deaktivert443556 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 En liten oppsummering av lagenes muligheter for å gå videre. Argentina Går videre dersom de tar poeng. Ryker ut dersom de taper med tre mål eller mer samt at Sør-Korea slår Nigeria med tre mål eller mer. Nigeria Går videre dersom de slår Sør-Korea samt at Argentina slår Hellas. Sør-Korea Hvis Hellas slår Argentina, må Sør-Korea slå Nigeria med like stor målforskjell, men med minst ett mål mindre enn hva Hellas scorer. Med andre ord: Hvis Hellas vinner 3-2 og SK vinner 2-1 da har disse to lagene identisk poengsum og målforskjell. SK går da videre på innbyrdes oppgjør. Skulle det bli henholdsvis 3-2 og 1-0, da har forblir målforskjellen lik, men Hellas går videre på flere scorede mål. Hellas Se over Virker dette riktig? Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Bra oppsummert. Spennende at det er muligheter for alle lagene Men det er vel Sør Korea som har best mulighet av de tre bak Argentina. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Ja, absolutt. Sør-Korea ligger best an uansett om man tenker matematisk eller rasjonelt. Rent matematisk så har de scoret ett mål mer enn Hellas (dog med samme målforskjell), og har i så måte en fordel. Tenker man rasjonelt så ser man at Hellas møter en langt tøffere motstander i sin siste kamp. Likevel... det skjer mye rart i mesterskap, så vi kan bli overrasket. Jeg håper i hvert fall at vi ser SK videre. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) En liten oppsummering av lagenes muligheter for å gå videre. Argentina Går videre dersom de tar poeng. Ryker ut dersom de taper med tre mål eller mer samt at Sør-Korea slår Nigeria med tre mål eller mer. Argentina går vel videre uansett om de ikke tar poeng også, såfremt ikke Sør Korea vinner med en hel del? Edit: rart formulert både fra meg og deg, det riktige blir vel at Argentina går videre uansett, så lenge de ikke taper med tre mål eller mer samtidig som at Sør Korea vinner med tre mål eller mer. Ble litt forundret når jeg leste over første gang da det virket som at Argentina måtte ha poeng for å gå videre. Endret 17. juni 2010 av slux Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Håper på å se Nigeria videre sammen med Argentina, men er redd for at Argentina øyner muligheten til å hvile spillere mot Hellas. Jeg er fryktelig skuffet over resultatene til Nigeria hittil i VM, og håper at de hever nivået sitt et par-tre hakk. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Argentina går vel videre uansett om de ikke tar poeng også, såfremt ikke Sør Korea vinner med en hel del? Du sier jo det samme som du siterer. Tar de poeng så er de garantert å gå videre uansett. Så har jeg også skrevet hva som skal til for at de skal ryke ut. Som du ser så skal det ganske så mye til. Nesten et mirakel, vil jeg påstå. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Nei, du sier "går videre dersom de tar poeng". De går videre dersom de ikke tar poeng også, såfremt .... Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Argentina går jo videre uansett, sjagsen for at de ikke skal er jo 0.0000001 % Lenke til kommentar
erereGud1 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hvis vi sier at kampene idag blir: Nigeria - Sør-Korea 1-0 Hellas - Argentina 0-1 Så blir tabellen: Argentina 9 +5 Nigeria 3 -1 Sør-Korea 3 -2 Hellas 3 -2 Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 håper Sør-Korea går videre PARK Lenke til kommentar
Hanojr Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Håper Nigeria går videre. Har hatt uflaks og vært litt klønete samtidig. For meg har de VM's beste keeper så langt. Gjorde en tabbe men det overskyer ganske mye for de helt vanvittige redningene han hadde mot Argentina og Hellas. Til og med Frode Olsen blir imponert da sier det mye. Men jeg er redd for at Hellas forsvarer seg utrolig over Argentina som kommer ganskje ikke til å stille de faste som har spilt de to første kampene. Ingen vet hva Maradona gjør. Og så har Hellas King Otto som vet så utrolig mye hva han skal gjøre og har masse av erfaring. Hellas er den siste vil ha videre med skuespill og like kjedelig fotball som Norge kan de gjerne dra hjem. Heier på Nigeria og VM's beste keeper til nå etter min mening. Endret 22. juni 2010 av Hanojr Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Fælt så morsomt fyren som skal kommentere Sør Korea - Nigeria har det. Ler jo ber enn han prater. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Håper vi får sett mye av Milito i dag, siden både Tevez og Higuaín er ute. Lenke til kommentar
Kjartan1234 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Folkens, er dette Thor Eggen som komenterer? Syns han hører annerledes ut enn hva jeg har hørt før. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Er nok Eggen ja. Synd Sør-Korea ligger under. Håper de går videre. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Synd Sør-Korea ligger under. Håper de går videre. Ja ikke Hellas hvertfall!! Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Får for guds-skyld (pun intended ) tro at Argentina putter før pause, hvis ikke kommer det til å bli 10 mann i forsvar konstant på Hellas... Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hvilken kamp er det folk her inne ser på? Følger selv med på Argentina, men switcher noen få ganger i håp om at Sør-Korea har tatt ledelsen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Følger selv med på Argentina, men switcher noen få ganger i håp om at Sør-Korea har tatt ledelsen. Nå ligger de under da. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Nei, du sier "går videre dersom de tar poeng". De går videre dersom de ikke tar poeng også, såfremt .... Hadde jeg kun skrevet at de går videre om de tar poeng, da hadde dette vært ufullstendig og dårlig formulert. Det er ikke noe poeng i å liste opp hvilke scenario som også fører til at de går videre når disse scenarioene er en direkte speiling av det som eventuelt skulle gjøre at de ikke går videre. Var dette vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå