til å få det. Det med vekter er at jeg skal til fysioterapaut ( eller kossen det skrives ) og hun skal vurdere om jeg skal begynne. Det står nøye at jeg skal starte smått, vekter har jeg lest mye om i tillegg, derfor trengte dere ikke å nevne alt det der. Selvom jeg ikke kunne alt. Jeg skal langt ifra bli svær, jeg skal bare bedre min kondis osv. Utholdenhet derimot, den bryr jeg meg mye om. Vi har jo gym prøver på skolen, så der skal jeg være god. Oppnå så god karakter som kroppen min tåler. Der har du mitt, kommenter eller rakk ned på det du vil. hør på han som har forandra seg nå ja. hva har skjedd? du er en skrue du.. ja så kan du kanskje bla tilbake å begynne å lese på alle rådene vi har gitt deg og kanskje oppføre deg som en normal person og si takk og gjerne noen egne kommentarer til det. ikke bare ignorere fordi du plutselig har skifta over og ikke tør å innrømme det jeg skal ikke ødelegge denne tråden nå altså men det plager livet av meg med sånne folk som du. jeg hadde ikke sakt eller gjort deg en dønn skitt og plutselig begynner du å hyle og skrike for bullshit ting også nå skal du visst trene vekter alikavel etter du har skreket mange ganger om at du ikke skulle det etc etc DET ER LEGEN MIN SOM VURDERER OM JEG SKAL BEGYNNE MED VEKTER, SPILLER DET NOEN ROLLE FOR DEG OG DIN KROPP DÅ? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) seff tar ting tid men det var langt i fra pointet. skumles deg gjennom de 3-4 første sidene her så forstår du nøyaktig hva jeg snakker om. vi ga ut linker og vi ga råd og hjelp i alle kanter men fikk storkjeft fordi han skulle da faen ikke trene vekter. han skjønte ikke en dritt av hva pointet i postene var og var helt på jordet. nå plutselig er han snudd tverrs om og slike ting (meg og piju hadde en liten diskusjon mellom oss da men det var mye nyttig info der au) men han blåste i alt og vi fikk kjeft for å i det hele tatt skrive vekter. latterlig person, 14 år og tror han vet noe om trening så kommer han her også gir vi han råd og veiledning også kjefter han på oss også skal han plutselig gjøre slik alikavel lykke til stikkontakt se her begynner han igjen ja stikkontakt: har du snakka med legen din nå på kvelden på en lørdag om du skal begynne med vekter eller ikke da? du kunne ikke tatt det på dagen eller i går kanskje? du satt her å sa at du skulle få treningsrom med blant annet vekter. men tidligere sskreik du ut: jeg skal ikke trene vekter så gi faen i å si det... eller noe slikt var det. kan gå tilbake å finne det. hele pointet mitt var at kunne du da for faen ikke bare si det at du hadde kontakt med fysioterapeut angående vekter og at du hadde undersøkt og slike ting. er det noe vitsi å begynne å skrike å lage kvalme som ern fjortis bare fordi meg og piju diskuterte om det? er det vitsi? kunne du ikke bare latt være å diksutere med oss og ventet til vi var ferdige eller bare sakt det der og da at du hadde planen på det og slike ting. ikke komme å skrike ut at du ikke skulle trene vekter samme faen. du snakker rundt deg selv mange ganger i denne tråden og har ikke peiling på at du gjør det engang Endret 5. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Og hvis du er så opptatt med at du ikke skal bli skada av treninga, så burde du bytte ut situps ja Jeg vil bare ikke skade skulderen min. Vekter skal jeg begynne smått med snart, men ikke så mye av gangen. Åja, du vil ikkje skade skuldra, men ryggen gir du faen i? Eg regner med at det ikkje er det du meiner, men får litt inntrykk av det . Jaja, drit i ryggen. Neida, jeg går jo ofte til lege. Siden jeg har en leddsykdom. Der skjekker de no meg hele tiden. Jeg kommer ikke til å øke med sit ups, mest sannsynlig senke det eller bytte det ut med noe annet. Ikke få intrykk av det! Jeg vil ikke ødelegge ryggen min Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 leddsykdom? schoyerman? iseåfall samme som meg og da har man røntgen hver 6mnd for å sjekke hvordan framgangen er. det er en sykdom man blir krom i ryggen av når man blir gammal Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Nei, hvis du må vite det så er det barneleddgikt. Og jeg har hatt det helt for jævlig med den skulderen. Vi fikk inkalling til fysioterapaut idag ja, derfor tenker jeg på