Gå til innhold

VM: Gruppe A (Sør-Afrika, Mexico, Uruguay, Frankrike)

Latias

Gruppe A  

107 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så når keeper er utenfor fem-meter, så er han utespiller? :S

Nei. Men det skal være to mann mellom mållinja og angriperen når ballen spilles for at det ikke skal være offside. I 99% av tilfellene står keeperen på mållinja, så man (de som bare nesten kan offsideregelen) tenker ikke over at han er en del av spillet og ser kun på forsvarerne. Offside på wikipedia.

Lenke til kommentar

Offside-regelen sier vel bare at 2 spillere skal være på feil side av ballen, gjør den ikke. Ikke noen forskjell om keeperen er forbi linja eller om det er utespilleren. Trodde det var allmenn viten.

Når det gjelder Vuvuzelaen, bryr jeg meg ikke nevneverdig. Litt irriterende, men lyde er konstant og jeg glemmer den av og til.

Uansett, Mexico imponerer meg. Liker laget godt. Blanco og Chicharito på benken, de kan avgjøre. Uansett... Giovani Dos Santos <3

Lenke til kommentar

Så når keeper er utenfor fem-meter, så er han utespiller? :S

Nei. Men det skal være to mann mellom mållinja og angriperen når ballen spilles for at det ikke skal være offside. I 99% av tilfellene står keeperen på mållinja, så man (de som bare nesten kan offsideregelen) tenker ikke over at han er en del av spillet og ser kun på forsvarerne. Offside på wikipedia.

Da kunne jeg vel bare nesten offsideregelen :p

Lenke til kommentar

Da kunne jeg vel bare nesten offsideregelen :p

Jeg håper det ikke gjør altfor vondt. ;)

Bra at jeg fant ut av det nå i hvertfall. Jeg har sett mye fotball, så det kunne gått en hel mannsalder før jeg hadde sett en slik situasjon igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...