Gå til innhold

VM: Gruppe F (Italia, Paraguay, New Zealand, Slovakia)


Latias

Gruppe F  

79 stemmer

  1. 1. Hvem går videre



Anbefalte innlegg

Giallorossi

De fleste som ser Premier League, vil si at det ikke finnes korrupsjon der. Da skjønner du at de ikke vet hele sannheten. Og at de umulig kan greie å anerkjenne andre ligaer for PL er feilfritt, ergo du diskuterer med en stein.

I Spania så er det lovlig å betale andre klubber å spille dårlig, og yte maks osv. Noen som reagerer?

 

Dessuten er Serie A giga svært i Argentina, Midtøsten, Øst-Europa og mer, det kan man se tydlig på selskaper som Al-Jaazera.

 

Om man skal fortsette å diskutere Serie A, eller liga opp mot liga så kan dere sikkert starte emne med det så kan folket få litt opplysninger om PL og mer som PL mørke side. Istedenfor å ta det her.

 

Morsomt at Slovakia og Paraguay gikk videre. Velfortjent og, så får vi håpe på at «angrepsvillige» England ryker i dag.

 

Kun Argentina og Chile i år som er i nærheten av Italias fotball anno 2006.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<På 70, 80 og tildels 90-tallet var ikke disse skandalene, som i etterkant har kommet opp, kjent. Hvorfor var da ikke interesen større? Nok en gang: Spillestilen.

 

Fordi det var mye verre å følge italiensk fotball på den tiden. Det var bare på slutten av 90 tallet at italiensk fotball ble tilgjengelig på tv.

Lenke til kommentar

På 70, 80 og tildels 90-tallet var ikke disse skandalene, som i etterkant har kommet opp, kjent. Hvorfor var da ikke interesen større? Nok en gang: Spillestilen.

Tv-dekning, geografi, relasjoner med landet, større relasjoner til England, språk... +

 

Giallorossi:

 

Før 1970 brukte norske fotballfans å sitte å høre på radio med overføringer fra engelsk serie og FA Cup. Så 29.desember 1969 skjedde revolusjonen med første direktesendte tippekamp på TV. Wolverhampton - Sunderland ble sendt og det ble scoring bare noen sekunder ut i sendingen. Siden den gangen har det blitt sendt fotball fra engelsk serie i en eller flere kanaler her til lands.

 

Du stiller spørsmålstegn til hvorfor Italiensk fotball ikke var så populært på 70-80 og tildels 90 tallet? Hvis du enda ikke har skjønt hovedgrunnene som er geografi og tv-dekning så anbefaller jeg deg å finne svarene på disse tre spørsmålene:

 

a) Hvor mange italienske seriekamper ble sendt på norske skjermer fra 1970 til 1995?

 

b) Hvor mange engelske seriekamper ble sendt på norske skjermer fra 1970 til 1995?

 

c) Hvor mange norske fotballspillere spilte i de to ligasystemene fra 1970 - 1995?

 

Da skjønner du hvorfor. Hadde det vært motsatt ville Italiensk fotball vært større og mer populært idag. Akkurat som at i Slovenia går alle med italienske klubbdrakter og i Norge og Danmark er England størst.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

La meg omformulere meg selv; Hvorfor kom aldri interessen? Spillestilen. Jeg kommenterer utifra et fotballmessig aspekt, ikke utifra geografiske likheter, dette bør da være lett forståelig? Hvorfor Norge og Nordmenn foretrekker Engelsk Premier League er åpenbart.

 

Det faktiske diskusjonsemnet klarer du faktisk å snu helt med det innlegget. Det faktiske diskusjonsemne var: Hvorfor Nordmenn misliker Italiensk fotball. Her prøver enkelte å overhøvle faktumet med diverse skandaler, skandaler som en gang i tiden aldri var kjente. Dette har kommet frem i ettertid; Allikevel, interessen har forblitt laber.

 

Må føye til at mitt innlegg mot brukeren fmj var på bakgrunn at han hentydet til at det ikke var spillestilen men tapet av sin troverdighet, som hadde gjort at nordmenn ikke ønsker å se på Italiensk fotball. Jeg kommenterte selsagt ikke imot at Italiensk fotball har tapt sin troverdighet.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Si gjerne det, men når dere fortolker, antyder og/eller siterer meg feil, så blir det vanskelig å få meg over gitt.

 

Det er mye lettere å skylde på kampfiksing, doping og alle disse skandalene Italia har hatt opp igjennom åra, problemet er bare det at det har kommet opp i ettertid, hvorfor var det ingen interesse før disse skandalene kom frem?

Lenke til kommentar

Si gjerne det, men når dere fortolker, antyder og/eller siterer meg feil, så blir det vanskelig å få meg over gitt.

 

Det er mye lettere å skylde på kampfiksing, doping og alle disse skandalene Italia har hatt opp igjennom åra, problemet er bare det at det har kommet opp i ettertid, hvorfor var det ingen interesse før disse skandalene kom frem?

 

Det har jeg svart på før. Ingen mediadekning

 

Og hvorfor er det lettere å klage på kampfiksering enn å klage på spillestil?

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Hvorfor kom ikke mediedekningen?

 

...Interessen var aldri tilstede, spillestilen og det var ingen relasjon.

 

Det er vel åpenbart? Kampfiksing m.m er en konsekvent ting imotsetning til spillestil. Sistnevnte er en ting som kan diskuteres, det kan ikke det førstnevnte.

 

Sier ikke at det er simpelt eller "dårlig" å stemple en liga basert på en spillestil.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...