tc47 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Helt utrolig å lese hvor mange som gir USA skryt her. USA spilte seg fram til èn sjanse i hele kampen. Resten av matchen løp de som hunder etter ballen i 90 minutter. De viste total en inhabilitet til å spille seg til sjanser mot organisert forsvar. Midtbanespillerne gjorde konstant dårlige taktiske valg. Deres eneste angrepsvåpen var baller i bakrom, som stort sett ble plukket opp av Terry, eller ble for upresise. Kjedelig og svært lite imponerende. Dette sitter altså Soler og skryter av i studio. Latterlig og hyklersk. England var svært skuffende, men de har ihvertfall mye å gå på. USA viste at de ikke er gode nok. +1000. Så enig. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Men det handler jo mye om forventninger også. England har forventninger på seg, USA har ikke så store forventninger. Jeg synes USA gjorde en god kamp egentlig, ut ifra forventningene. De skapte lite, men de var relativt greie i forsvar, og spillet deres, spesielt langs bakken, gikk raskt til tider. Ser du på hvilke spillere laget har så er ikke det spesielt imponerende, og dermed blir prestasjonen bedre. Sier ikke at de spilte strålende, men ut ifra sine forutsetninger spilte de greit. England skapte mer, men med sitt spillermateriale skal de eie kampen mye mer. Fra målet og frem til pause ga de hele spillet til USA, og det ble stort sett balltrilling fra USA og løping og feilpasninger fra England. Svakt. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Men det handler jo mye om forventninger også. England har forventninger på seg, USA har ikke så store forventninger. Jeg synes USA gjorde en god kamp egentlig, ut ifra forventningene. De skapte lite, men de var relativt greie i forsvar, og spillet deres, spesielt langs bakken, gikk raskt til tider. Ser du på hvilke spillere laget har så er ikke det spesielt imponerende, og dermed blir prestasjonen bedre. Sier ikke at de spilte strålende, men ut ifra sine forutsetninger spilte de greit. England skapte mer, men med sitt spillermateriale skal de eie kampen mye mer. Fra målet og frem til pause ga de hele spillet til USA, og det ble stort sett balltrilling fra USA og løping og feilpasninger fra England. Svakt. Jeg er helt enig i det. Men med tanke på hva jeg har sett av kommentarer her inne og det Solèr sier høres det ut som England ble rundspilt. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Men de var gode i forsvar. Godt organisert forsvar som England bare få ganger kom seg igjennom. Og sjangsen demmes var ikke så liten Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Ja, for all del, jeg hørte ikke Solér så det skal jeg ikke si noe om. Skrudde over til TV2s studio rett etter kampen, holder meg mest mulig unna Viasat-ekspertene. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 En ting er sikkert, skal England få til noe framover, må de jobbe. De har mye å gå på. Er vel ikke et eneste landslag som har flere gode spillere på et lag - mener jeg iallefall. Men det hjelper jo igrunn ikke når samspillet ikke stemmer overens. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg er helt enig i det. Men med tanke på hva jeg har sett av kommentarer her inne og det Solèr sier høres det ut som England ble rundspilt. Ingen ble rundspilt i dag. Men forventingen til de aller fleste her inne er at England skulle overkjøre USA med 5-0. Jeg derimot satt penger på 1-1 og nyter godt av det Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Hvis de fikser midtbanen sin så blir det bedre tror jeg. Da vil midtbanen kunne støtte spissene mye bedre. Få mye mere å jobbe med. Forsvaret og keeperplassen er det verre å forbedre. Tabber kan skje. Takk Gud for Terry. Endret 12. juni 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Men de var gode i forsvar. Godt organisert forsvar som England bare få ganger kom seg igjennom. Og sjangsen demmes var ikke så liten Jeg synes ikke de var noe mer enn middels i forsvar heller. England gjør det lett for dem. En usedvanlig slurvete Aaron Lennon roter bort mye, og en stasjonær Heskey er lett å plukke opp. Se på et lag som Inter, de har også fokus på defensiv orientering, men de gjør alt mye mer effektivt og er et knallgodt fotballag, også framover på banen. USA mangler samspill mellom lagdelene, de mangler spillere med individuelle ferdigheter. Et usedvanlig traust fotballag som får ufortjent mye skryt etter hva de viser i dag. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Inter hadde vert en sterk tittelkandidat da. Det er ikke USA Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 I Viasat Studio er de som vanlig latterlige, og ikke uventet er folk tidlig ute og slakter England etter en kamp der England i mine øyne aldri var soleklare favoritter til tross for en sterkere stall. Solèr kaster ordene rundt seg, men som vanlig klarer han å fremstå som en svært lite intelligent mann. England er på ingen måte ute av VM, det er åpningskampen mot et USA og den ble avgjort på bakgrunn av et øyeblikks udyktighet av målvakt Robert Green som bare et par timer tidligere fikk beskjed om at han skulle stå i målet. Hårreisende at en så fotballfaglig sterk mann som Capello ikke hadde gjort det klart for han at han skulle få tillit tidligere, da jeg aldri har sett på Green som en sterk nok type til det og jeg mener selvsagt (det er jo alltid lettere å si i ettertid) at han aldri skulle fått ansvaret. Flere måneder før mesterskapet påpekte jeg at Joe Hart er Englands fremtid og burde få sjansen på landslaget. Mangel på rutine er selvsagt et vesentlig poeng, men Hart ligger så langt foran de andre keeperne teknisk at han på mange måter kan sammenlignes med Iker Casillas som allerede i 2000 fikk tillit for Spania. Han fremstår også som svært sterk psykisk. Forventningene som ligger på Englands skuldre er som sagt store. "Nå eller aldri"-uttalelser flyr ut av kjeften på flere profilerte skikkelser innen fotballen blant annet Wenger og Bruce Grobelaar, men England har langt fra den sterkeste troppen i VM, faktisk er det lite annet enn Wayne Rooney som tyder på at de skal ha en sjanse mot langt sterkere tropper, her kan både Spania, som på papiret har den soleklart sterkeste troppen, Brasil (til tross for at de har utelatt de store stjernene, er de nå et større velsmurt maskineri) og Argentina. De har en høyreback som knapt vet hva "back" betyr, kanter som mangler altfor mye (SWP og Lennon mangler nærteknikken, Milner mangler farten), en dårlig fungerende midtbane og en makker som ikke duger ved siden av Rooney (Ja, jeg er klar over statistikken, men Heskey ødelegger også en god del). Laget i 1966 hadde skikkelser som Gordon Banks, Nobby Stiles, Charlton-brødrene, Jimmy Greaves og Bobby Moore, det var i mine øyne et langt bedre lag. Når det er sagt har jeg fortsatt troen på at dette kan bli Englands år, en dårlig åpningskamp betyr ikke alt i verden og det er ikke første gang et lag har spilt seg i form. Laget er ikke perfekt, men fortsatt kan Wayne Rooney skinne, noe jeg er helt sikker på at han kommer til utover i mesterskapet. Kraftpluggen har ikke Messi(a)s gudegave eller Ronaldos fart, men allikevel kan han score mål og skyte som en hest sparker. Wazza er hele Englands håp og med en Gerrard som virker sugen på et VM-gull kan det gå Englands vei. WAZZA! 1 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 En ting er sikkert, skal England få til noe framover, må de jobbe. De har mye å gå på. Er vel ikke et eneste landslag som har flere gode spillere på et lag - mener jeg iallefall. Men det hjelper jo igrunn ikke når samspillet ikke stemmer overens. Ta en titt på Spania du. På papiret da skal jo sies. