bvd Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Lite spørsmål ang. den evindeløige diskusjonen om tilhenger. Bil: Totalvekt: 1970 kg, Egenvekt: 1384 kg, Tillatt Hengervekt: 1600 kg, Vogntogvekt: 3570 kg Henger: Totalvekt: 2700 kg, Egenvekt: 490 kg Jeg har sertifikat BE Har jeg da lov å laste 1000 kg på denne hengeren, har jeg i det hele tatt lov å dra den etter bilen. Min mening er at dette er tillatt, jeg har lov å laste denne hengeren med 1110kg, basert på at tilhengerens aktuelle totalvekt ikke overstigen bilens tillate hengervekt, samt at tilhengerens aktuelle totalvekt + bilens tillate totalvekt ikke overstiger bilens tillatte vogntogvekt. merk forskjellen på aktuell totalvekt og tillat totalvekt Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Korrekt. Du kan laste hengeren opp slik at den aktuelle totalvekten ikke overstiger 1600kg på hengeren og totale aktuelle totalvekt ikke overstiger 3570kg. Sistnevnte vil avhenge av hvor mye last bilen har i seg selv. Endret 2. juni 2010 av gxi Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Korrekt. Du kan laste hengeren opp slik at den aktuelle totalvekten ikke overstiger 1600kg på hengeren og totale aktuelle totalvekt ikke overstiger 3570kg. Sistnevnte vil avhenge av hvor mye last bilen har i seg selv. Ikke med mindre bilen i seg selv er overlastet, siden tillatt vogntogvekt (3570) i akkurat dette tilfellet er lik summen av bilens totalvekt (1970) pluss tillatt hengervekt (1600). Endret 2. juni 2010 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå