Gå til innhold

VM: Gruppe C (England, USA, Algerie, Slovenia)

Latias

Gruppe C  

113 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du prøver vel heller å få frem at det er mer naturlig å assosiere seg med klubblag enn et landslag, gjennom å bruke ordet "Vi". Noe jeg forsåvidt er enig i, men så anglofile som Nordmenn generelt sett er, så brukes ordet "Vi" hyppig oppimot det Engelske landslaget.

Tja, jeg har aldri hørt det om det Engelske landslaget. jeg har heller aldri lest det på forumet. Likevel så kan jeg jo forstå at du sier det når du er født i og har bånd til Italia. For meg blir det hvertfall rart. Der igjen, folk syns det er rart at nordmenn sier vi om Engelske lag.

Lenke til kommentar

Du trodde virkelig på at jeg hadde både bånd og var født i, Italia? :whistle:

Stikk innom en helt random pub, hvor Nordmenn ruver, der snakkes det uten tvil om "Vi" når det prates om England. Det er naturlig da nordmenn assosiere seg med Engeland og Engelsk kultur.

Tja, man skulle nesten tro det. Isåfall skjønner jeg ikke at du sier vi.

I min omgangskrets, alle er stort sett anglofile på sin hals, sier ingen "vi" om landslaget til England. Jeg har også jobbet på en random pub i flere år, aldri har jeg hørt at noen har sagt vi om England. Jeg avfeier ikke at nordmenn gjør det, men det er ikke normalt.

Lenke til kommentar

Hehe, Italia fascinerer meg på omtrent samtlige punkter. Innrømner gladlig at jeg har et relativt rart men god tilkytning til det landet og den fotballen. Kan trygt si at det ikke går en dag uten at jeg har nevnt Italia i en eller annen form.

Hvorfor er det rart å assosiere seg med et landslag enn et klubblag? Det er utifra akkurat samme standpunkt slikt jeg anser det. At det er mer unaturlig forstår jeg. Hvem som sier hva får vi være enige om å være uenige i, jeg er ihvertfall av den motsatte oppfatning.

Lenke til kommentar

Italias landslag er det dårligste laget vi har sett fra støvellandet på minst 30 år.

Dette her er så latterlig som det går an å få blitt. Rett og slett lavmål. Dette gruppespillet og forberedelsene til dette verdensmesterksapet, har er en utopi av Italia i disse fasene. Forskjellen er at vi nå ikke kom videre, uflaks og litt udyktighet.

Ser at du synes det er latterlig og lavmål.

Kan ikke du da liste opp hvilke italienske årganger de siste 30 årene som har vært svakere en årets utgave da?

Her er VM resultatene:

1982: Vinner

1986: 16-delsfinalen.

1990: 3.plass

1994: Finalist

1998: 8-delsfinale (tapte mot VM vinnerne)

2002: 16-delsfinale (tapte mot bronsevinnerne)

2006: Vinner

2010: !LOL!

Jeg har selv fulgt med på alle VM og EM fra 1986 og er 100% overbevist om at årets utgave av Italia er det svakeste vi har sett siden 70 tallet. Dels grunnet en aldrende spillertropp og dels grunnet mangel på en offensiv boksåpner av rang.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det rart å assosiere seg med et landslag enn et klubblag? Det er utifra akkurat samme standpunkt slikt jeg anser det. At det er mer unaturlig forstår jeg. Hvem som sier hva får vi være enige om å være uenige i, jeg er ihvertfall av den motsatte oppfatning.

Et klubblag er internasjonalt, fylt opp av stjerner og spillere fra alle land i verden. Om man er fan er ikke bestandig bestmt av lokal tilhørighet og hvor det kommer fra. Et landslag er nasjonalt, uansett om man liker det eller ikke så er det ditt lands lag. Om jeg skal kalle Svergie sitt lag for mitt, vel jeg føler det som litt rart.

Lenke til kommentar

Hehe, nok en gang så feiler du totalt og ser bort ifra hva jeg faktisk uttaler meg om. Jeg har aldri sagt mot at dette verdensmesterskapet, statistisk sett har vært en fiasko. Det jeg derimot sier er at dette VM'et er en utopi på Italia og måten de fremtrer i et VM eller et mesterskap generelt sett. Forskjellen er at de i år ikke hadde med seg den lille ekstra flaksen eller dyktigheten om du vil, som de tidligere har hatt. Stort sett så har de vaklet seg videre, på merkvedig vis. ting overdramatiseres til de grader.

Det laget vi stilte med i 86 var minst like dårlig, selv om det var flust av stjernespillere spilte ikke Italia som et lag. For ikke å nevne Trapattoni's 02-lag. Selv om vi ble bortdømt 2 kamper. Forøvrig anbefaler jeg deg å titte litt på EM-statistikken til Italia, den viser noe helt annet ;)

YNWA32: Som en Iraner sa til meg "Hva slags skada mennesker er det du snakker med?". At du slenger rundt med fascistiske-bemerkninger er nok en gang; Lavmål.

