Gå til innhold

VM: Gruppe A (Sør-Afrika, Mexico, Uruguay, Frankrike)

Latias

Gruppe A  

107 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok det stilner litt da ja. Jeg så ikke mange meksikanere med blåsert i dag. Blandt afrikanerne er det kanskje 70 vuvuzelaer blandt 100 tilskuere. Med europeere blir det kanskje 30/100, og da blir det stor forskjell. Men for min del kan RSA gå hele veien til finalen. Skaper stemning synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Helt greit med 1-1. Mexico burde ha ha tatt ledelsen med 1\2 - 0. Men etter at Hjemmelaget putta, så ble det mye jevnere. Men dessverre tror jeg at Sør - Afrika måtte ta tre poeng mot Mexico for å gå videre. Tror neppe de klarer å slå Frankrike eller Uruguay.

Lenke til kommentar

Fantastiske mål i kampen, syntes den omstridte ballen greide seg fint jeg. Herlig at Marquez scorer, flott type, knallgod for Mexico og en herlig prestasjon på målet, selv om Sør-Afrikas mål var hakket hvassere.

Flotte mål, mange sjanser, bra redninger. Fin start på mesterskapet. Begynner å småheie litt på Mexico nå, spess med Gio på kanten. Fint at vi slipper maset fra Sør-Afrika om de hadde tatt seieren idag.

Lenke til kommentar

Merkelig kamp. Mexico er jevnt over et klart bedre fotballag og det synes, men kampen er allikevel ganske jevn. Holdt med Mexico pga de har svært mange spennende spillere framover i laget som jeg vil se også i sluttspillet. Sør-Afrika har jeg ingen interesse av å se, de fremstår som et juniorlag med tellefeil på hver defensive dødball og manglel på fotballkloke spillere. Kombinert med den utrolig irriterende trompetdriten kommer jeg ikke til å grine hvis jeg mister Sør-Afrikas to neste kamper.

Lenke til kommentar

Som nevnt i VM-tråden så stiller eg store spørsmålstegn til Mexicos forsvarspel. Enkelt for Sør-Afrika å kontre mot eit stopperpar med svak fart. Sør-Afrika på den andre siden viste klasse defensivt i 2. omgang bortsett fra Mexicos mål som var ein stor forsvarfeil. Men ellers høgt press og vanvittig innsats og vilje. Kaster seg inn i taklingene! Mexico var rett og slett tamme i 2. omgang.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Merkelig kamp. Mexico er jevnt over et klart bedre fotballag og det synes, men kampen er allikevel ganske jevn. Holdt med Mexico pga de har svært mange spennende spillere framover i laget som jeg vil se også i sluttspillet. Sør-Afrika har jeg ingen interesse av å se, de fremstår som et juniorlag med tellefeil på hver defensive dødball og manglel på fotballkloke spillere. Kombinert med den utrolig irriterende trompetdriten kommer jeg ikke til å grine hvis jeg mister Sør-Afrikas to neste kamper.

Ja, jeg er enidg med deg. Tror de fleste er enige at dette laget ikke er gode taktiske. Det så vi flere ganger idag. Eneste de egentlig kan gjøre er å angripe. Det positive er at de har raske spillere, og det gjør at de kan true bakrommet.

Lenke til kommentar

Det så vi flere ganger idag. Eneste de egentlig kan gjøre er å angripe.

Sør-Afrika hadde full kontroll på Mexico i store deler av kampen. Å si at dei bare kan angripe blir bare dumt. Er enig i at det er farten fremover og kontringstyrke dei satser på. Men det var den eineste måten dei kunne takle Mexico siden dei er svake tekniske sammenlignet med Mexico.

Lenke til kommentar

Liker Sør-Afrika og har tippet vertsnasjonen til en semi-finale. Konsentrasjonssvikt og tellefeil ved flere tilfeller og det bør fokuseres på for Sør-Afrikas del. De har jevnt over dårligere ballspillere enn Mexico og flere andre nasjoner, men glimter tidvis med ball og da er det spesielt Pienaar, Tshabalala og Modese som viser seg frem. Et godt kontringslag også og en keeper som jeg tipper tar turen vekk fra Kaiser Chiefs etter VM, utrolig flink igangsetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...