Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål om serviceintervall

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg en 97-modell VW Polo og har et spørsmål angående service. Ifølge serviceheftet har intervallene blitt holdt(12 måneder) i starten(De første 100k km) bilen har nå gått 177k. Etter dette har servicen vært sporadisk med bytte av vannpumpe, registerreim og skifte av olje og filter. Ifølge håndboken skal det blinke NN00 elns når jeg starter bilen hvis service ikke trengs, mens jeg nå får en blinkende nn02, som betyr "serviceettersyn med ekstra-arbeid".

Jeg tenker at dette kommer opp bare fordi det har gått over 12 måneder siden siste total-service, men at det i praksis ikke trenger å være noe gærent med bilen. Spørsmålet er om jeg nå er nødt til/burde sende bilen på service? Hvor mye vil dette eventuelt koste selv om ingenting trenger å fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Servicer hos vag er ganske dyrt.. Men servicer forlenger jo levetiden. Jeg synes absolutt det er verdt å følge de fleste servicer. Husk at regreim, olje, oljefilter, tennplugger etc. skal skiftes jevnlig. Gjør du ikke det vil bilen død tidligere enn om du hadde vært flink med dette.

Kjører en Civic ESi 1.6 92 mod med komplett servicehefte, som er som ny. Sjekker jeg Finn, finner jeg kun èn ESi. Dermed virker det som dette er blitt sjeldne biler siden de gikk ut av produksjon i 95, og alle de som da kjøpte en, har etter en viss tid driti i servicer osv, fordi det er en gammel bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...