Substitute Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg ønsker å få til en fin ramme rundt bildene mine. For eksempel hvordan får jeg til en ramme som gjør at bildene blir mer og mer mørkere ut i kanten og forsvinner ut i en sort ramme. Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) ctrl+shift+n for å lage et nytt lag, ctrl+a for å markere rundt hele bildet, edit->stroke. Antall pixel i stroke bestemmer for tykk kanten skal være, og med color velger du selvfølgelig fargen. Etterpå kan du f. eks bruke burn tool for å oppnå ønsket effet med å "male" bildet mørkere/ubrent i kantene. Finn ut hva du ønsker å gjøre og oversett til engelsk og tilføy Photoshop tutorial bak i et google søk så finner du nok ut. EKS: Text effect Photoshop tutorial. Endret 2. juni 2010 av Haugli Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Tror stroke blir litt avrundet ! Jeg bruker Image > Canvas Size, så øker jeg bare den med prosent eller pixler jeg vil ha med ramme :=) Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Stroke blir ikke avrundet dersom du har feather på 0, men ja, cruelphotographys metode er bedre da den ikke beskjærer bildet. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Tusen takk. Dere gav meg begge noe jeg trengte. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Tror stroke blir litt avrundet ! Jeg bruker Image > Canvas Size, så øker jeg bare den med prosent eller pixler jeg vil ha med ramme :=) Takk, der lærte jeg noe nytt Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 kun brukt canvas size og drop shadow for å lage ramme rundt hvert enkelt bilde :-) Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 kun brukt canvas size og drop shadow for å lage ramme rundt hvert enkelt bilde :-) Takk, jeg likte veldig godt hvordan du hadde oppstilt bildene dine på siden. Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hvert bilde ligger i hvert sitt layer hvor jeg har økt canvas size med 10 og 30 pixler. Lagt alle layers i et dokument og lagt på dropshadow :-) Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg mener måten du har stilt opp alle bildene i en collage, hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Uten å vite helt sikkert så ser jeg for meg at fyren har laga et jævelstort dokument med hvit bakgrunn også bare dratt bildene oppå det, i hvert sitt layer, rotert litt på dem, noen litt over/under hverandre også "økt canvas size med 10 og 30 pixler. Lagt alle layers i et dokument og lagt på dropshadow" Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Ok, skjønner. Da var det ikke så interessant likevel... Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Ok, skjønner. Da var det ikke så interessant likevel... Helt riktig at jeg har laget et jævelstort dokument og pastet inn ja :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå