Gå til innhold

VM: Gruppe A (Sør-Afrika, Mexico, Uruguay, Frankrike)

Latias

Gruppe A  

107 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Benzema har ifølge den godeste Raymond Domenech ikke prestert i år. Noe som i og for seg er sant, men det er vel også bare en spiss i frankrikes tropp som har scoret over 10 ligamål dette året. Men hvor ble det av yoann gourcuff, var han på benken, eller har han blitt sendt hjem etter krangler og annet tullball.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg også. Et Mexico som må frem og angripe for å få Hellas/Sør-Korea/Nigeria (sannsynligvis) i 8-delsfinale istedenfor Argentina. Jeg vil si at de har en fair sjanse til å komme til kvarten om de møter et av de tre første.

Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk resultatet av MEX-URU i neste kamp. 0-0. Ikke noen bombe akkurat.

Og au revoir, Frankrike. Gode spillere på et møkka-lag.

Hvorfor skulle noen av lagene ønske å spille uavgjort, heller enn å vinne? Utover stolthet, så får de sannsynligvis en lettere kamp i åttendelsfinalen om de vinner.

Lenke til kommentar

Han tenker vel kanskje på at begge lagene er fra Nord/Sør-Amerika. Jeg blir ikke veldig overrasket om det blir uavgjort i neste kamp, men som du sier - det vil være en fordel å ta gruppeseieren med tanke på eventuell motstander i åttendelsfinalen.

Spennende gruppe, og det at Frankrike (ser ut til å ha) mislyktes fryder meg. Sør-Afrika skuffer derimot!

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle noen av lagene ønske å spille uavgjort, heller enn å vinne? Utover stolthet, så får de sannsynligvis en lettere kamp i åttendelsfinalen om de vinner.

Begge lagene ønsker nok å vinne for å slippe Argentina, men frykten for å tape og muligens ryke ut av turneringen vil nok dempe de fleste offensive tendensene i dette oppgjøret. Men det er kanskje ikke noe å frykte for noen av dem all den tid Frankrike har sluttet å score mål.

Hvordan er det forresten ved lik målforskjell: flest scorede mål eller innbyrdes oppgjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...