Selvfølgelig holder jeg med Italia. Norge er til og med et land jeg ikke engang ønsker å se i et EM eller et VM, av den enkle grunn at kubjellene kan bli for høylytte og for selvhøytidlige. Med mindre filosofien endres, noe som per dags dato er høyst usannsynlig, nå med Drillo og Solbakken next.

Hyrlen: Nok en gang: Det er unaturlig, ja. Men som nevnt tidligere så holder/sympatiserer man med (Landslag)lag man ønsker å assosiere seg med, man velger da i de fleste tilfeller utifra et standpunkt som er om ikke likt, veldig like som når man velger et klubblag.

Hvis du ikke har fattet det så har vi vært enige hele veien. Det eneste jeg har stilt spørsmålstegn ved, er at det skal være så rart å holde med et annet landslag enn sin egen nasjonalitet. Jeg elsker Italia og den Italienske kulturen, er det da rart jeg holder med Italia?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

At du slenger rundt med fascistiske-bemerkninger er nok en gang; Lavmål.

Du svarer som "facisten" ser det ut til her. Noen grunn til at du følte deg truffet? Kanskje fordi du får gåsehud av at sterke grupperinger av facister og nazister vokser frem i europa.

Du må begynne å stå for det du skriver her inne.

Endret av YNWA32
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hyrlen: Nok en gang: Det er unaturlig, ja. Men som nevnt tidligere så holder/sympatiserer man med (Landslag)lag man ønsker å assosiere seg med, man velger da i de fleste tilfeller utifra et standpunkt som er om ikke likt, veldig like som når man velger et klubblag.

Hvis du ikke har fattet det så har vi vært enige hele veien. Det eneste jeg har stilt spørsmålstegn ved, er at det skal være så rart å holde med et annet landslag enn sin egen nasjonalitet. Jeg elsker Italia og den Italienske kulturen, er det da rart jeg holder med Italia?

Det er veldig slitsomt å ta en diskusjon om du hele tiden skal bruke dårlige hersketeknikker :) Du spør meg jo om hvorfor jeg syns det er rart. Så svarer du med "nok en gang", dette er et eksempel på en dårlig hersketeknikk som prøver å fordumme motdebattant. Jeg er dum nok som det er.

Men vi har jo ikke vært enig, du sier det er normalt. I tillegg til at du mener det blir brukt av Nordmenn om England. Dette er vi uenig om. Du er nok alene om og gjøre dette i min bok hvertfall.

Hyrlen out nå, du kan få kose deg med kjakan du :)

Lenke til kommentar

Du svarer som "facisten" ser det ut til her. Noen grunn til at du følte deg truffet? Kanskje fordi du får gåsehud av at sterke grupperinger av facister og nazister vokser frem i europa.

Du må begynne å stå for det du skriver her inne.

Er det noen som står for det man skriver så er det ihvertfall meg. Jeg gjemmer meg verken bak andre eller unnlater å kommentere noe, som du derimot gjør. Hvor mange ganger har ikke jeg nedsablet deg, og ikke fått et svar tilbake? Vi snakker om majoriteten av dine innlegg her.

Jeg føler meg ikke truffet, jeg føler derimot at slike utsagn er meningsløse og en elendig form for en hersketeknikk. Slike betydningsfulle ord skal ikke misbrukes. Hvorfor du mener jeg skal forsvare meg mot disse anklagene dine, er ikke annet enn helt sjuke. Mine venner er i stor grad hudfargede, mine arbeidskamerater er i stor grad hufargede.

Dessuten; Hvordan i alle dager kan du kalle meg en fascist når jeg har Sør-Italienske ideologi-grunnlag (Ihvertfall tildels)? I de sørligere strøk av Italia fantes det definitivt ingen Fascister, på den tid.

Jeg skrev et spørsmål til en ikke navngitt facist. G svarte, så stiller jeg spørsmål til hvorfor han føler seg truffet. Jeg har ikke kalt han eller noen andre for en facist.

Se her, nok en gang; Du gjemmer deg, som det lille krypet du er. Alle vet at det utsagne var rettet mot meg.

Hyrlen: Beklager. Det var egentlig aldri ment som en hersketeknikk, men ser at det definitivt blir oppfattet som slik. Det midterste sitatet forstår jeg derimot ingenting av. Hva mener du?

Vi har jo egentlig vært enige hele veien, bortsett fra at jeg, ved flere anledninger, har stilt spørsmålstegn til hvorfor det skal være så rart å bruke ordet "Vi" oppimot et landslag som ikke er din egen nasjonalitet? Det er uten tvil unaturlig som nevnt tidligere (Ingen hersktektenikk prøver å fremvises). Men for min del har jeg samme verdigrunnlag for valg av landslag som valg av klubblag. Det følges. Jeg elsker Italia og dets levestil og levesett.

Mye mulig jeg har forklart det litt kronglete, men det er nå slik div alkohyler gjør med en ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Pluss at Italia er da ute er de ikke? :hmm:

England fikk dommeren å skylde på, men er vel fortsatt grunn til å se litt på forvarsspillet sitt. Og fremover var de udugelige bortsett fra Lampard med langskudd og tidvis Milner med noen innlegg. England fortjente ikke mer desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...