oslo121 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Heisann. Jeg liker å ha litt en skvett ekstra vodka i enn man får på byen og så er jeg lei av bare et type blandevann man blander ut vodkaen med, men den skal fortsatt være enkel og god. Ikke no som tar kjempelang tid å lage og enkle produkter. To smaker som kan drepe vodkasmaken litt. Frisk og sommerlig er ikke feil ord å bruke på denne tiden av året heller Kom med forslag er og forklar hvorfor akkurat denne er så bra. Håper på mange gode smaker Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 1 del helmelk, 1 del kahlua og 2 deler vodka = white russian. serveres med isbiter... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Er vanskelig å komme med så mange gode forslag sidan det er litt avhengig av kva du synest er godt. Men blander du vodka med brus så har du ein fin basisdrink som har litt sødme, syrligheit og friskheit. Den gode drinken får du når du tilsetter den tredje ingrediensen. Kva den tredje ingrediensen skal være må du prøve deg litt fram med, men klassiske alternativer er: -fruktjuice -biter av frukt, bær eller urter -Likør, gjerne med smak av frukt eller bær -Annen type alkohol, som f.eks smaksatt vodka, kvitvin, akevitt, whisky, rusbrus o.l. Eit siste tips er å huske is, helst knust is. Det aller meste blir ekstra godt med rikelig av is sidan isen døyver dei skarpaste smakane, framhever dei søte og bidrar til å tynne ut drinken litt etterkvart som isen smeltar og temperaturen i drinken går opp. Lenke til kommentar
oslo121 Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Er åpen for absolutt alle forslag her så det er bare å kjøre på med oppskrifter Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Fjellbekk: 2 Cl vodka 2 Cl brun akevitt 2 Cl Cordinal limejuice Fyll med sprite Cordinal får du kjøpt for under hundrelappen på ganske mange butikker. Hell ingrediensene i glasset i denne rekkefølgen, og topp med sprite. God drink som tar kort tid å lage. Spørs om du har akevitt da. Endret 5. juni 2010 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 1/5 vodka 2/5 sprite/solo lemon 2/5 frokost juice(den uten gulerot) Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hairy navel: Vodka Peach Schnapps Appelsinjuice Like mengder schnapps og juice og så mykje vodka du vil ha. Lenke til kommentar
Oslomannen Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hei! Jeg har en favorittdrink jeg kaller "GUL" som består av 1 del vodka, 2 deler appelsinjuice og 1 del russchian på toppen. (Dvs. mer juice enn vodka og russchian, men tar det på feelingen, så bare tipper forholdet her). Blir en søt-og-litt-syrlig drink som funker bra i sommerenvarmen Håper den passer! Lenke til kommentar
Borniii Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 1/5: Fun saft(bringebær eller granateple) 1,5/5: Vodka (jeg anbefaler vikingfjord) 2,5/5: SPRITE eller: 1/6: Fun saft(bringebær eller granateple) 1,5/6: vodka 2,5/6: sprite 1/6: apelsinjuice Lenke til kommentar
therealmocen Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Vodka + knust tyrkisk pepper er en god variant. 1 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 2 del Vodka 1 del Ananassaft 1 del Frokostjuice (med gulrot - coop tror jeg) 1 del Farris (kan fint byttes ut med noe annet) Bruk forresten aldri 60% vodka til blanding, det ødelegger alt. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) ... russchian ... Hvor kjøper man det? Selges ikke på vanlige nærbutikker i hvert fall Når vi først er inne på det: Hva kan man egentlig blande HB med? Lei av karsk. Endret 10. juli 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 2 deler vodka 2 deler tranebærjuice 1 del blå farris Frisk og fin Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 ... russchian ... Hvor kjøper man det? Selges ikke på vanlige nærbutikker i hvert fall Når vi først er inne på det: Hva kan man egentlig blande HB med? Lei av karsk. HB blander du med resten av dovannet... 1 Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Min egenlagde oppskrift 1/5 vodka (Liker å bruke koskenkorva 60 for å få litt sterk smak) 3/5 schweppes lime/sitron 1/5 drink mix margarita Deretter tar du en båt lime og skviser oppi, og en båt lime og kaster oppi, eller om du er flink kan du henge den på siden av glasset(kommer ikke så mye smak av den da, men det ser stylish ut!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå