Gå til innhold

VM: Gruppe F (Italia, Paraguay, New Zealand, Slovakia)


Latias

Gruppe F  

79 stemmer

  1. 1. Hvem går videre



Anbefalte innlegg

Helt ærlig; Det bør være lett å forstå hvorfor folk misliker Italia og Italiensk fotball generelt sett. Skandaler, utenomsportslige ting, fotball-filosofien - Det er mye å ta av.

Er ikke dette svar nok?

 

Når det er sagt så tror jeg dere heller hater (Ja det er et hat) Italia og Italienere for det spillemessige (Et evigvarende pasningsspill) og tildels filming, imotsetning til utenomsportslige ting, som enkelte prøver å få frem.

 

Så jeg som hater Italia for kampfiksing, doping, elendig oppførsel i historien (Santiago m.fl), og Norge kamper hater dem altså for spillet sitt? Kan ta med at jeg liker både Birmingham, Barcelona, Kjelsås og Drillo sin spillestil. Gjør det du er best på til ditt våpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du legger det frem på en måte som tilsier at du snakker for majoriteten av Norges befolkning, som hater Italiensk fotball. Gjør du det?

 

De nevnte faktorene er bare bidragsytere til det hatet Nordmenn har, føler jeg.

 

Nå var det jo du som slo alle Italia-hatere under en kam og mente at grunnen til at vi hater Italia er pga spillestil osv osv.

 

Jeg pratet altså for meg selv og stilte spmtegn til at du svarer på en post fra meg også setter alle Italia-haterne i en bås og tilegger oss (derav meg) premisser for hatet som ikke er reelt i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Helt ærlig; Det bør være lett å forstå hvorfor folk misliker Italia og Italiensk fotball generelt sett. Skandaler, utenomsportslige ting, fotball-filosofien - Det er mye å ta av.

Er ikke dette svar nok?

 

Når det er sagt så tror jeg dere heller hater (Ja det er et hat) Italia og Italienere for det spillemessige (Et evigvarende pasningsspill) og tildels filming, imotsetning til utenomsportslige ting, som enkelte prøver å få frem.

 

Om det hadde vert sant, hvorfor skulle vi prøve å lyve? Det hadde ikke vert noe galt en må prøve å gjemme.

 

Og jeg hater ikke italiensk fotball. Fotball er et for fint spill til å hate så mye. Bare litt

Lenke til kommentar

Nå var det jo du som slo alle Italia-hatere under en kam og mente at grunnen til at vi hater Italia er pga spillestil osv osv.

 

Jeg pratet altså for meg selv og stilte spmtegn til at du svarer på en post fra meg også setter alle Italia-haterne i en bås og tilegger oss (derav meg) premisser for hatet som ikke er reelt i mitt tilfelle.

Først og fremst så svarer du overhode ikke på spørsmålet, men vrir og vrenger på det. For det andre; Ja, det er da klart, skal du hate, bør du ha en grunn til å hate? Mine forslag var noen enkle punkter.

 

Jeg vet selvsagt ikke hva grunnlaget for ditt hat ovenfor Italia og Italienere er. Men utifra andres poster så kommer det relativt klart frem hva de legger til grunn for sitt hat; Fotball-filosofien.

 

Limbeck: Du er en bonde, klart du ikke hater noen bortsett fra staten og fraværet av de statlige midlene ( :p ).

 

Det er ikke populært å hate en spillestil. Men det er populært å hate et land på bakgrunn av kritiske hendelser som korrupsjon og dopingskandaler. Som jeg tidligere har sagt, utifra min subjektive mening; Dette føler jeg bare forsterker synet deres, ikke lager det. Det er det spillestilen og filosofien som gjør.

 

Skrivefeil = Promille.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Giallorossi: Jeg er fullstendig enig i resonnementet ditt og vil legge til at jeg tror grunnen til at de nevner alt det utenomsportslige er at de i diskusjoner blir presset og må komme opp med nye argumenter. Da er det enkelt å bruke det utenomsportslige som ikke har vært helt på stell i Italia. Evt. så føler de at det blir for spinkelt å hate Italia bare pga. spillestilen og smører tjukt på med alt som er bare det minste negativt.

Lenke til kommentar

Det er en vesentlig forskjell på å forsvare noe og å snakke rundt og vidt om det. Jeg forsvarer ikke Italiensk fotball, det har jeg ingen grunn til. At folk regelrett blir drittlei all Italiensk-pjatten er jeg helt inneforstått med.

 

Det jeg diskuterer er derimot at Italiensk fotball har blitt dømt rett ned utifra spillestilen, ikke pga supporterbråk og jeg vet ikke hva. Å si noe annet blir historieløst, hvordan var det i England frem til 90-tallet?

Lenke til kommentar

Spillestilen nå kan nok ikke brukes som et argument mot Serie A like godt som det ble brukt på starten av 2000 og midten av 90 nei. Likevel sitter fordommene igjen, disse blir bare forsterket av skandalene og korrupsjonene, samt en lett holdning til filming.

