Maefteda Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Rart at Italia ryker på "egne triks" når de ikke har ledet eller har hatt grunn til å forsvare et resultat i hele mesterskapet. Slovakias triks som sender dem videre er å ligge nede og drøye for å få tiden til å gå, og jeg ser ikke helt hvor Italia har gjort dette i mesterskapet. Italia er ikke i nærheten av å være verst når det kommer til usportslighet og triks, men de har dette ryktet på seg og en rekke haters som alltid skal klage og se negativt på Italia. Det er en av grunnene til at jeg heier på dem, for å gi disse typene som klager uten grunnlag et realt slag i trynet. Synd at det ikke skjer i dette mesterskapet. Hadde vært såå fantastisk å se all mulig whining, om Pepe hadde satt sin fantastiske sjanse på overtid. PS: Irr at jeg ikke klarer å skifte til Quagliarella-avatar, blir bare det gamle Italia-merket i bildestørrelsen til Quagliarella-bildet... Endret 24. juni 2010 av Maefteda 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Kan du prøve å snakke på et språk som vi her inne forstår? Gjerne norsk? Takk. Helt greit for meg hvis folk misliker Italia, men kom da med saklig kritikk. Jeg sier selv at jeg er bitter, og gikk altfor langt, men sånn blir det når det er 178 anti-Azzurri her inne, kontra meg og to andre som liker Italia. Ganske klart bilde på TV4 nå, med den slovakiske keeper som slår Quagliarella med knyttneven. Ikke noe rødt kort det nei... Italia har også vartet opp med mye bedre angrepsspill enn f.eks England og andre lag. Så lite å komme med at du kritiserer språket også nå? Og når en Italiener skal grine inni mål som det ser ut som han har blit skutt på med hagle etter det "slaget" så er det forjent at det går som det gikk. Og at Italia har vartet opp med bedre spill så SKAL de gå videre? De har scoret for få nål, de er ute, kun seg selv å takke. Endret 24. juni 2010 av LunaticFanatic 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Dette er på god vei til å bli Sør Amerikas VM. De har vunnet 3 av 3 mulige grupper så langt, og de kan fort vinne alle 5 med Brasil og Chile. Har tro på Brasil og Argentina til finalen. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Helt tragisk hvordan folk kan hate Italia. Men er jo tross alt fotballdelen av forumet så man kan kanskje ikke forvente så veldig mye. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å hate en nasjon som dere gjør. Greit, jeg misliker England, men jeg hater dem ikke. Enkelte kaller dem horenasjon, og slenger dritt om hvor mye de filmer etc. Så i neste innlegg hyller de hvordan Slovakia gjør akkurat det samme. Dobbeltmoral på sitt verste. OG det er ikke rart at folk som Nightkeeper blir irritert for det er en del her som lirer av seg så utrolig mye tull. Man ser 10 innlegg der man gotter seg over at det var offide, og "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" innlegg, det er provoserende. Ikke min/vår sak at dere tar innlegg i arten av "JAAAAAAAA" som provoserende vel. Skjerp dere. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 NightKeeper: Det er bare å gi opp, Fy faen, hva er det Bratseth lirer av seg? Italienere har et helt annet verdigrunnlag for valg av klubb, de ønsker ikke å dra ut til pengehorene og den over-komersialiserte dritt verden utenfor støvel landet. Martin Andresen føyer seg inn i rekken blant uvitne nordmenn, Italia vil ikke legge skylda på Lippi etter Exit'n, det har de allerede gjort før dett VM'et! Jeg gikk over streken, det innrømmer jeg, men i kampens hete blir man jævlig provosert når det finnes så mange anti-Azzurri her inne (Uforståelig, spør du meg) Du ser på Viasat 4? Bare å kondolere. Ekspertene der er på høyde med gjennomsnittet her inne. Selv ser jeg på TV4. Birro er naturlig nok helt knust. Smått komisk at det var forsvarsspillet som skulle ødelegge for Italia. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Italienere har et helt annet verdigrunnlag for valg av klubb, de ønsker ikke å dra ut til pengehorene og den over-komersialiserte dritt verden utenfor støvel landet. Hvor i alle dager tar du det fra at Serie A er mindre kommersialisert enn PL, Bundesliga eller La Liga? Jeg skjønner at du liker Italia, men det er ikke et eventyrland hvor folk bare driver på med fotball fordi det gir dem en fuzzy følelse i hjerterota. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Tror ikke det er vi som skal skjepe oss hvis man ser på innlegg som er skreveet i tråden. Innlegg som "Jaaaaaaa, jævla drittnasjon, horer!!!" Ja, det er provoserende. 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 HURRA, Italia er ute! Og det er sol ute, dette er en bra dag. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 LunaticFanatic: Snakk om å være direkte trangsynt og overfladisk, det er lov å se bak statistikken og tallene. Er ikke bitter, har bare en ubeskrivelig følelse inni meg. Trist. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Jeg hater landslaget til Italia, misliker spillerne, misliker ligaen, misliker fotballen, men jeg hater ikke nasjonen. Det er et fint land, selv om det er fullt av flere italienere jeg ikke har allverdens positive personlige erfaringer med. Dessuten er det mange som "hater" Tyskland og England også, pga arroganse, kjedelig fotball, usmakelige spillere osv. Så lenge hver enkelt har gjort opp sin mening basert på egne erfaringer og inntrykk, fair enough. Endret 24. juni 2010 av Attityd 1 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Italia spilte bedre enn England i sluttspillet og Slovenia fortjente mye mer å gå videre enn Slovakia. Slovakia er et møkkalag, som dere ville sett om dere hadde fulgt dem mot Paraguay. De scorer på 3/4 sjanser idag og selv om de faktisk er bedre enn i Italia noen deler av kampen, fortjener de absolutt ikke å gå videre med tanke på gruppespillet som helhet. Kan ikke helt si det samme om England vs Slovenia. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg hater landslaget til Italia, misliker spillerne, misliker ligaen, misliker fotballen, men jeg hater ikke nasjonen. Det er et fint land, selv om det er fullt av flere italienere jeg ikke har allverdens positive personlige erfaringer med. Dessuten er det mange som "hater" Tyskland og England også, pga arroganse, kjedelig fotball, usmakelige spillere osv. Så lenge hver enkelt har gjort opp sin mening basert på egne erfaringer og inntrykk, fair enough. Hva er det du misliker ved spillere som Buffon, Pirlo m.fl? Hva er det du hater med ligaen? Serie A > Primera. Mye høyere intensitet og vilje enn gåfotballen i Spania. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Hvor i alle dager tar du det fra at Serie A er mindre kommersialisert enn PL, Bundesliga eller La Liga? Jeg skjønner at du liker Italia, Hvis du ikke har lagt merke til dette før min opplysning, så beklager jeg på dine vegne. 1. Billettsystemene. Høyrisiko matcher, som det mildt sagt er endel av, er det umulig for reseinde å kjøpe (Må oppgi bosted i Italia m.m). 2. Aviser/Media. De skriver ene og alene på Italiensk, du har noen få sider som videreformidler enkelte saker. De stenger spesifikke internett sider som Streamer kamper, ulovlig (Italia har selvsagt godtatt en slik lov også ). 3. Analyser. Fraværet av dette. Mafia-tilstander. 4. Tilgjengeligheten av Italienske kamper, det er rent praktisk, veldig vanskelig å få sett Italiensk fotball (Med unntak av de 4-5 største lagene). Italiensk fotball er mye mer lukket. men det er ikke et eventyrland hvor folk bare driver på med fotball fordi det gir dem en fuzzy følelse i hjerterota. Hvordan du klarer å dikte opp dette får du selv svare for, jeg har ikke sagt eller gitt noen antydniger til dette. Endret 24. juni 2010 av Giallorossi Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg hater landslaget til Italia, misliker spillerne, misliker ligaen, misliker fotballen, men jeg hater ikke nasjonen. Det er et fint land, selv om det er fullt av flere italienere jeg ikke har allverdens positive personlige erfaringer med. Dessuten er det mange som "hater" Tyskland og England også, pga arroganse, kjedelig fotball, usmakelige spillere osv. Så lenge hver enkelt har gjort opp sin mening basert på egne erfaringer og inntrykk, fair enough. Hva er det du misliker ved spillere som Buffon, Pirlo m.fl? Hva er det du hater med ligaen? Serie A > Primera. Mye høyere intensitet og vilje enn gåfotballen i Spania. Jeg har heller ikke så mye til overs for spansk fotball, bare så du vet det. Buffon er ikke en spiller jeg har noe i mot, men han blir et offer i denne situasjonen. Det er jo ofte i livet noen som er offer for andres tull og tøys. Hvis noen spillere filmer, jukser og er komplett idiot har jeg fortsatt respekt for f. eks. Maldinis karriere. Italiensk fotball har jo vært kjent for kjedsomhet, 1 - 0 ledelse og deretter legge seg kraftig bakpå (med unntak selvfølgelig, Lazio - Roma er den eneste kampen jeg ser fra Italia), selv om dette har tatt seg opp de siste par sesongene. Og hele dette med korrupsjonsskandalen bekrefter mitt personlige inntrykk av italienere. Det er usmakelig, men ville vært like usmakelig hadde det vært i Premier League. Og om mange andre nasjoner filmer og jukser, vil jeg si at Italia har sitt rykte for en grunn, selv om det kanskje ikke er alle på dagens landslag som har skapt det (Verstingene i denne sammenheng vil jeg si er Hellas). Lenke til kommentar
hightow Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet. Hadde Italia som favoritt til å vinne VM, men de fortjener ikke gå videre med denne innstillingen. Tror de må være smittet av franskesyken. Først når de ligger under 2-0 og det gjenstår 10 minutter av kampen er det noe som begynner å ligne. Ang. filming og greier og greier. Italia (og visse andre) begynte, men nå er alle land like ille - uten unntak. Det som skiller er kvaliteten på filmingen. Beste filmer: Carlos Valderrama - halvdød. Verste filmer: Knut Anders Fostervold - sen reaksjonstid. Endret 24. juni 2010 av hightow Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Helt ærlig; Det bør være lett å forstå hvorfor folk misliker Italia og Italiensk fotball generelt sett. Skandaler, utenomsportslige ting, fotball-filosofien - Det er mye å ta av. ...Men det er det som er Italia, og det er det som gjør Italia til verdens beste land, også fotballmessig. 1 Lenke til kommentar
Kjartan1234 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Deiligt at Italia fikk smake sin egen medisin med tanke på drøying av tid / "skader" idag. KONGE! 1 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Se bare på alle lagene som har filmet mye i dette mesterskapet. Har ikke sett en eneste kamp i VM omtrent uten filming. De fleste spillere legger seg lett, drøyer tiden ved å ligge nede ekstra og holder seg til hodet og gestikulerer for å framprovosere gult kort. Det har blitt en del av fotballen, mye grunnet udugelighet ved å ikke slå ned på slik drøying tidligere. Spillerne er tjent med det og da gjør de det også. Men det er så mye dobbeltmoral på dette forumet og hos fotballsupportere generelt. Flesteparten ønsket jo C. Ronaldo et mål og at han skulle få suksess da de spilte mot Nord-Korea, mens Ronaldo bruker flere triks enn den gjennomsnittlige italiener, som veldig mange ønsker alt vondt. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg vil påstå at Italia har verdens verstwe fotballdrittsekker, de er ikke bare som alle andre. I tillegg til en mye høyere grad av dårlig skuespill er de også råtasser med noen grusomme hønsehjerne-taklinger i blant. At Italia ryker ut i dag koser jeg meg noe helt utrolig med. Skadefryd på sitt aller, aller beste. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 De svenske kommentatorene er enig med meg. Og de er fasiten? De har mer fotballkunnskap og subjektivitet i lillefingeren enn DJ Dark og 99 % av resten her inne. Jeg håper du mener objektivitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå