Tommelom Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Jeg har fjernutløser både med og uten tråd. Men den standard Canon RC-5 funker jo bare når kameraet (400D) står i fjernutløsermodus. Og da blir det jo bare et og et bilde med forsinkelse. Jeg trenger en utløser som funker lik trådutløseren. Sjekket ebay og fant bl.a. DENNE. Noen som har denne eller noe lignende og kan komme med råd/frarådninger/anbefalinger? Og vil den evt. virke på en Canon 7D som jeg håper å anskaffe i ikke uoverskuelig fremtid. Endret 2. juni 2010 av Tommelom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Tror jeg forstår hva du vil ha Phottix har noen fine trådløse fjernutløsere som du kan bruke begge enhetene som utløser. Og nei du kan nok ikke ta med deg sånn type utstyr over til Canon 7D,det eneste er nok objektiver. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Tja, Den phottix greia har en "storebror" som selges i Norge under merkenavnet Hähnell til ca 599,- men der følger det med overgangskabler til alle Canon DSLRs fra 400d til 1dmkIV. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Ser ut til at Phottix Cleon II kan være svaret. Den støtter både enkeltskudd, serie og bulb Lenke til kommentar
Spook Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg bruker selv Phottix Plato og er strålende fornøyd med den. Kan brukes både trådløst og "med tråd". Og det beste, du kan bytte kabelen slik at den kan brukes til nær sagt alle kameramodeller. Du finner disse billigst på eBay, og de selges gjerne med en kabel spesifikt for en kameratype. Om du har problemer med å finne løse kabler for andre modeller så spør en av selgerne. Det var slik jeg gjorde det og de som selger Phottix kan stort sett skaffe det meste av kabler også, jeg betalte noe slikt som $5 for en ekstra kabel. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Flott. Da blir det en Plato siden den bruker normale batterier. 230 kr. med frakt på ebay kan man leve med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå