Gå til innhold

VM: Gruppe B (Argentina, Nigeria, Sør-Korea, Hellas)

Latias

Gruppe B  

108 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

En liten oppsummering av lagenes muligheter for å gå videre.

Argentina

Går videre dersom de tar poeng.

Ryker ut dersom de taper med tre mål eller mer samt at Sør-Korea slår Nigeria med tre mål eller mer.

Nigeria

Går videre dersom de slår Sør-Korea samt at Argentina slår Hellas.

Sør-Korea

Hvis Hellas slår Argentina, må Sør-Korea slå Nigeria med like stor målforskjell, men med minst ett mål mindre enn hva Hellas scorer. Med andre ord: Hvis Hellas vinner 3-2 og SK vinner 2-1 da har disse to lagene identisk poengsum og målforskjell. SK går da videre på innbyrdes oppgjør. Skulle det bli henholdsvis 3-2 og 1-0, da har forblir målforskjellen lik, men Hellas går videre på flere scorede mål.

Hellas

Se over

Virker dette riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, absolutt. Sør-Korea ligger best an uansett om man tenker matematisk eller rasjonelt. Rent matematisk så har de scoret ett mål mer enn Hellas (dog med samme målforskjell), og har i så måte en fordel. Tenker man rasjonelt så ser man at Hellas møter en langt tøffere motstander i sin siste kamp. Likevel... det skjer mye rart i mesterskap, så vi kan bli overrasket. Jeg håper i hvert fall at vi ser SK videre.

Lenke til kommentar

En liten oppsummering av lagenes muligheter for å gå videre.

Argentina

Går videre dersom de tar poeng.

Ryker ut dersom de taper med tre mål eller mer samt at Sør-Korea slår Nigeria med tre mål eller mer.

Argentina går vel videre uansett om de ikke tar poeng også, såfremt ikke Sør Korea vinner med en hel del? :)

Edit: rart formulert både fra meg og deg, det riktige blir vel at Argentina går videre uansett, så lenge de ikke taper med tre mål eller mer samtidig som at Sør Korea vinner med tre mål eller mer. Ble litt forundret når jeg leste over første gang da det virket som at Argentina måtte ha poeng for å gå videre.

Endret av slux
Lenke til kommentar

Håper på å se Nigeria videre sammen med Argentina, men er redd for at Argentina øyner muligheten til å hvile spillere mot Hellas. Jeg er fryktelig skuffet over resultatene til Nigeria hittil i VM, og håper at de hever nivået sitt et par-tre hakk.

Lenke til kommentar

Argentina går vel videre uansett om de ikke tar poeng også, såfremt ikke Sør Korea vinner med en hel del? :)

Du sier jo det samme som du siterer. Tar de poeng så er de garantert å gå videre uansett. Så har jeg også skrevet hva som skal til for at de skal ryke ut. Som du ser så skal det ganske så mye til. Nesten et mirakel, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

Håper Nigeria går videre. Har hatt uflaks og vært litt klønete samtidig. For meg har de VM's beste keeper så langt. Gjorde en tabbe men det overskyer ganske mye for de helt vanvittige redningene han hadde mot Argentina og Hellas. Til og med Frode Olsen blir imponert da sier det mye.

Men jeg er redd for at Hellas forsvarer seg utrolig over Argentina som kommer ganskje ikke til å stille de faste som har spilt de to første kampene. Ingen vet hva Maradona gjør. Og så har Hellas King Otto som vet så utrolig mye hva han skal gjøre og har masse av erfaring.

Hellas er den siste vil ha videre med skuespill og like kjedelig fotball som Norge kan de gjerne dra hjem.

Heier på Nigeria og VM's beste keeper til nå etter min mening.

Endret av Hanojr
Lenke til kommentar

Nei, du sier "går videre dersom de tar poeng". De går videre dersom de ikke tar poeng også, såfremt ....

Hadde jeg kun skrevet at de går videre om de tar poeng, da hadde dette vært ufullstendig og dårlig formulert.

Det er ikke noe poeng i å liste opp hvilke scenario som også fører til at de går videre når disse scenarioene er en direkte speiling av det som eventuelt skulle gjøre at de ikke går videre. Var dette vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...