Gå til innhold

VM: Gruppe F (Italia, Paraguay, New Zealand, Slovakia)


Latias

Gruppe F  

79 stemmer

  1. 1. Hvem går videre



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er vi som skal skjepe oss hvis man ser på innlegg som er skreveet i tråden. Innlegg som "Jaaaaaaa, jævla drittnasjon, horer!!!" Ja, det er provoserende.

 

Men her blir jo "italienerne" provosert fordi man sier at man missliker Italias fotball lag og digger at de blir slått ut.

 

NK hadde et godt poeng, han mente det ikke var rart at han ble provosert når det var han og 2 til som var Azurri fans her inne og 178 (?) hatere. hmmmm....

 

Burde man da innse at Italia rent fotballmessig ikke er noe å rope hurra for? Italia har levert en fremstilling som må være det svakeste vi har sett av en verdensmester 4 år etter seieren. Dette Italia laget er det dårligste Azurri på minst 30 år.

 

Hvor var den kreative boksåpneren på midten? Hvor var det trygge forsvaret? Cannavaro og Gatusso har ingenting i en VM tropp å gjøre, langt mindre å være kaptein å spille fast i Fabios tilfellet. Var noen andre i tråden som nevnte at Italienske fotballspillere ikke velger penger men tenker på andre ting.

Hva sier det når Italias landslagskaptein spiller for Al-Ahli Dubai? Dette etter at han har sagt at han vil ende karrieren hjemme i Napoli for å danne midtstopperpar med sin yngre bror. Mener folk virkelig at det å velge Dubai fotball er å velge klubb med hjerte og ikke penger? NK, Giallo? Hvor er dere?

 

Italia var skremmende dårlig og jeg er lei meg for at Norge ikke fikk de i sin VM gruppe. Da hadde nemlig Drillo kopiert seg selv å tatt 4 poeng over to kamper.

Endret av YNWA32
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NightKeeper: Det er bare å gi opp,

 

Fy faen, hva er det Bratseth lirer av seg? Italienere har et helt annet verdigrunnlag for valg av klubb, de ønsker ikke å dra ut til pengehorene og den over-komersialiserte dritt verden utenfor støvel landet.

Hvorfor velger da Italias kaptein å spille fotball i Dubai? Ligger det i Italia?

 

Synst man skal få heie på hvilket lag man vil og kalle hvilket som helst fotballag for horelag. Skulle ikke bety noe.

 

Selv om eg hater Italias landslag hater eg ikke italienere, Gman og NK. I love em! ;)

 

Alt som skrives i denne tråden er vel 100% klart at gjelder fotball og spillerne, ikke nasjon og innbyggere?

Lenke til kommentar

Hvor i alle dager tar du det fra at Serie A er mindre kommersialisert enn PL, Bundesliga eller La Liga? Jeg skjønner at du liker Italia,

Hvis du ikke har lagt merke til dette før min opplysning, så beklager jeg på dine vegne.

 

1. Billettsystemene. Høyrisiko matcher, som det mildt sagt er endel av, er det umulig for reseinde å kjøpe (Må oppgi bosted i Italia m.m).

2. Aviser/Media. De skriver ene og alene på Italiensk, du har noen få sider som videreformidler enkelte saker. De stenger spesifikke internett sider som Streamer kamper, ulovlig (Italia har selvsagt godtatt en slik lov også ;) ).

3. Analyser. Fraværet av dette. Mafia-tilstander.

4. Tilgjengeligheten av Italienske kamper, det er rent praktisk, veldig vanskelig å få sett Italiensk fotball (Med unntak av de 4-5 største lagene).

 

Italiensk fotball er mye mer lukket.

 

Høres mer ut som et regime en fotballkultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

<NK hadde et godt poeng, han mente det ikke var rart at han ble provosert når det var han og 2 til som var Azurri fans her inne og 178 (?) hatere. hmmmm....

 

Dette forumet er veldig engelsk. Hvorfor ikke bare bruke et forum for Italiensk fotball eller lage et. Det kan bli mye motstand om man kommer hit og ..... vel på død og liv forsvarer Italia og hakker ned på engelsk fotball.

 

Drar man på et Manchester United forum og disser Rooney og Fergie så kan man møte massiv motstand.

Lenke til kommentar

Som om Slovakia som gikk videre på bekostning av Italia spilte noe bedre...

 

De dominerte mesteparten av kampen mot Italia, de turte å spille ordentlig fotball mot et av verdens antatt beste lag. Selvsagt spilte de bedre.

 

 

Italia kampen er grei, men de var ræva både mot New Zeland og spesielt mot Paraguay. Sånn sett så burde begge lagene vært ute, for ingen av de spilte god fotball.

 

Tror ikke det er vi som skal skjepe oss hvis man ser på innlegg som er skreveet i tråden. Innlegg som "Jaaaaaaa, jævla drittnasjon, horer!!!" Ja, det er provoserende.

 

Men her blir jo "italienerne" provosert fordi man sier at man missliker Italias fotball lag og digger at de blir slått ut.

 

 

Selv om dette er et forum kan man jo ha en hvis saklighet, men dere for holde på for min del å kalle land for drittnasjoner og sønner av horer. Jeg ser virkelig ikke nødvendigheten eller meningen med det.

 

 

Synst man skal få heie på hvilket lag man vil og kalle hvilket som helst fotballag for horelag. Skulle ikke bety noe.

 

Igjen, for er sakligheten med å kalle lag for horelag, selv over internet. Mulig det er sånn det fungerer på dette forumet, men likevel.

 

 

Dette forumet er veldig engelsk. Hvorfor ikke bare bruke et forum for Italiensk fotball eller lage et. Det kan bli mye motstand om man kommer hit og ..... vel på død og liv forsvarer Italia og hakker ned på engelsk fotball.

 

 

Mulig forumet er veldig engelsk, men herregud, dette er VM katogorien, i VM gruppe F, der ikke england er med. Hadde jeg gått inn i Manchester United katogorien og slengt dritt om Rooney, eller slengt dritt om England i gruppa dems så ja, det skjønner jeg er idiotisk. Jeg har slengt noen kommentarer om hvor dårlige jeg mener England er, men ingen ting i nærheten av sånn som enkelte her holder på mot Italia. Desuten er forumet for alle, skal alle som holder med Italiens eller spansk fotball finne seg et annet sted bare fordi flesteparten holder med engelske lag. VM katogorien for engelske fans, VM katogorien for italienske fans.... Blir for dumt.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke at Italia er mye verre enn andre middelhavsland. I tillegg kommer fordommer mot Serie A frem, greit det er kjedeligere enn Premier League. Men kontra spansk er det jo en drøm.

 

Vel, det er vel ikke mange land som har så mange klubbskandaler som Italia. Tenker da spesielt på doping/kampfiksing. Vi husker jo også når Juventus måtte rykke ned en divisjon og starte med minus poeng.

 

Har lignende skandale skjedd i noen av de andre toppligaene?

 

Når 2 Italienske lag som ligger rett over streken møtes noen runder før slutt blir oddsen på uavgjort satt til 1.50-1.75. Dette skjer IKKE i bla PL, La Liga m.flere.

 

Det er noe kvalmt over Italiensk fotball og ukulturen vi har sett de siste årene.

Lenke til kommentar

Det er et par grunner til at jeg misliker Italiensk fotball. FOr det første er det korrupsjonen og skandalene der. Det kommer vel ikke som noe sjokk akkurat. Italia er kanskje det minst stuerene vestlige landet når det kommer til korrupsjon, og nei det er ikke veldig sjarmerende. Det andre henger sammen med korrupsjon, nemlig sensur. Berlusconi eier AC Milan samt at han eier en god del landsdekkende aviser og RAI-kanalene (statskanaler). Dette gjør det umulig for aviser og media å kritisere spillestil, laguttak og lignende til AC Milan.

 

My two cents.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke at Italia er mye verre enn andre middelhavsland. I tillegg kommer fordommer mot Serie A frem, greit det er kjedeligere enn Premier League. Men kontra spansk er det jo en drøm.

 

Vel, det er vel ikke mange land som har så mange klubbskandaler som Italia. Tenker da spesielt på doping/kampfiksing. Vi husker jo også når Juventus måtte rykke ned en divisjon og starte med minus poeng.

 

Har lignende skandale skjedd i noen av de andre toppligaene?

 

Når 2 Italienske lag som ligger rett over streken møtes noen runder før slutt blir oddsen på uavgjort satt til 1.50-1.75. Dette skjer IKKE i bla PL, La Liga m.flere.

 

Det er noe kvalmt over Italiensk fotball og ukulturen vi har sett de siste årene.

Nå snakket jeg om spillet på banen, som i landslaget Italia. Der igjen når der kommer til filming og kynisk spill. At man ikke liker ligaen pga av utenomsportslige ting er opp til hver enkelt. For når det kommer til korrupsjon og skandaler er Italia ganske enestående blant de store ligaene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...