Gå til innhold

VM: Gruppe F (Italia, Paraguay, New Zealand, Slovakia)


Latias

Gruppe F  

79 stemmer

  1. 1. Hvem går videre



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg gikk over streken, det innrømmer jeg, men i kampens hete blir man jævlig provosert når det finnes så mange anti-Azzurri her inne (Uforståelig, spør du meg)

 

Du ser på Viasat 4? Bare å kondolere. Ekspertene der er på høyde med gjennomsnittet her inne. Selv ser jeg på TV4. Birro er naturlig nok helt knust. Smått komisk at det var forsvarsspillet som skulle ødelegge for Italia.

 

Var da voldsomt med angrep... som om du er overordnet på fotballkunskap?

Alt jeg har å si til saken er at Italia har i mine øyne alltid vært av den "filmende" sorten.

Skal si de har forbedret seg de siste årene, men fortsatt en av de lagene som filmer mest.

Nei, hater ikke Italia, men betyr derfor ikke at jeg heier på laget eller skal like de.

 

Mitt lag er og blir Nederland og jeg missliker det like mye når de gjør "usportslige" ting.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har lagt merke til dette før min opplysning, så beklager jeg på dine vegne.

 

1. Billettsystemene. Høyrisiko matcher, som det mildt sagt er endel av, er det umulig for reseinde å kjøpe (Må oppgi bosted i Italia m.m).

2. Aviser/Media. De skriver ene og alene på Italiensk, du har noen få sider som videreformidler enkelte saker. De stenger spesifikke internett sider som Streamer kamper, ulovlig (Italia har selvsagt godtatt en slik lov også ;) ).

3. Analyser. Fraværet av dette. Mafia-tilstander.

4. Tilgjengeligheten av Italienske kamper, det er rent praktisk, veldig vanskelig å få sett Italiensk fotball (Med unntak av de 4-5 største lagene).

 

Italiensk fotball er mye mer lukket.

At fotballen der er mye mer lukket betyr da ikke at den er mindre kommersialisert, og hva fravær av analyser har med dette å gjøre skjønner jeg ikke det grann av. At Italia strengere enn andre håndhever lover med hensyn til kringkasting overrasker meg ikke det grann, da politikerne har kapitalinteresser i både TV-selskaper og fotballklubber, og det tross alt er det vest-europeiske landet som er nærmest å være en fasciststat, men det er på ingen måte et tegn på fravær av kommersialisering, snarer tvert imot.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Du klarer virkelig ikke å se i det store bildet? Dette er alle punkter som gjør at Italiensk fotball på langt nær er like komersialisert som England m.f. Hvis Italiensk fotball hadde ønsket å bli mer komersielt, dvs tjene mer penger, så hadde de åpnet dørene for de utenlandske aktørene og folk generelt. Forhåpentligvis ser du denne logikken.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Du klarer virkelig ikke å se i det store bildet? Dette er alle punkter som gjør at Italiensk fotball på langt nær er like komersialisert som England m.f. Hvis Italiensk fotball hadde ønsket å bli mer komersielt, dvs tjene mer penger, så hadde de åpnet dørene for de utenlandske aktørene og folk generelt. Forhåpentligvis ser du denne logikken.

Ikke lest hele diskusjonen, du mener altså at det er positivt slik som italiensk fotball opererer?

Lenke til kommentar

Bra unnskyldning, det er stort av deg, ikke altfor mange så klarer å gjøre det. Men så går du rett i strupen på folka her inne igjen :!:

 

Hvorfor jeg synes det er moro at italia ikke gikk videre? Jeg er aldri fan av lag som liker å sutre og filme, det er mange lag som gjør det i vm for å gjøre det helt klart. Men grunnen for meg er enkel, underdogs all the way :thumbup:

Lenke til kommentar

Alt jeg har å si til saken er at Italia har i mine øyne alltid vært av den "filmende" sorten.

Skal si de har forbedret seg de siste årene, men fortsatt en av de lagene som filmer mest.

 

Neida neida. De har ikke blitt noe bedre. Men forskjellene er ikke så store lenger, da det nå nesten er mer vanlig å filme, sutre, klage og drøye tid enn det er å ikke gjør det. Forskjellene er blitt mer utvisket da det nå er så mange lag/spillere som holder på med dette.

Lenke til kommentar

Synd at Italia går ut, et av få "mesterskapslag" jeg har sansen for. Anglofil som jeg er så heier jeg selvklart på England, men om noen skulle ha tatt gullet så hadde det ikke vært meg imot om Italia hadde tatt det.

 

Folk kan rope juksemakere til de blir blå, i landslagsammenheng blir ingen for meg verre enn Portugal og Spania for tiden.

Lenke til kommentar

rossi sin Italia masing samt komentatoren på Canal+ får ta noe av skylda, og Italia trenger å forny stadionene sine. Sikkerhet finnes ikke

 

Samt angrepet på supporterene våre mot Roma.

 

Og jeg tviler på at reklameintektene er noe mindre i Italia enn i andre land

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Hehe, de fleste lag er i gang med å planlegge en ny stadion. Men slikt tar lang, lang tid i Italia, særs i Roma (Byggetillatelse var et sant hælvete å få igjennom). Forhåpentligvis forblir det slik, med unntak av Roma og våres 'Franco Sensi'-Stadio :)

 

Reklameinntekter er bare en liten del av den helhetlige økonomien. Vet forøvrig ikke hvordan du kom i disse tanker? Jeg har ikke nevnt noe som var økonomisk rettet. Men det er ingen tvil om at Italia generelt sett har helt hinsides mye penger å hente ved å åpne seg mer.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Du sa at Italia er mindre komersialisert...

 

Vel mulig det. Jeg har ikke tallene

 

Dog det med stadionene synes jeg er ille. Ikke bare forfatningen men sikkerheten. Det er haugevis med tribunebråk. Folk har bomber og fyrverkeri med seg på kamp. Det bør slutte. (om jeg skal like Italia bedre)

 

Jeg hadde ikke gått på fotballkamp i Serie A

Lenke til kommentar

Da må du mislike svært mange land og ligaer.

 

Italia er en høyt profilert liga. Disse ligaene de tenker på har mye mindre resurser enn Italia.

 

Men du har også rett. Klarer ikke klubbene/forbundet å sørge for sikkerhet på tribunen så er det et veldig stort minus i boka mi.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Vel mulig det. Jeg har ikke tallene.

Det har nok ingen av oss. Det er Italia; Der kriminelle er frie menn ;)

 

Dog det med stadionene synes jeg er ille. Ikke bare forfatningen men sikkerheten. Det er haugevis med tribunebråk. Folk har bomber og fyrverkeri med seg på kamp. Det bør slutte. (om jeg skal like Italia bedre)

Forhåpentligvis blir dette aldri et faktum.

 

Jeg hadde ikke gått på fotballkamp i Serie A

Nuvell, med vanlig Norskfolkeskikk, et smil og en likandes-attitude så går alt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...