 

At Serie A ikke blir populært skyldes ikke lenger bare at Nordmenn er erke-anglofile. Italia legger opp mye til dette selv med rotet sitt. Du kan ikke bare avfeie det som fordommer og vissvass. Folk har gode grunner til å rynke på nesen over Italia. Det er likevel mange gode grunner til å gjøre det motsatte som du fremhever. Likevel trenger du ikke på død og liv gjøre det til ditt egne lille korstog. La det ligge, svelg en kamel av og til :)

Lenke til kommentar

Leser du i det hele tatt det jeg skriver? Må nok en gang referere til denne;

 

Helt ærlig; Det bør være lett å forstå hvorfor folk misliker Italia og Italiensk fotball generelt sett. Skandaler, utenomsportslige ting, fotball-filosofien - Det er mye å ta av.

 

Sant nok, allikevel er det fortsatt et heidundrades godt argument; Forskjellen er stor. Stilen er i stor grad en helt annen. Som nevnt tidligere så er det mange fordomer i de Norske hjem, og som du sier; Dette blir forsterket når div. skandaler kommer ut. Som nevnt flere ganger tidligere.

Lenke til kommentar

Pisspreik.

 

Skal vi følge din logikk så burde interessen vært større på 70-80 og tidlig 90-tallet. Hvorfor var det ikke det? Spillestilen er uten tvil det som skiller seg ut. En stil som ikke passer Nordmenn.

 

Som en liten hirden fantast en gang sa det så fint; "Jeg elsker mitt land og ingen skal tale stygt om det."

 

Alle argumenter blir jo verdiløse når du virker totalt ensporet. Pisspreik at italiensk fotball nå har mistet mye av sin troverdighet? Landet har stått for de største skandalene i europeisk fotball på flere tiår. Doping, kampfiksing osv osv.

 

Lag inngår "uavgjort-pakter" og triller ball for at begge skal få 1p og styre seg vekk fra nedrykk. Ser jo alltid at oddsen for italienske uavgjort kamper stuper fra 3.20 til 1.50-1.70 når visse lag møtes på våren.

Lenke til kommentar

Leser du i det hele tatt det jeg skriver? Må nok en gang referere til denne;

 

Helt ærlig; Det bør være lett å forstå hvorfor folk misliker Italia og Italiensk fotball generelt sett. Skandaler, utenomsportslige ting, fotball-filosofien - Det er mye å ta av.

 

Sant nok, allikevel er det fortsatt et heidundrades godt argument; Forskjellen er stor. Stilen er i stor grad en helt annen. Som nevnt tidligere så er det mange fordomer i de Norske hjem, og som du sier; Dette blir forsterket når div. skandaler kommer ut. Som nevnt flere ganger tidligere.

Jeg har lest hva du har skrevet de siste årene. Der du flere ganger har avfeid personer som ignorante og lite opplyste. Det er det jeg adresserer mer enn dine siste linjer.

 

Det er likevel mine to siste setninger som var poenget, la ting ligge. Promoter Italia på andre måter enn et ensidig forsvar som ofte ender i filosofiske slutninger som f.eks at man må ta Italia for helheten o.l.

Lenke til kommentar

YNWA32: Anbefaler deg virkelig å sette deg inn i Calciopoli-skandalen, ingen av de kampene som Juventus ble dømt for gikk til deres fordel.

 

Maradona, denne lille usselheten ble selv tatt for doping, fortsatt anses han som en av tidenes største "begivenheter". Forskjellen mellom den saken og div. dopingskandaler oppigjennom åra i Italia, og til slutt den sorte pesten; Juventus, er at Maradona har vært så god at han kan pådra seg slike skandaler. Det kan og kunne ikke Italia (For at det skal bli "akseptert" i dette landet). Disse sakene har bare vært en pådriver som heller ekstra tennveske på et allerede brennende bål. Det var spillestilen som skapte disse fordomene og denne holdningen til Italia, og slik vil det selvsagt forbli når slike skandaler kommer opp.

 

På 70, 80 og tildels 90-tallet var ikke disse skandalene, som i etterkant har kommet opp, kjent. Hvorfor var da ikke interesen større? Nok en gang: Spillestilen.

 

Og som nevnt flere ganger tidligere: Det er forståelig at folk vender ryggen til Italia og Italiensk fotball.

 

Hyrlen: Aha. Men nå skal det sant sies at folk faktisk er det. Muligens fremtrer jeg lite toneangivende og "angripende", begeret renner fort over.

 

Nok en gang: Jeg promoterer på ingen måte Italia eller Italiensk fotball, jeg ønsker derimot at folk skal bli bittelit mer opplyste og få litt mer forståelse for hva som skjer der nede.

 

Vet jeg har hatt noen leifer iblant, men orker ikke å endre på det.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...