Gå til innhold

VM: Gruppe C (England, USA, Algerie, Slovenia)

Latias

Gruppe C  

113 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Jeg følger England fordi de har Manchester United spillere. Du kjenner lite til hvorfor man holder med England? Husker du tippe kampen?

Det er da like mye Man Utd aktivitet på andre lag også. Carrick får ikke spille, og Rooney er ute av form. Dessuten består laget av flere spillere på Chelsea og Liverpool som man ikke bør like som fan av et annet engelsk lag.

Jeg vet om tippekampen og hvor mye engelsk fotball betyr for folk i Norge, men ligaen og landslaget er to separate ting. Om England ryker i gruppespillet, vil ikke det si at PL er dårlig. England klarer bare ikke å spille sammen, selv med flere gode enkeltspillere.

For min del er hvertfall England bestående av spillere jeg misliker som samtidig ikke spiller fint sammen, i tillegg blir det mye overhyping og oppskrytte supportere som ikke hjelper mye til heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hewitt; Selvfølgelig har Maefteda forståelse hvorfor Nordmenn og flere med heier på England, det var nok heller ment som et utsagn på hvorfor han ikke holder med England.

For min del er hvertfall England bestående av spillere jeg misliker som samtidig ikke spiller fint sammen, i tillegg blir det mye overhyping og oppskrytte supportere som ikke hjelper mye til heller.

Det er jo slik Engelskmenn har blitt oppfostret, forsåvidt gjennomført, men for min del er det bare kvalmt. Selvhøytidlighet og generell skriking er så til de grader provoserende.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Jeg følger England fordi de har Manchester United spillere. Du kjenner lite til hvorfor man holder med England? Husker du tippe kampen?

Det er da like mye Man Utd aktivitet på andre lag også. Carrick får ikke spille, og Rooney er ute av form. Dessuten består laget av flere spillere på Chelsea og Liverpool som man ikke bør like som fan av et annet engelsk lag.

Jeg vet om tippekampen og hvor mye engelsk fotball betyr for folk i Norge, men ligaen og landslaget er to separate ting. Om England ryker i gruppespillet, vil ikke det si at PL er dårlig. England klarer bare ikke å spille sammen, selv med flere gode enkeltspillere.

Som du sier så er klubb og landskamp to forskjellige ting. Og hat lag opptar meg ikke så mye. Bortsett fra når de spillerene spiller på samme lag som Manchester United spillere.

Lenke til kommentar

Hewitt; Selvfølgelig har Maefteda forståelse hvorfor Nordmenn og flere med heier på England, det var nok heller ment som et utsagn på hvorfor han ikke holder med England.

Da skriver man ikke at man skjønner lite hvorfor. :)

At ligaen og landslaget er to forskjellige ting er sant, men det er likevel naturlig at man holder med landet hvis liga man følger tett. Bare se på Giallo.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Da skriver man ikke at man skjønner lite hvorfor. :)

Ser den, selv om jeg så den med en eneste gang.

At ligaen og landslaget er to forskjellige ting er sant, men det er likevel naturlig at man holder med landet hvis liga man følger tett. Bare se på Giallo.

Selvsagt, dette bør være rimelig klart for alle og enhver. Man samles og hate blir lagt til side, ihvertfall i enkelte stunder.

Lenke til kommentar

Jeg følger mest med spansk og engelsk liga, men jeg er fan av Italia først og fremst, fulgt av Argentina og Nederland :p

Jeg misliker hvertfall spillere som Carra, Terry, A. Cole og lignende på England, og for meg ser det ut til at flere supportere av England ikke liker disse spillerne til vanlig heller.

Jeg er hvertfall opptatt av spillertyper med teknikk, som har muligheten til å spille positiv fotball. Vet at mange stusser over dette når jeg heier på Italia, men spillertyper som Italia har stått for opp gjennom årene i Pirlo, Del Piero, Totti, Zola og lignende, er spillere som kan gjøre det lille ekstra og ofte er litt humørsyke og varierer fra kamp til kamp, slike spillere foretrekker jeg. Liker rått talent og uforutsigbarhet mer enn jeg liker god struktur og hardtarbeidene spillere(selv om de sistnevnte på langt nær er dårlige egenskaper heller).

Lenke til kommentar

Tragisk kamp, og tragiske supportere. Vi er på Englandkamp i Sør-Afrika, ikke i Bergen på Brann stadion!

Piping mot elendige prestasjoner er jo en stor del av engelsk supporterkultur.

Utrolig moro med England-nedtur i dag! ;)

Lenke til kommentar

Jeg følger mest med spansk og engelsk liga, men jeg er fan av Italia først og fremst, fulgt av Argentina og Nederland :p

Jeg misliker hvertfall spillere som Carra, Terry, A. Cole og lignende på England, og for meg ser det ut til at flere supportere av England ikke liker disse spillerne til vanlig heller.

Jeg er hvertfall opptatt av spillertyper med teknikk, som har muligheten til å spille positiv fotball. Vet at mange stusser over dette når jeg heier på Italia, men spillertyper som Italia har stått for opp gjennom årene i Pirlo, Del Piero, Totti, Zola og lignende, er spillere som kan gjøre det lille ekstra og ofte er litt humørsyke og varierer fra kamp til kamp, slike spillere foretrekker jeg. Liker rått talent og uforutsigbarhet mer enn jeg liker god struktur og hardtarbeidene spillere(selv om de sistnevnte på langt nær er dårlige egenskaper heller).

Vel.

Jeg gidder ikke å bruke kvelden på å forsvare lagene jeg liker men vil nå på en rolig balangsert måte bemerke at:

Posetiv fotball er induviduelt.

Og at du sa at du ikke liker primadonnaer men du liker Totti? Mannen som ikke vil ta av seg kapteinsbindet om han blir byttet ut.

Og at i mange tilfeller ikke trenger å være en sammenheng mellom posetiv fotball og lag man følger. Hvorfor man følger en klubb kan ha veldig mange rare grunner. Somme er jo til og med påvirket av hvor de er født og tar det nermeste laget :)

Lenke til kommentar

Respekterer at du heier på England, og vet at det ikke er bare bare å bytte lag å heie på. Om man har heiet på England i flere år er det ikke så rart at man heier på dem igjen, men jeg ser hvertfall liten grunn til å heie på dem.

Jeg sa ikke at jeg ikke liker primadonnaer, jeg sa bare at veldig mange nordmenn har primadonnaer/filmere på toppen av hatlisten. Selv misliker jeg stygge, destruktive spillere mye mer. På den måten synes jeg ikke noe særlig om måten Totti løp etter og sparket ned Balotelli på, samt stemplingen på ryggen til en spiller med begge bein for et par år siden og x antall spytt/snørrklyser mot andre spillere). Liker mer spilletypen, med klassiske nummer 10 ferdigheter, med styrker som god teknikk og eminent pasnings/skuddfot, som Totti har/hadde.

Positiv fotball er individuelt, men tviler på at mange synes det er veldig underholdne å se England spille fotball for tiden.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Herregud, etter den oppvisningen England viste i da fortjener de den pipinga de fikk og alt slakten. F.eks. i Frankrike kommer pipekonsert vis du bare taper en kamp. Særlig det franske landslaget har fått gjennomgå, men det er det en grunn for.

Den pipinga fortjener England og Rooney utrolig mye. Hvem som helst kunne ha gjort bedre enn Rooney i denne kampen. Han var helt bort.

Mvh United supporter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...