Gå til innhold

VM: Gruppe F (Italia, Paraguay, New Zealand, Slovakia)


Latias

Gruppe F  

79 stemmer

  1. 1. Hvem går videre



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var noen andre i tråden som nevnte at Italienske fotballspillere ikke velger penger men tenker på andre ting.

 

Hva sier det når Italias landslagskaptein spiller for Al-Ahli Dubai? Dette etter at han har sagt at han vil ende karrieren hjemme i Napoli for å danne midtstopperpar med sin yngre bror. Mener folk virkelig at det å velge Dubai fotball er å velge klubb med hjerte og ikke penger? NK, Giallo? Hvor er dere?

 

Har svart på det meste av din uvitenhet i den andre tråden.

 

Dette er så simpelt som bare du kan legge ut. Dette er et enkelt tilfelle. Et eneste lite usselt eksempel. Hvordan du i alle dager kan legge det frem slikt er egentlig helt utrolig, hvem i alle dager har sagt at Italienere velger klubb etter hjerte? Dette er dine ord, dine antagelser, ikke mine. Cannavaro har visstnok fått en kontrakt som er verdt €4 Millioner Euro + Evt bonuser, per sesong. Er dette pengehoreri? Ærlig talt, hva tror du han tjente i Real Madrid eller Juventus? Han ønsker å oppleve noe nytt. Spesielt etter all den kritikken han har fått det siste året.

 

Vær så snill, jeg vet du kan bedre, selv du.

 

Korrupsjon er noe som egentlig stikker langt inn i den Italienske sjela. Mafia-vennligheten er stor.

 

Italia er et land hvor ting langt ifra er perfekt, spesielt i disse finnanstider, slik har det vært og slik kommer det alltid til å være. Og det er slike hendelser som også er så fantastiske (I fare for å bli uthengt som en pådriver av korrupsjon, så henviser jeg selvsagt ikke til det). Når Cassano kaster drakta i bakken, løper bort for å drepe dommeren, når Totti sparker ned Balotelli, dete er så mange eksempler å ta av. Det er det som gjør Italia og Italiensk fotball til noe helt spesielt, enten er du en hater eller en elsker.

 

Edit: Innleggene deler seg selvsagt.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Cannavaro bør være veldig godt fornøyd med den kontrakten, han er langt unna det nivået han en gang hadde inne.

 

Det er da ikke uvanlig at fotballspillere går etter pengene, at det er mindre av disse spillerne i Italia i forhold til andre land finner jeg vanskelig å tro.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Cannavaro bør være veldig godt fornøyd med den kontrakten, han er langt unna det nivået han en gang hadde inne.

Av det eg har sett av Cannavaro så holder han absolutt fortsatt nivå. Han kunne godt til ein bedre klubb, men vil vel ha nye utfordringer ved å spele i ein ukjent liga (eller så er det pengene som snakker).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde hvertfall ikke sagt nei til en god slump penger pluss det å spille i en liga som kanskje ikke er så krevende som andre toppligaer. Dessuten har han opplevd mer enn andre, og da kan nye impulser være greit. Blir som en liten bonus etter en lang karriere.

Endret av Popobawa
Lenke til kommentar

Cannavaro bør være veldig godt fornøyd med den kontrakten, han er langt unna det nivået han en gang hadde inne.

Av det eg har sett av Cannavaro så holder han absolutt fortsatt nivå. Han kunne godt til ein bedre klubb, men vil vel ha nye utfordringer ved å spele i ein ukjent liga (eller så er det pengene som snakker).

Han kunne nok absolutt gått til en bedre klubb ja. Om han hadde fått like mye penger er jeg mer usikker på.

Lenke til kommentar

 

Dette forumet er veldig engelsk. Hvorfor ikke bare bruke et forum for Italiensk fotball eller lage et. Det kan bli mye motstand om man kommer hit og ..... vel på død og liv forsvarer Italia og hakker ned på engelsk fotball.

 

 

Mulig forumet er veldig engelsk, men herregud, dette er VM katogorien, i VM gruppe F, der ikke england er med. Hadde jeg gått inn i Manchester United katogorien og slengt dritt om Rooney, eller slengt dritt om England i gruppa dems så ja, det skjønner jeg er idiotisk. Jeg har slengt noen kommentarer om hvor dårlige jeg mener England er, men ingen ting i nærheten av sånn som enkelte her holder på mot Italia. Desuten er forumet for alle, skal alle som holder med Italiens eller spansk fotball finne seg et annet sted bare fordi flesteparten holder med engelske lag. VM katogorien for engelske fans, VM katogorien for italienske fans.... Blir for dumt.

 

Poenget mitt var til Rossi og de som disset England. At de nå får igjen etter Italias manglende resultater er veldig naturlig. Jeg har ikke sagt at Italia var dårlige.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Hva er så sjarmerende?

Italia, særs Sør-Italia og ikke Mussolini-Italia, er av god gammel stand, murbygninger med sjel og, ja, de ser rett og slett fantastiske ut. Det gjelder også stadioene.

