Gå til innhold

VM: Gruppe F (Italia, Paraguay, New Zealand, Slovakia)


Latias

Gruppe F  

79 stemmer

  1. 1. Hvem går videre



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stor forskjell å høre på Fjørtoft i studioet nå i forhold til da England og Tyskland(hans favoritter) gikk på en smell. Nå var det: "Wellington, Ingen Klubb, en kjempeskrell!", mens etter England og Tyskland mot hendholdsvis Algerie og Serbia, var det: "Hva gikk galt, skulle Tyskland ha rødt kort, stor skuffelse av topplaget".

 

Vel, jeg vil iallefall også betegne Italias resultat mot NZ som en langt større skrell enn Serbias seier mot Tyskland. Når det gjelder England er jeg dog helt enig

Lenke til kommentar

Og det begrunner du med...ja, hva er det egentlig du begrunner en slik påstand med? For det er jo det der er, en påstand som overhode ikke stemmer.

 

Blåøyd?

 

Her har vi noen eksempler på Italia.

 

Fra årets VM:

http://www.youtube.com/watch?v=HVrEpw8fxR8

 

Italiensk liga:

 

Og ikke minst en morsomhet:

 

 

Det er greit at du holder med Italia, og det er tydelig... Italia er fortsatt et av de lagene som er flinkest på teater ute på banen.

Lenke til kommentar

Engelske "divers":

 

Wayne Rooney:

http://www.youtube.com/watch?v=zm5-zLu8S9U

 

Steven Gerrard:

http://www.youtube.com/watch?v=uVb2gbMtN3I

 

Når slike spillere som blir sett på som tøffe og mot juks legger seg ned og overspiller, er det en god indikasjon på at veldig mange fotballspillere overspiller. Det at Italia gjør det mer åpenbart betyr ikke nødvendigvis at de er så mye verre.

Lenke til kommentar

Italia og Serie A er MYE verre enn PL og England når det gjelder filming, selv om det finnes skuespillere i begge nasjoner og ligaer.

 

Ingen slår Gillardino sin mot Celtic for øvrig. Kan noen forklare meg hvorfor Italia bruker fyren? Han er elendig, tvers igjennom råttent dårlig. Før hadde Azzuri i det minste spillere som Cassano, pippo osv som kunne nette ei kasse her og der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hurra, la oss diskutere dives! Alltid morro. :whistle:

 

 

Fanken da Italia, kun to poeng så langt. Like mange som England :nei:.

Men tipper på seier mot Slovakia. Ingen grunn til å stresse.

Lenke til kommentar

Hehe, 5 sider med bare hets, is it just for me? :love:

 

Jeg regner med et tap mot New Zeland eller en dritt kjiiip 0-0 kamp

 

En elendig kamp, som forventet egentlig. Vi kommer bakpå fra start av, tankegangen, viljen eller i det hele tatt noen fighting-spirit viser vi ikke. Planløst. Det hele topper seg med en fantastisk manøver av min kjære De Rossi. Ikke bare ser han farlig bra ut, men det er et perfekt utført stup. Dommeren er dekket, likeså er linjedommeren, det er flere New-Zealand-spillere rundt han, itilgg er det en bitteliten holding, hva passer da bedre?

 

...Selvsagt er det ikke noe straffespark, det er så billig som det går an å få blitt. Han holdes, men han holdes ikke igjen. Ikke hindrer holdingen noe som helst for De Rossi.

 

Andre omgangen starter heldigvis litt offensivt, men intensiteten går vekk etter det 55 minutt. Byttet av Camo viser bare hvor tragisk Lippi er. Indianeren skapte heller ingenting, en middelmådighet. Blir rett og slett irritert på Lippi. Heldigvis kommer Di Natale inn, det gjør at jeg etterhvert får tilbake smilet. Selv om han skapte lite, så brukes han på helt feil måte. Laget spiller på akkurat samme måte som det de gjorde når Marchisio var på banen. Di Natale er en soleklar ving med spisskvaliteter, Marchisio er en sentral midtbanespiller i bunn og grunn.

 

Forhåpentligvis legger Lippi bort sin Juventus-vennlige holdning og sparker ut Iaquinta, Marchisio, Canna og Criscito. Møkk hele gjengen. Marchisio løper som vanlig mye, men det blir lite ut av det. Canna er muligens en lederskikkelse, ihvertfall høyt respektert i spillergruppa, men på banen er han ubrukelig. Han blir regelrett latterliggjort i de fleste dueller. Heldigvis har ikke New Zealand noen hurtigtog der oppe, da kunne det fort blitt stygt. Criscito bidrar litt for lite offensivt og er for slurvete defensivt. Han fremstår som en bukk, det er bare å løpe ved siden av. Iaquinta er en saga helt for seg selv. Gilardino, som den målskåreren han er, måltyven om jeg får si det selv. Det er han som blir byttet ut. Iaquinta skal dog ha skryt for å ikke ta på seg for mye ansvar, han trekker ikke like langt nedover som tidligere, men alt han gjør ender stort sett med en støttepasning eller en ball ut på en vingspiller som allerede er dekket opp.

 

 

Uansett, man-of-the-match er og blir Montolivo. For en spiller. Blikket, pasningene, holdningen, vendingene, ikke annet enn fantastisk. Endelig bruker Lippi han riktig. Han blir ikke plantet i Pirlo-rollen som regista, men han blir en sentral midtbanespiller, og får lov til å bruke sine offensive kvaliteter. Da kommer han til sin rett. Montolivo og De Rossi er to spillere som egentlig skal passe sammen, førstnevnte gjorde ihvertfall det i dag.

 

De Rossi gjorde en grei match, men blir altfor anonym og nesten litt kjedelig utover kampen. Noen langpasninger i ny og ne, men hvor er Grinta-egenskapene? Faen heller, bare sett fart og skyt!

 

...Nå har jeg enda ikke nevnt feiringen. Den var som forventet; Gjennomført bra. I etterkant av stupet, kommer en ubetydelig New-Zealand-spiller frem og provoserer frem De Rossi. Synd at Chiellini m.f hindrer han å gå løse på han. Etter straffespark-skåringen til Iaquinta så presterer han å dra Vuvuzela'n for å feire, samt et realt slæpp på Iaquinta's høyre kinn og fjesgnising. Orgasmisk.

Endret av Giallorossi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Engelske "divers":

 

Når slike spillere som blir sett på som tøffe og mot juks legger seg ned og overspiller, er det en god indikasjon på at veldig mange fotballspillere overspiller. Det at Italia gjør det mer åpenbart betyr ikke nødvendigvis at de er så mye verre.

 

Sier ikke det er flere, men Italia viser igjen i den kampen i dag hva de er best til og det syns jeg er synd.

Hater det like mye når laget jeg holder med gjør det samme, syns det er en trist del av fotballen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...