Gå til innhold

VM: Gruppe C (England, USA, Algerie, Slovenia)

Latias

Gruppe C  

113 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er sikkert, skal England få til noe framover, må de jobbe. De har mye å gå på.

Er vel ikke et eneste landslag som har flere gode spillere på et lag - mener jeg iallefall. Men det hjelper jo igrunn ikke når samspillet ikke stemmer overens.

Ta en titt på Spania du. :) På papiret da skal jo sies.

Joa igrunn sant. Kan vel si det at både England og Spania stiller med sterke spillere, iallefall på arket. Men det vil tiden vise. Hvis Spania er like sterke som før, vil jeg ha en håndsrekker på spanjolene.

Uten noen direkte fatt, tror jeg Tyskland kan ha noe å bra utgangspunkt.

Det holder ikke å ha "mange gode spillere" på et lag. Se på Argentina, de har vel VM`s desidert beste offensive rekke med hengende spiss Messi sammen med de 4 spissene Higuaín, Tévez, Aguero og Milito.

Problemet med dette er at alle 5 kan ikke spille samtidig.

Vinneren av VM må ha den beste 11 med 3-4 innbyttere som kan gå inn å gjøre en god jobb. Samtidig må disse spille godt SAMMEN.

Her ligger England et stykke bak eks Spania. Men det er så små marginer at jeg tror hele 7-9 land kan vinne dette VM.

Lenke til kommentar

Algerie - Slovenia nå om en time. Hva kan man forvente seg av disse to? To lag på henholdsvis 30. og 25. plass på FIFA-rankingen.

For de som fulgte Afrikamesterskapet i vinter husker man kanskje at Algerie kom på en helt grei 4. plass bak Egypt, Ghana og Nigeria. Vinneren av mesterskapet, Egypt, var faktisk de som måtte vike for dagens VM-deltager Algerie. Av stjernespillere har Algerie en god venstreback i Belhadj, Wolfsburgs Ziani og Saifi på spissplass. Algerie kan faktisk bli en utfordrer til 2. plassen i gruppa om de vinner i dag og stjeler poeng fra ett av de andre lagene.

Slovenia har jeg rett og slett nada kunnskap om. Robert Koren, den tidligere Lillestrøm-spilleren og Udineses keeper Handanovic er egentlig de eneste jeg har hørt om fra før av.

Algerie bør egentlig vinne dette, men pga VM-nerver etc. tror jeg det like gjerne kan bli et kjedelig uavgjortresultat.

Lenke til kommentar

Det hadde vert morsomt om England hadde tapt, og at Alegreie/Slovenia/ USA hadde komt videre. Og England hadde komt på tredje. Da tror jeg ikke at Green hadde blitt glad. :roll:

Nå er det ikke bare Green sin skyld da. SWP, Heskey m.fl. har lik så stor "skyld" når de missa på sjansene dems imo. Dessutten hadde de tapt, hadde ikke Green redda den supersjansen til USA i 2. omg. La oss si at Green redda tabben sin, men hadde sluppet inn den i 2. omg. Da hadde alt fokuset vært på angrepsrekka til England nå...

Lenke til kommentar

Det hadde vert morsomt om England hadde tapt, og at Alegreie/Slovenia/ USA hadde komt videre. Og England hadde komt på tredje. Da tror jeg ikke at Green hadde blitt glad. :roll:

Nå er det ikke bare Green sin skyld da. SWP, Heskey m.fl. har lik så stor "skyld" når de missa på sjansene dems imo. Dessutten hadde de tapt, hadde ikke Green redda den supersjansen til USA i 2. omg. La oss si at Green redda tabben sin, men hadde sluppet inn den i 2. omg. Da hadde alt fokuset vært på angrepsrekka til England nå...

Jeg bare nevnte Green, siden han gjorde tabben. Det er da ikke bare hans feil. England som er veldig gode burde slått USA, selv om det ble en keepertabbe. Så det var bare uheldig av Green at han gjorde den tabben.

Lenke til kommentar

Dette er veldig riktig. Føler det er veldig resultat orientert å se på kampen som 1-1 og fokusere på Green som problemet. Utfordringen til Capello blir å snekre sammen en midtbane firer som fungerer.

Jeg tror fortsatt at England gjør sitt beste VM siden 1990 (bronsefinale).

Tipper de kommer til semi-finale og dermed kjemper om edelt metall.

Lenke til kommentar

Argentina har et midtforsvar i verdensklasse samt en fungerende midtbane - det har ikke England for øyeblikket.

Samuel og en langhåra fjåsedott fra Bundesliga er for meg ikke verdensklasse. Får de en kjapp spiss imot seg og blir utfordret på hurtighet eller smidighet har de et stort problem. Demichelis er selvsagt en svakere spillertype og ferdighetsmessig iforhold til Samuel, men selv sistnevnte har sine problemer.

Tja, vi får se hvor fungerende den midtbanen blir. Jeg har mine tanker. Hvis et motstanderlag skal slå Argentina må de gå ut offensivt og prøve å styre kampen, så de ikke får brukt angrepsvåpnene så aktivt som de fikk de første minuttene mot Nigeria. Argentina har uten tvil sine svakheter defensivt, det trengs bare et lag som tørr å utfordre dem på det punktet. Men finnes det?

Henger meg på YNWA32, England er langt ifra ferdig enda. Som Hegland nevnte i en post; Et vinnerlag spiller seg bedre utover turneringen.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Er selvsagt farget av min fascinasjon for Demichelis, men i mine øyne er det et av mesterskapets beste midstopperpar. Samuel viste i går virkelig hva han er bygget av - fantastiske pasninger i Xavi-klassen - får de prikket dette skikkelig inn kan det bli utrolig morsomt. Gutierrez var jo rett og slett forferdelig dårlig i går, blir spennende å se hva som skjer når mostanderen heter noe annet enn Edu.

Lenke til kommentar

Hvorfor er du fascinert av Martin egentlig? Greit, han er utopien på en Argentiner, men jeg kan ikke se noe mer. Regner med at Guti er ute av lagoppstillinga mot Sør-Korea. Burdisso vil ihvertfall være et mye bedre og et mer naturlig valg når det er høyrebacken som skal kjempe mot Sør-Korea's beste mann, Park.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...