 

Vel du og ditt syn på det. Føler litt at det ikke er fotball du vil ha, men en action film men jeg skal ikke blande meg mere, jeg skulle bare ta hevn etter dissingen av England

 

Jeg forstår deg ikke, men det behøver ikke å være noe galt i det.

 

Og sjel har mange definisjoner. Hvis vold er med i definisjonen så er det kanskje like greit å ikke ha sjel, men det er mine meninger igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke "disset" England for deres spill i årets VM, hvis det var det du antydet?

 

Nei, det handler om følelser, måten du viser det på. Når Donovan grein etter USA's match, ristet jeg bare på hodet - Den biter jeg ikke på. Det er så mye som er så overdramatisert og teatralsk, det føler jeg ikke Italia og Italienere er (Vennligst se bort fra skuespill-taktene på banen).

 

Vold kan være sjel, hvis det er det som må til, men det er ytterst sjeldent, det har selvsagt ingenting på en fotballbane eller en fotballstadio å gjøre. Jeg hyller ikke volden div. Ultras-grupperinger bruker, jeg synes derimot at det har sin sjarm; Italienere er utolmodige og blåser seg opp for ingenting. Dette er noe som har fulgt Italia som nasjon lenge.

 

Hvis du ikke har forstått det, så stikker min forelskelse for Italia langt dypere enn fotballen.

 

At andre har et helt annet syn respekterer jeg, men det er ingen tvil om at Nordmenn er svært fordomsfulle for Italiensk fotball, uten faktisk å ha sett noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første; Hvis jeg er fordomsfull, uskyldiggjør det de andre som er fordomsfulle? For det klim-og-lim innlegget du refererte til var nettopp et slikt eksempel.

 

Det er lett å lese at de krokodille (Hoho) tårene Donovan kom med, ikke var fra hjerterota. Måten han tilfeldigvis stopper opp og ser opp på, på pressekonferansen, mysingen han bedriver - Faker. Og ja, det er bare å se hvordan han reagerte når han fikk vite at han ikke ble satset videre på i Leverkusen. Den 'pressekonferansen' på treningsfeltet var tårevått.

Lenke til kommentar

At andre har et helt annet syn respekterer jeg, men det er ingen tvil om at Nordmenn er svært fordomsfulle for Italiensk fotball, uten faktisk å ha sett noe som helst.

 

Vanskelig å ikke være fordomsfull når landets fotball i de siste 10 årene har vært preget av korrupsjon, doping og kampfiksing.

Lenke til kommentar

At andre har et helt annet syn respekterer jeg, men det er ingen tvil om at Nordmenn er svært fordomsfulle for Italiensk fotball, uten faktisk å ha sett noe som helst.

 

Vanskelig å ikke være fordomsfull når landets fotball i de siste 10 årene har vært preget av korrupsjon, doping og kampfiksing.

 

Skulle akkurat til å skrive det selv. Ser ikke Serie A, og vil heller ikke se det. Inters seier i CL er jo en skam for hele fotball-Europa.

 

Eneste positive med Italia er at de lager verdens beste hagler :cool:

Lenke til kommentar

 

Vold kan være sjel, hvis det er det som må til, men det er ytterst sjeldent, det har selvsagt ingenting på en fotballbane eller en fotballstadio å gjøre. Jeg hyller ikke volden div. Ultras-grupperinger bruker, jeg synes derimot at det har sin sjarm;

 

At andre har et helt annet syn respekterer jeg, men det er ingen tvil om at Nordmenn er svært fordomsfulle for Italiensk fotball, uten faktisk å ha sett noe som helst.

 

Hva med all den volden Italienske fotballspillere har vist på banen opp gjennom årene? Har jo mange skrekkelige eksempler på det. Er vel bare Peru som har vært værre på det punktet i VM sammenheng.

 

Hva mener du om denne godbiten og dine flotte italienere?

http://www.youtube.com/watch?v=uOtL1m1o_ok&feature=player_embedded#!

Lenke til kommentar

Det er kjempepositivt, det hever Italiensk fotball - Når du spørr så dumt, hva forventer du deg av svar tilbake?

 

Prøver bare å vise hvorfor mange av oss hater det italienske fotball landslaget og italiensk fotball generelt.

 

Et par sider tilbake ble vi jo hetset og kjeppjaget av en av dine likesinnede.

Lenke til kommentar

Helt ærlig; Det bør være lett å forstå hvorfor folk misliker Italia og Italiensk fotball generelt sett. Skandaler, utenomsportslige ting, fotball-filosofien - Det er mye å ta av.

Er ikke dette svar nok?

 

Når det er sagt så tror jeg dere heller hater (Ja det er et hat) Italia og Italienere for det spillemessige (Et evigvarende pasningsspill) og tildels filming, imotsetning til utenomsportslige ting, som enkelte prøver å få frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...