Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående boltsirkel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på en ting :p

Jeg har et felgsett som jeg skal selge. Jeg har fått en kjøper nå, og han har en Passat med boltsirkel 5x112. Etter å ha sett nærmere på felgene, fant jeg ut at boltsirkelen her er 5x114,3... Jeg fikk høre, uten at de hadde sett på felgene, at boltsirkelen på felgene var 5x112, så jeg la de ut for salg med denne boltsirkelen. Gamlebilen de sto på var en Vectra B med boltsirkel 5x110. Felgene passet fint på denne bilen, og lurer på hvordan det er mulig.

Jeg lurer også på om disse felgene da kanskje passer på Passaten til den som vil kjøpe felgene mine. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har et felgsett som jeg skal selge. Jeg har fått en kjøper nå, og han har en Passat med boltsirkel 5x112. Etter å ha sett nærmere på felgene, fant jeg ut at boltsirkelen her er 5x114,3... Jeg fikk høre, uten at de hadde sett på felgene, at boltsirkelen på felgene var 5x112, så jeg la de ut for salg med denne boltsirkelen. Gamlebilen de sto på var en Vectra B med boltsirkel 5x110. Felgene passet fint på denne bilen, og lurer på hvordan det er mulig.

Jeg lurer også på om disse felgene da kanskje passer på Passaten til den som vil kjøpe felgene mine. :)

Kjøp en boltsirkel måler og mål :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

Kjøp en boltsirkel måler og mål :thumbup:

Eller bare mål med målebånd/skyvelær? :ermm: Aldri hørt om en boltsirkelmåler. Er bare å måle fra senter i et hull, til senter i et hull tvers over.

Lenke til kommentar

Er bare å måle fra senter i et hull, til senter i et hull tvers over.

Med 2,4,6,8, 10 osv. bolter ja, ikke med 3 eller 5... ;)

Da må man måle fra senter og ut til en bolt (i praksis: mål fra kanten av senterhullet til kanten av bolthullet, legg til halve senterhulldiameteren og halve boltdiameteren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...