vekter. Jeg har lest om postene i vekter, men når jeg allerede på forhånd har sagt at jeg ikke trenger å vite noe om det, så er vel ikke du nødt til å skrive det? Det meste jeg fikk hjelp til var om tunge løft og lette løft, og til og med der ble alt forandra, deg og pijus hadde helt forskjellige meninger, så jeg kunne no ikke vite noe uansett. Jeg var heller ikke interresert i det, siden jeg bare ville ha TRENINGSMETODER. Du har tydeligvis mye imot meg, så jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt skal "hjelpe" meg. Endret 5. juni 2010 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) (meg og piju hadde en liten diskusjon mellom oss da men det var mye nyttig info der au) men han blåste i alt og vi fikk kjeft for å i det hele tatt skrive vekter. latterlig person, 14 år og tror han vet noe om trening så kommer han her også gir vi han råd og veiledning også kjefter han på oss også skal han plutselig gjøre slik alikavel lykke til stikkontakt se her begynner han igjen ja stikkontakt: har du snakka med legen din nå på kvelden på en lørdag om du skal begynne med vekter eller ikke da? du kunne ikke tatt det på dagen eller i går kanskje? du satt her å sa at du skulle få treningsrom med blant annet vekter. men tidligere sskreik du ut: jeg skal ikke trene vekter så gi faen i å si det... eller noe slikt var det. kan gå tilbake å finne det. hele pointet mitt var at kunne du da for faen ikke bare si det at du hadde kontakt med fysioterapeut angående vekter og at du hadde undersøkt og slike ting. er det noe vitsi å begynne å skrike å lage kvalme som ern fjortis bare fordi meg og piju diskuterte om det? er det vitsi? kunne du ikke bare latt være å diksutere med oss og ventet til vi var ferdige eller bare sakt det der og da at du hadde planen på det og slike ting. ikke komme å skrike ut at du ikke skulle trene vekter samme faen. du snakker rundt deg selv mange ganger i denne tråden og har ikke peiling på at du gjør det engang Er det vitsi og snakke om vekter når jeg sier KLART nei til det? Jeg får fullt forklart av min lege, far og bror om hvordan jeg skal bruke det på best måte. HVIS JEG SKAL. Jeg vil ikke ha noe info om det, jeg leser igjennom det. Ikke forvent mer. Må du starte med det fjortiss greiene dine? bare behandle meg som en normal isteden? Ifølge deg virker det som jeg har feil i alt. Kan du ikke bare ta cluet med første post jeg sier at jeg ikke vil bruke vekter ? da hadde ikke noe av dette skjedd. Endret 5. juni 2010 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 husk kostholdet og da Syntes ikke jeg spiser så gale, kanskje litt lite men uansett Vi er en familie som spiser ofte sunt, men det hender jo at jeg tar en burger/pølse på Statoil. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 hadde ikke du startet å skrike og kjefte for absolutt ingenting så hadde jeg kunnet behandlet deg som normal. hadde du kunne sakt at du kanskje skal begynne med vekter men du har alt under kontroll via lege og fysiterapeut så kunne jeg behandlet deg som normal men når du begynner med slike idiotiskte ting som å kjefte og skrike for at vi prater om vekter når du selv kanskje skal begynne med det alikavel nå så er du bare en fjortiss fjott du har ikke den fjerneste aning på hva fjortis er for noe så du må ikke snakke. men som sakt. lykke til i dont give a damn anymore in what u do cause u treated me with shit then i treat you with shit 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 jeg nevner at med starten skrev jeg at jeg ikke ville bruke vekter, syntes at det er unødvendig og snakke om det då. men HEIDÅ! Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 her er hvordan du har holdt på. her har du sakt det tydelig og klart i skrikemodus at du skal faen ikke bruke vekter og du skal faen ikke bli stor Ting står i feil rekkefølge. det går i fra bunnen og oppover her, orker ikke å fikse det ALT JEG VILLE HA ER TRENINGSMETODER, trenger ikke råd om program eller progresjon. Jeg tok alle de andre svarene godt motatt, men du irriterer meg som f***. Kan vi avslutte dette her nå? DET ER NOK. JEG HAR FOR FAEN IKKE SAKT AT DU SKAL TRENE VEKTER. MÅ DU FOR FAEN HØRE ETTER OG LESE RIKTIG!!!!!! ser du jeg kan og skrike jeg har sakt at vil du ha