Gå til innhold

VM: Gruppe F (Italia, Paraguay, New Zealand, Slovakia)


Latias

Gruppe F  

79 stemmer

  1. 1. Hvem går videre



Anbefalte innlegg

Var desverre en offside der så synd for New Zeland hvis det blir stående slik.

Jeg har ikke sett målet, men var offsiden såpass lite åpenbar at dommerne kan ha vært i tvil om hvorvidt det var offside eller ikke? Så vidt jeg har forstått så skal det i slike tilfeller dømmes i favør angripende lag. Dessverre praktiseres ikke denne regelen nok. Det blir alltid ramaskrik når noen scorer på tross av at det skulle ha vært dømt offside, men det er glemmes fort når mål blir feilaktig annullert pga offside.

 

Foran hvert mesterskap håper jeg at alle dommerne har blitt terpet på blant annet dette. Jeg vil ha dommere med baller nok til å faktisk la spillet gå i tvilstilfeller.

 

Jeg husker ikke hvem som en gang foreslo dette, men jeg synes også det hadde vært en god idé å la lagene få tre "challenges" med videodømming. Med dette mener jeg akkurat det samme som vi ser i tennis. Dommerne kan da la spillet gå, og dersom det blir mål da kan motstanderlaget ta en videochallenge. Hvis denne viser at det faktisk var offside, da blir målet annullert og laget beholder sine challenges. Hvis det ikke var offside, da blir det mål og laget har kun to challenges igjen. Det kunne ha fungert utmerket!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var desverre en offside der så synd for New Zeland hvis det blir stående slik.

Jeg har ikke sett målet, men var offsiden såpass lite åpenbar at dommerne kan ha vært i tvil om hvorvidt det var offside eller ikke? Så vidt jeg har forstått så skal det i slike tilfeller dømmes i favør angripende lag. Dessverre praktiseres ikke denne regelen nok. Det blir alltid ramaskrik når noen scorer på tross av at det skulle ha vært dømt offside, men det er glemmes fort når mål blir feilaktig annullert pga offside.

 

Foran hvert mesterskap håper jeg at alle dommerne har blitt terpet på blant annet dette. Jeg vil ha dommere med baller nok til å faktisk la spillet gå i tvilstilfeller.

 

Jeg husker ikke hvem som en gang foreslo dette, men jeg synes også det hadde vært en god idé å la lagene få tre "challenges" med videodømming. Med dette mener jeg akkurat det samme som vi ser i tennis. Dommerne kan da la spillet gå, og dersom det blir mål da kan motstanderlaget ta en videochallenge. Hvis denne viser at det faktisk var offside, da blir målet annullert og laget beholder sine challenges. Hvis det ikke var offside, da blir det mål og laget har kun to challenges igjen. Det kunne ha fungert utmerket!

 

Ville vel også ødelagt flyten i spillet. I amerikansk fotball f. eks. går det jo et lite år når dommerne går inn i den lille boksen for å se opptaket.

Lenke til kommentar

Ville vel også ødelagt flyten i spillet. I amerikansk fotball f. eks. går det jo et lite år når dommerne går inn i den lille boksen for å se opptaket.

Nei, flyten ville ikke ha lidd mye. Slike utfordringer ville kun ha blitt gjort ved mål eller kanskje også ved corner eller andre dødballsituasjoner hvor angripende lag har hatt fordel av det som kan ha vært en offside. Hvor lang tid det tar i amerikansk fotball, det vet jeg ikke og det bryr jeg meg fint lite om. I tennis tar det ca 10-15 sekunder og jeg ser ingen grunn til at det skal ta lenger tid i fotball.

Lenke til kommentar

Var desverre en offside der så synd for New Zeland hvis det blir stående slik.

Jeg har ikke sett målet, men var offsiden såpass lite åpenbar at dommerne kan ha vært i tvil om hvorvidt det var offside eller ikke? Så vidt jeg har forstått så skal det i slike tilfeller dømmes i favør angripende lag. Dessverre praktiseres ikke denne regelen nok. Det blir alltid ramaskrik når noen scorer på tross av at det skulle ha vært dømt offside, men det er glemmes fort når mål blir feilaktig annullert pga offside.

 

Foran hvert mesterskap håper jeg at alle dommerne har blitt terpet på blant annet dette. Jeg vil ha dommere med baller nok til å faktisk la spillet gå i tvilstilfeller.

 

Jeg husker ikke hvem som en gang foreslo dette, men jeg synes også det hadde vært en god idé å la lagene få tre "challenges" med videodømming. Med dette mener jeg akkurat det samme som vi ser i tennis. Dommerne kan da la spillet gå, og dersom det blir mål da kan motstanderlaget ta en videochallenge. Hvis denne viser at det faktisk var offside, da blir målet annullert og laget beholder sine challenges. Hvis det ikke var offside, da blir det mål og laget har kun to challenges igjen. Det kunne ha fungert utmerket!

 

Offsiden var klar, men når det ble vist bilder fra hvordan Linjemannen så det var det umulig å se at det var offside. Hadde lnjemannen stått der han burde stått og ikke 2-3 meter lenger opp på banen så hadde han sett det greit.

 

Er helt enig i challange forslaget, og har foreslått dette selv andre steder. Dette fungerer meget godt i ishockey og i amerikansk fotball. (fungerer sikkert andre stedet, tennis som du sier, men har bare sett dette i nevnte idretter). Det går ikke ut over flyten av spillet, for det er bare å stoppe spillet når ballen går til dødball. Det er så mange stopp i spillet ellers så det gjør ikke noe med et lenger stopp i spillet for en så avgjørende situasjon. Hvis challangen viser seg å være feil kunne man mistet et innbytte også. Da vil ikke trenere tørre å bruke den på små situasjoner heller.

Billigere enn 2-3 ekstre dommere er det nok også.

Lenke til kommentar
Italia er harde mot filming

 

:yes:

 

:rofl:

 

Begynt å følg med på andre fotball ligaer osv, så får du vite så mye mer. Hvor mange ganger har Zalyeta blitt utestengt for filming?

 

Når Inzaghi(krysse fingrene for at du har hørt/sett han) som kun har bein i kroppen sin, er mer stødig enn svære Drogba så sier det litt.

 

Desverre vil man ikke se slike tilstander i PL før Scudamore forsvinner fra lederrollen, om du ikke vet hvem han er, så har man en kort beskrivelse av han.

PL øverste sjef. Mannen som styrer pengesirkuset og bruker mange midler for å beskytte de største klubbene.

 

Skal vi holde oss seriøse og snakke VM eller skal du fortsette å snakke om tull?

 

Paraguay - Slovakia tror jeg kan bli morsom kamp, dessverre så får jeg ikke sett den. Paraguay bør ta dette, men håper faktisk på Slovakia.

Tørr jeg å håpe på Vm06 fotball fra Italia i dag?

 

Italia inviterte et par lovende talenter til å trene med dem, de ble dessverre sittende fast i trafikken og kom ikke fram, så Italia inviterte en stundent som var i nærheten.

Denne studenten greier da å miste shortsen etter en nikk og viste rumpa og det foran alle fotografene, han nektet etter treningen å snakke med pressen og si hva han het.

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av konentatorene. Å det er så dårlig. Å dette må være det dårliste jeg har sett. Å den spilleren er dårlig.

 

Jepp, vm blir morsomt med sutring.

 

Dette fotball vm-et hadde vert mere morsomt uten komentatorene

 

Jeg er glad for at man ikke har komentatorer i filmer. Å denne filmen er dårlig. Gud så kjedelig det er

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Er enig med deg Limbeck. Både Viasat og TV2 har hatt en utrolig sutrete kommentering sålangt. Enten sutrer de over spillere som ikke leverer, eller så skryter de av ALT en spiller gjør, uansett hvor bra/dårlig utførelsen er.

 

Eggen har vel ikke vært så sutrete enda. Husker bare en evig gnåling om Dracula :D Men det var jo bare morsomt. (Det var Eggen?)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Takk gud for at jeg ikke er kommentator om dere syntes det sytes for mye... Jeg syntes det er på sin plass å slakte det/dem som ikke leverer varene. VM er pure underholdning for folket og da er det trist når 80% av lagene går for heldige 1-0 resultater. Limbeck-fotball.

 

Men jeg er enig i at enkelte (les Viasat panelet) overdramatiserer hakket for mye.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...