Gå til innhold

VM: Gruppe B (Argentina, Nigeria, Sør-Korea, Hellas)

Latias

Gruppe B  

108 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjipt for Nigeria dette, men Kaita har definitivt mye av skylden for tapet. Han bør unnskylde seg for laget og egentlig hele landet, for utvisningen var kun hans dumme feil. Personlig liker jeg ikke Hellas, og skulle heller sett Nigeria vinne denne kampen, men aller helst vil jeg se morsomme fotballkamper, noe dette definitivt var.

Lenke til kommentar

Er vel slik at spilleren må være ute av spill? Altså at han får behandling bak målet eller noe.

Vel er han bak mål så er det vel åpenbart at han ikke kan oppheve offsiden? :innocent:

Ehh, jo?

Sjekk målet til Nistelrooy. En italiener ligger bak målet, han opphever offsiden.

Husker godt den situasjonen der, men jeg har også sett at en spiller ifra Allsvenskan har hoppet utenfor linjen og da dømmte linje dommeren offside. Om dette er rett eller ikke vet jeg ikke. Må du nesten høre med fifa eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Er du skadet og ligger utenfor banens 4 hjørner, så burde du ikke kunne oppheve en offsidefelle.

Hvordan skal dommeren vite at spilleren er skadet? -Fordi han ruller i gresset? Hvis regelen ikke var slik, da kan jo en forsvarer stå like ved sitt eget mål mens resten av forsvaret er langt oppe på banen. Hvis motstanderlaget da får ballen, da kan han plutselig kaste seg ut av banen og sette spissen(e) på det andre laget i offside.

Dette ble litt klønete forklart, men du ser kanskje hva jeg vil frem til?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Nigeria er faktisk videre om de slår Sør-Korea i neste kamp(sett at Argentina slår Hellas), så mulighetene er der fortsatt.

Målforskjell er også viktig. De må putte en del mål mot Sør Korea. Alle vet jo at kampen sier mer enn 4-1 resultaltet. Nigeria kommer til å slite kraftig mot Sør Korea.

Lenke til kommentar

Er du skadet og ligger utenfor banens 4 hjørner, så burde du ikke kunne oppheve en offsidefelle.

Hvordan skal dommeren vite at spilleren er skadet? -Fordi han ruller i gresset? Hvis regelen ikke var slik, da kan jo en forsvarer stå like ved sitt eget mål mens resten av forsvaret er langt oppe på banen. Hvis motstanderlaget da får ballen, da kan han plutselig kaste seg ut av banen og sette spissen(e) på det andre laget i offside.

Dette ble litt klønete forklart, men du ser kanskje hva jeg vil frem til?

Et annet fint eksempel er spillerne som står på stolpene på corner. Laget klarerer ut & springer ut - mens folka på stolpene står igjen. Nå vil naturligvis spissene henge igjen (sett at de vinner ballen vel og merke) og spillerne som er ved stolpene springer ut av banen før innlegget mot spissene kommer = klar offside på spissene. Ville vært lett å misbrukt den også :tease:

Lenke til kommentar

Når en spiller ligger nede i såpass lang tid som vist på klippet så mener jeg det enkelt og greit burde dømmes offside. Ikke ta mitt foregående innlegg så stramt, det måtte selvsagt vært med et unntak; Det er ikke lov å utnytte/misbruke regelen helt og holdent. Noe som vi også har når det gleder frispark, med filming, eller hands, om armen er unaturlig eller naturlig posisjonert.

Ditt eksempel er å dra det vel langt, hvor sannsynlig er det at A) Spilleren er i den posisjonen at han kan hoppe ut av sidelinja? B) Spillerens reaksjonsevne er så rask at han faktisk klarer å legge seg ned å filme utenfor sidelinja samtidig som det virker troverdig?

Din teori er på det nærmeste umulig å utnytte.

Forøvrig; Fotball er å blir en fortolkningssport ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Faen så bra at jeg har keeperen til Nigeria på fantasylaget mitt da. Helvete.

Edit: er så synd at han gjorde den tabben, for man sanker ikke akkurat poeng av å gjøre de. Han var veldig god om man ser vekk fra den tabben. Synd at den kom.

Endret av Torstein!
Lenke til kommentar

Hørte de snakket om at målforskjell går foran innbyrdes i VM.

Dette var jeg usikker på selv, men fikk det mer eller mindre bekreftet i går. Taper Hellas for Argentina, da har de i beste fall en målforskjell på -2. Hvis Nigeria vinner over Sør-Korea med ett mål, da har de en målforskjell på -1 og vil gå videre i dette scenarioet.

Lenke til kommentar

Nigeria er faktisk videre om de slår Sør-Korea i neste kamp(sett at Argentina slår Hellas), så mulighetene er der fortsatt.

Målforskjell er også viktig. De må putte en del mål mot Sør Korea.

Som Bradbury sier:

Taper Hellas for Argentina, da har de i beste fall en målforskjell på -2. Hvis Nigeria vinner over Sør-Korea med ett mål, da har de en målforskjell på -1 og vil gå videre i dette scenarioet.

Nigeria har etter min mening bedre mulighet for avansement enn Hellas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...