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Denne bloggposten oppsumerer i grunn rimelig fint problemet til England. Et problem de har hatt i veldig mange år nå. De har flere gode sentrale midtbanespillere, og alle disse må på død og liv spille samtidig. Husker da Scholes spilte på landslaget, han ble dyttet ut mot venstresiden fordi de absolutt måtte bruke alle de beste sentrale midtbanespillerne samtidig. Lampard og Gerrard fungerer kun sporadisk, de trenger en type som kan balansere. Edit: Gerrard: "Planen var å vinne." Endret 12. juni 2010 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 En ting er sikkert, skal England få til noe framover, må de jobbe. De har mye å gå på. Er vel ikke et eneste landslag som har flere gode spillere på et lag - mener jeg iallefall. Men det hjelper jo igrunn ikke når samspillet ikke stemmer overens. Ta en titt på Spania du. På papiret da skal jo sies. Joa igrunn sant. Kan vel si det at både England og Spania stiller med sterke spillere, iallefall på arket. Men det vil tiden vise. Hvis Spania er like sterke som før, vil jeg ha en håndsrekker på spanjolene. Uten noen direkte fatt, tror jeg Tyskland kan ha noe å bra utgangspunkt. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 England skuffet meg i dag. Har likevel troen på at de hever seg betraktelig utover. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Han nr. 5 på USA, med det rare skjegget spilte en utrolig god kamp i går. Han har ikke spilt så mange kamper for Milan? Vært skadet? Endret 13. juni 2010 av Jotun Lenke til kommentar
ketle Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hver eneste gang det er VM eller EM har England seg selv som favoritter og hver eneste gang skuffer de. Tipper at de går videre fra gruppespillet pga meget svak gruppe, men at de deretter får en rask exit fra VM. 1 Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Han nr. 5 på USA, med det rare skjegget spilte en utrolig god kamp i går. Han har ikke spilt så mange kamper for Milan? Vært skadet? Oguchi Onyewu. Før kampen mot England kunne ikke Erik Solér fatte at han var i startoppstillingen istedet for Clarence Goodson. Mulig Solér tulla, men jeg tror ikke det. Uansett, han var vel en av banens beste. Vært kneskadet etter en landslagskamp. Forresten, målscorer Clint Dempsey´s musikkvideo. http://www.youtube.com/watch?v=K6Di8QT98Zk Endret 13. juni 2010 av tendilenz Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Capello må tørre å sette ut enten Gerrard eller Lampard. Det fungerer ikke bra. Jeg MENER dette blir helt feil å si. Gerrard og Lampard kan godt spille på samme lag. Men de kan IKKE spille sentralt på midten i 4-4-2. Dette har Capello testet før og gått fra. Eneste grunnen til at det bli slik nå var nok en delt grunn mellom at Barry ikke var 100% og at Gerrard er kaptein og Capello ville se han i en mer sentral posisjon. Utifra Milners svake kamp og samarbeidet Lampard/Gerrard sammen med at Barry er tilbake 100% så tror jeg vi får se denne midtbanen i neste kamp: Gerrard © - Barry - Lampard - Lennon PS! Mener det er sykt av Capello å ikke ta med A.Young som MÅ være Englands beste venstreving siden Ryan Giggs spilte for England U... Lampard/Gerrard eller Green er ikke Englands største problem. Problemet heter Rio Ferdinands skade og marerittet med å finne en makker til John Terry. Carragher spilte veldig svakt og King kan være ute til neste match. Da er det Dawson eller Upson som er de neste alternativene. Mener begge er bedre å satse på en Carragher. Regner med at Carragher blir Liverpools 5.valg på midtstopper plass / 3.valg på høyreback fra og med neste sommer. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Oguchi Onyewu. Før kampen mot England kunne ikke Erik Solér fatte at han var i startoppstillingen istedet for Clarence Goodson. Mulig Solér tulla, men jeg tror ikke det. Uansett, han var vel en av banens beste. Vært kneskadet etter en landslagskamp. Tror ikke Soler tulla, for Goodson har vært stor i treningskampene, mens Onyewu har spilt lite. Har vært ute nesten hele sesongen med en skade. Kom inn siste halvtimen for Clay i forrige treningskamp, og ifølge goal.com, som gav Goodson karakter 5,5/6, spilte han utrolig dårlig og det var et mye mer usikkert forsvar som spilte siste halve timen. Men når det er sagt, var Onyewu stor i går, dessverre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå