Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamensoppgave - Kollektivtransport

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Da sitter jeg her med eksamensoppgaven min i media og kommunikasjon, og har fått temaet kollektivtransport. Jeg skal lage en kampanje, hvor målet er å få flere til å velge å reise med kollektivtransport i stedet for bil. Derfor tenkte jeg å benytte meg av muligheten til å spørre dere, om hva dere mener om dette temaet.

Kjører du mye kollektivtransport som buss, tog, trikk e.l, og hvorfor/hvorfor ikke?

Hva er positivt med kollektivtransport?

Hva er negativt?

Det hadde hjulpet så mye om noen tok seg tid til å svare på disse spørmålene, eller bare si hva dere mener om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Største problemet er vel det at dei aller fleste stadane i landet så er det svært få positive ting med kollektivtransporten.

I dei fleste tilfeller så er det eit transport tilbud som er tungvindt (langt mellom holdeplassane og heim/jobb, for få avgangar, tar lang tid, osv).

I tillegg så er kostnaden sopass høg at det ikkje er dei heilt store summane å spare på å reise kollektivt i staden for å kjøyre sjølv.

Dei fleste positive sidene går i stor del på politiske ting. Som f.eks at det sparer miljøet, det er politisk korrekt, du bidrar til ein mindre rush trafikk for dei andre trafikantane, osv).

Dei som benytter seg dagleg av kollektivtransport i dag er enten personer som er miljøbeviste, personer som bur slik til at det klaffer bra med kollektivtransporten som pendlerrute, personer som ikkje kan kjøyre sjølv (barn og eldre) eller personer som ikkje har råd til den store investeringskostnaden det er å ta førerkort og/eller kjøpe bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...