utholdenhet styrke noe som du har begynt å skrike på at du er ute etter så ikke løft tung, ikke tren tungt, gjør lette ting med mange repitisjoner NEVNER JEG VEKTER? HAR JEG NEVNET VEKTER I DE SISTE 3 POSTENE MINE? NEI!!!! Edit: jeg har brukt ordet vekter men det betyr ikke at jeg mener at du skal trene vekter JEG VIL IKKE BRUKE VEKTER!!!!! jeg trenger ikke apparater for å trene, bruker vanlige metoder og løper uten mye annet drit. punktum finale! les kommentarene på den artikkelen stikkkontakt For siste gang, jeg vil ikke bli MEGA STERK, jeg vil bare ikke være syltynn i armene! jeg vil ha muskler, men ikke sinnsykt mye En kommentar er: Selvsagt kan man ikke benytte kroppsvekten over lengere tid hvis man skal bli ordentlig sterk, da man ikke får progresiv belastning. Har jeg noen gang sagt at jeg vil bli : ordentlig sterk. NEI!!!!!!! Jeg er ikke ferdig utviklet, vil ikke begynne med vekter da? jeg har vekter hjemme, men er ikke nødt å bruke det når det fins andre metoder som kanskje ikke skader meg. det var ikke det at det var unødvendig å snakke om det da men det var det at du skulle faen ikke bruke vekter men hva er det du skal nå sier du? jo få eget treningsrom med masse vekter og apparater noe du sier du ikke trengte etc etc. Lykke til. hya det bra. nå er jeg ferdig med å vise min barnslige side her for nå har jeg vist hvordan du holder på Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) masse vekter? Jeg skal ha 1 vekt ( Hvis jeg i det hele tatt skal ha ), og en sykkel. Mye appararater må jeg si. Og den skrikingen var nødvendig, siden du er jo trangsynt og hører ikke på hva jeg sier/skriver. Og jeg har forsatt ikke sagt at jeg skal bli ordentlig sterk, og det skal jeg ikke. Endret 5. juni 2010 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 ro ro til fiskeskjær les quotene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Og? Jeg har sagt at jeg ikke skal ha vekter, dere skrev jo 15 sider om det og ingenting om det jeg ville ha. Noen skjønte no hvertfall meningen med denne tråden, hvordan stenger jeg den? for over halvparten er bare bullshit. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 hvis du lese alt vi har skrevet ganske så nøye og åpner opp for metaforer og det å "lese mellom linjer" så forstår du veldig godt at vi ga deg masse hjelp ved våres diskusjon. det kan flere her bekrefte Åja, sånn sett. Men han var jo ganske klar på at han ikke ville eller kom til å trene med vekter, dermed ingen tunge vekter. Han vil nok ikke få noe skader da. Jeg tror ikke kroppsvektøvelser kommer til å skade han på noen måte heller. Følger han kroppsvektøvelsene jeg ga ham vil han balansere muskelveksten mellom forside og bakside av overkroppen i tillegg til armer. Ga han bevisst ingen bein-øsvelser da han ikke har noe bruk for det med sitt mål. Men jeg tviler på at han kommer til å få noe særlig resultater av disse øvelsene, hvis han ikke strukturerer treninga si litt med et slags program med progresjon og treningsdager. Det jeg nevnte om trening med vekter er vel ganske likt som det dere nevnte ja. Blant annet det med trening med manualer. Men dere snakka vel etterhvert mest om trening av hele kroppen med baseøvelser, få reps vs mange reps, tungt vs lett, volum osv. Jeg mener at han kan få et visst resultat med å trene kun armene med manualer. Som nybegynner vil han øke litt i muskelmasse nesten uansett hvordan han trener. Klart, det er ikke anbefalt å bare kjøre isolasjonsøvelser på armene og man kommer ikke langt med det. Men det vil nok kanskje gjøre susen for TS utifra hans ønsker. Gjenstår bare å se hvordan han klarer seg med de kroppsvektøvelsene da. Spørs om det blir noe fremgang der og han når målet sitt. StikkKontakt vil jo ikke innse at vekttrening ikke er farlig for han, selv om han er ung. Men hvis han ikke har noe ønske om å trene med vekter så er det ingen grunn til å snakke om det heller. Han skjønner heller ikke at det er en fordel og trene hele kroppen, ikke bare armer. Virker som han mistforstod hva du mente med vekter også. les alt ganske nøye. flere ganger om du må... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 her er hvordan du har holdt på. her har du sakt det tydelig og klart i skrikemodus at du skal faen ikke bruke vekter og du skal faen ikke bli stor Ting står i feil rekkefølge. det går i fra bunnen og oppover her, orker ikke å fikse det JEG HAR FOR FAEN IKKE SAKT AT DU SKAL TRENE VEKTER. MÅ DU FOR FAEN HØRE ETTER OG LESE RIKTIG!!!!!! ser du jeg kan og skrike jeg har sakt at vil du ha utholdenhet styrke noe som du har begynt å skrike på at du er ute etter så ikke løft tung, ikke tren tungt, gjør lette ting med mange repitisjoner NEVNER JEG VEKTER? HAR JEG NEVNET VEKTER I DE SISTE 3 POSTENE MINE? NEI!!!! Edit: jeg har brukt ordet vekter men det betyr ikke at jeg mener at du skal trene vekter Var det meninga å quote seg selv her? Men han er litt vinglepetter ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) hvis du lese alt vi har skrevet ganske så nøye og åpner opp for metaforer og det å "lese mellom linjer" så forstår du veldig godt at vi ga deg masse hjelp ved våres diskusjon. det kan flere her bekrefte Åja, sånn sett. Men han var jo ganske klar på at han ikke ville eller kom til å trene med vekter, dermed ingen tunge vekter. Han vil nok ikke få noe skader da. Jeg tror ikke kroppsvektøvelser kommer til å skade han på noen måte heller. Følger han kroppsvektøvelsene jeg ga ham vil han balansere muskelveksten mellom forside og bakside av overkroppen i tillegg til armer. Ga han bevisst ingen bein-øsvelser da han ikke har noe bruk for det med sitt mål. Men jeg tviler på at han kommer til å få noe særlig resultater av disse øvelsene, hvis han ikke strukturerer treninga si litt med et slags program med progresjon og treningsdager. Det jeg nevnte om trening med vekter er vel ganske likt som det dere nevnte ja. Blant annet det med trening med manualer. Men dere snakka vel etterhvert mest om trening av hele kroppen med baseøvelser, få reps vs mange reps, tungt vs lett, volum osv. Jeg mener at han kan få et visst resultat med å trene kun armene med manualer. Som nybegynner vil han øke litt i muskelmasse nesten uansett hvordan han trener. Klart, det er ikke anbefalt å bare kjøre isolasjonsøvelser på armene og man kommer ikke langt med det. Men det vil nok kanskje gjøre susen for TS utifra hans ønsker. Gjenstår bare å se hvordan han klarer seg med de kroppsvektøvelsene da. Spørs om det blir noe fremgang der og han når målet sitt. StikkKontakt vil jo ikke innse at vekttrening ikke er farlig for han, selv om han er ung. Men hvis han ikke har noe ønske om å trene med vekter så er det ingen grunn til å snakke om det heller. Han skjønner heller ikke at det er en fordel og trene hele kroppen, ikke bare armer. Virker som han mistforstod hva du mente med vekter også. les alt ganske nøye. flere ganger om du må... Mitt mål er å få muskler der jeg så vidt har, det kommer kjappere når du ikke har. Derfor trenger jeg ikke vekter. Jeg skal kanskje begynne smått med vekter, og da snakker vi fem løft ett sett, også videre. Det jeg egentlig ville ha er treningsmetoder, som HAN har gitt meg, du har gitt meg konklusjoner på hvordan trene, noe som jeg ikke har spurt om. Noe du har skrevet har hjulpet meg, men mye var ting jeg ikke trengte. Se det fra en annen vinkel enn din egen. Jeg misforstod ikke med vekter, og jeg trener hele kroppen. Edit: Kanskje jeg ikke trener tommelen og lignende. Endret 5. juni 2010 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) men jeg har og gitt deg hauevis med forskjellige øvelser du kan gjøre. og sir andy har og sakt at vekter er det smarteste = vi står likt men du takker han og kjefter og holder på med meg. i flere poster har jeg beskrevet nølyaktig det du spør etter. hvis jeg skal quote opp igjen så blir det lange tekster "tren hele kroppen i lette øvelser, du kan gjøre hva som helst og så lenge du har godt kosthold og godt program med god progresjon så er det bare å kjøre på med det du kan finne på" det er omtrent ordrett fra 1 post. jeg har sakt slik i 10 poster til deg uten at du klarte å få det med deg. Endret 5. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 men skjønner du ikke at jeg ville ha treningsmetoder som Pull ups, Omvendt roing osv. Du har ikke gitt meg noen, det har Sir Andy. Han har gitt meg linker og beskrivelser for de, hadde du gitt meg sånne hadde jeg ikke vært sånn med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg